Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Tulosten (maanantain) jälkeen ei oo liikkunut varasijat mulla oulun vakaan, oulun yleiseen ja lapin luokanope. Luulisi että ne edes muutamalla liikkuu.
Sain pisteitä pysäkki A 23/24 pysäkki B 20/24 pysäkki C 16/24 pysäkki D 24/24 ja vuorovaikutus 24/24
eli yhteensä 107/120 ja pääsin sisään kohteeseen mikä oli ykkösenä eli Tampereen vaka jonne alimmat hyväksytyt 81p. Tosta c pysäkin pisteskaalauksesta ei kyllä tullut mitään infoa, että miten se on mennyt?
Ei ole minullakaan liikahtanut kasvatusalalla vielä mikään maanantain jälkeen.
Päärynä kirjoitti:
Läheskään kaikki tiedon paikasta saaneet eivät ole vielä vastaanottaneet paikkaa (vipusesta katsottuna) ja tämä estää jonojen etenemistä. Täälläkin joku mainitsi, että on niin innoissaan, ettei uskalla painaa hyväksyntänappia 8-(
Päärynä kirjoitti:
Itselleni tuli EILEN tieto sähköpostiin opiskelupaikasta. En ole aiemmin käynyt "muuten vain" opintopolussa katsomassa tilanteita. Joten voi olla muitakin meitä, jotka eivät vielä ehtineet opiskelupaikan vastaanottoa/hylkäämistä edes miettiä.
Sain sovarista pysäkki a. 23, b. 13, c. 7, d. 16. + vuorovaikutus 21, Yht 80.
Nyt varasijalla Tampereen vakaan.
Tre vakaan pääsi tänä vuonna 81 pisteellä.
Pisteillä 80 jää varasijalle..
Juuri, kun kerroin, ettei ole liikahtanut, niin nyt sitten liikahti. Varasijalla 2 sekä Joensuun opoon että Turun OKL:lle.
Mistä näkee nuo pisteet, kun en löydä yliopiston omilta sivuilta, enkä googlettamalla?
Eli pisterajat kaupungeittain?
Vierailija kirjoitti:
Vihku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joustaakohan opettajat muuten suoritustavoissa työssäkäyvien kanssa? Ja ovatko nuo tuutoritapaamiset tärkeitä orientaatioviikolla? :) Helsingistä huutelen.
Yleensä on kurssista riippuen erilaisia mahdollisuuksia esseistä etäsuorituksiin. Yksi tapa on tarvittaessa tehdä sama kurssi avoimessa, jos kurssin toteutustapa tai aikataulu ei itselle sovi. Siitä joutuu toki maksamaan, mutta hinta on pieni, jos töistä ei tarvitse ottaa vapaata.
Katsoin äkkiseltään että noita maisterikursseja ei olisi avoimessa mutta toki voi olla, etten katsonut oikein. Ja valinnaisia voi varmaan ottaa sieltä. Avoimessa olenkin opiskellut.
Maisterikursseja ei ole avoimessa, eikä aineopintotasoisia kurssejakaan, jotka menisivät suoraan tutkintoon pakollisiksi kursseiksi, ainakaan erkassa (jyu).
Mutta valinnaisia varmaan voi sitten avoimessa suorittaa? Ilmottauduin nyt kuitenkin läsnäolevaksi, sumplitaan näitä sitten..
Joo ei oo Oulun lo liikkunut..
Sain kyllä tiedon opiskelupaikastani jo maanantaina. Ylin toiveeni, joten en jonota muualle.
Joku ihmettelee, miksi varasijat ei liiku, niin esimerkiksi minunlaisteni takia. En ole vielä vastaanottanut paikkaa. 95% varmuudella sen otan, mutta tuon 5% epävarmuuden vuoksi vielä mietin rauhassa, koska ehtiihän sitä ensi viikollakin.
Jos ei ole itse jonossa, niin näkeekö nuo jonot ja niiden liikkumiset jostain?
Minä puolestani olen n. 80% varma, että EN ota paikkaa vastaan, mutta koska pikkuisen vielä mietityttää, niin päätän vasta ensi viikon perjantaina.
Typerää alapeukuttaa mietiskelijöille. Antaa ihmisten pohtia rauhassa, niin eivät aloita turhaan koulutusta, minkä jättävät sitten kesken. Siinä vaiheessa ei enää oteta varasijoilta mukaan. Parempi miettiä nyt tarkkaan, jos ei ole siitä omasta sitoutuneisuudestaan niin varma!
Takaraja on kuitenkin asetettu 15.7. klo 15.00
joten älkäähän hätäilkö, kyllä ne lopulliset tulokset vielä selviää.
Jyväskylään luokanopeks pääseet! Onks teille tullu tuo fuksikirje sähköpostiin, se mainitaan parissaki paikkaa mutta itelle se ei oo tullut.
Pakko sanoa että ihmetyttää alapeukut mietiskelijöille. Itse mietin myös, otanko tuon maisteripaikan vastaan koska aion yrittää yhdistää päivätyöhöni. Täytyi käydä päässä se ajatuskela, että mitä jos joku ei menekkään putkeen, ennen kun pystyin ottamaan paikan vastaan. Työelämässä kun on ollut, on mielenkiintoista huomata miten ei ole sitä 20v minän huoletonta suhtautumista melkein 10v myöhemmin. Vaikka maisteripaikka on tietysti mahtijuttu.
Joten ottakaa kuulkaa vaan se aika mikä teille on annettu. Tosin itse tekisi mieli antaa palautetta näistä valinta-aikatauluista muuten (mihinköhän?). Voi olla hyvin haastavaa alle kk varoitusajalla lähteä sumplimaan näin isoja kokonaisuuksia omaan elämään. Ja opintotoimistot lomalla jne. Eikö näitä prosesseja voisi vaikka kuukaudella aikaistaa?
Ei oo tullut fuksikirjettä mullekkaan, pääsin Jyväskylän okl
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään luokanopeks pääseet! Onks teille tullu tuo fuksikirje sähköpostiin, se mainitaan parissaki paikkaa mutta itelle se ei oo tullut.
Se tulee sitten kuukauden päästä, kun kaikki sisäänpäässet ovat aidosti tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että ihmetyttää alapeukut mietiskelijöille. Itse mietin myös, otanko tuon maisteripaikan vastaan koska aion yrittää yhdistää päivätyöhöni. Täytyi käydä päässä se ajatuskela, että mitä jos joku ei menekkään putkeen, ennen kun pystyin ottamaan paikan vastaan. Työelämässä kun on ollut, on mielenkiintoista huomata miten ei ole sitä 20v minän huoletonta suhtautumista melkein 10v myöhemmin. Vaikka maisteripaikka on tietysti mahtijuttu.
Joten ottakaa kuulkaa vaan se aika mikä teille on annettu. Tosin itse tekisi mieli antaa palautetta näistä valinta-aikatauluista muuten (mihinköhän?). Voi olla hyvin haastavaa alle kk varoitusajalla lähteä sumplimaan näin isoja kokonaisuuksia omaan elämään. Ja opintotoimistot lomalla jne. Eikö näitä prosesseja voisi vaikka kuukaudella aikaistaa?
Vai pitäisikö niitä eri vaihtoehdot miettiä jo siinä vaiheessa, kun hakee mukaan opintoihin?
Itse ainakin olen ennen opintoihin hakeutumista miettinyt, kuinka toimin JOS saan paikan. Hain useampaan kohteeseen ja jokaisen kohdalla punnitsin, onnistuuko muutto ja onnistuuko töiden ja opiskelun yhteen sovittaminen. Mistä olen valmis luopumaan ja mistä en.
Tuntuu erikoiselta, että näitä asioita täytyy alkaa miettimään vasta siinä vaiheessa, kun tieto opiskelupaikasta tulee.
Mistä näkee eri paikkojen pisterajat?