Mitä tuoreelle miesystävälle tuliaisiksi Saksasta?
Olen sukuloimassa Saksassa ja ajattelin ostaa jotain pientä tuliaisiksi/joululahjaksi miesystävälle. Kyseessä on ihan tuore suhde, eli ei mitään arvokasta. Pää lyö ihan tyhjää, en keksi mitään! Saako lentokentältä mitään erikoisoluita, sillä mies tykkää oluesta? Oluita en täältä kaupungista ala ostaa. Mitä muita vaihtoehtoja olisi?
Kommentit (28)
Joskus toin isälleni joululahjaksi Lyypekistä hienon viskilasin sieltä lasitehtaalta. Niitä taitaa kuitenkin saada vain sieltä :(
No tuo esim.villapaita, hanskat tai pipo niistä joulukojuista ostettuna.
Olutlasi ja kestomakkaraa. Lentokentän valikoima riippuu kentästä, Berliinin Tegelillä tai Frankfurtissa en ole nähnyt erikoisoluita.
Kuppa tai vaikka klamydia. Hiv olisi ehkä vähän liikaa noin tuoreelle suhteelle. Satiaisia ehkä?
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:14"]
Olen sukuloimassa Saksassa ja ajattelin ostaa jotain pientä tuliaisiksi/joululahjaksi miesystävälle. Kyseessä on ihan tuore suhde, eli ei mitään arvokasta. Pää lyö ihan tyhjää, en keksi mitään! Saako lentokentältä mitään erikoisoluita, sillä mies tykkää oluesta? Oluita en täältä kaupungista ala ostaa. Mitä muita vaihtoehtoja olisi?
[/quote]
Mikä sinua vaivaa, kun pitää angstailla noin idioottimaisesti?
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:14"]Olen sukuloimassa Saksassa ja ajattelin ostaa jotain pientä tuliaisiksi/joululahjaksi miesystävälle. Kyseessä on ihan tuore suhde, eli ei mitään arvokasta. Pää lyö ihan tyhjää, en keksi mitään! Saako lentokentältä mitään erikoisoluita, sillä mies tykkää oluesta? Oluita en täältä kaupungista ala ostaa. Mitä muita vaihtoehtoja olisi?
[/quote]
Pienpanimo-oluita tai ylipäätään erikoisempia oluita ei yleensä saa saksalaisilta kentokentiltä, pois lukien München. Helpottaisi kovadti, jos kertoisit missä päin Saksaa olet. Saksa on hybin heterogeeninen maa ja eri alueilla on omat juttunsa.
Nimim. asunut vuoden Saksassa
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:58"]Jotain nostalgisia natsiesineitä. Tuoppi jossa on kotkan kuva, talvinen nahkatakki jossa kotkan kuva hihassa, mustekynä kotkan kuvalla. Lakki kotkan kuvalla.
[/quote]
Voi olla hieman haasteita löytää tuollaisia.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:14"]Olen sukuloimassa Saksassa ja ajattelin ostaa jotain pientä tuliaisiksi/joululahjaksi miesystävälle. Kyseessä on ihan tuore suhde, eli ei mitään arvokasta. Pää lyö ihan tyhjää, en keksi mitään! Saako lentokentältä mitään erikoisoluita, sillä mies tykkää oluesta? Oluita en täältä kaupungista ala ostaa. Mitä muita vaihtoehtoja olisi?
[/quote]
Pienpanimo-oluita tai ylipäätään erikoisempia oluita ei yleensä saa saksalaisilta kentokentiltä, pois lukien München. Helpottaisi kovadti, jos kertoisit missä päin Saksaa olet. Saksa on hybin heterogeeninen maa ja eri alueilla on omat juttunsa.
[/quote]
Olen Kölnissä. Täytyy keksiä jotain, onneksi on sunnuntaihin saakka aikaa. Ap
Tuo pala tuomiokirkosta, älä jää kiinni
Miksi pitäisi tuoda tuliainen tuoreelle miesystävälle? Vastaavasti toisiko hän sinulle ja mitä toisi?
Miesystävä antoi mulle pienen joululahjan ennen kuin lähdin tänne. Siksi (ja muutenkin) haluan tuoda jotain pientä. Ei olisi pakko, mutta haluan :) Ap
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:14"]Olen sukuloimassa Saksassa ja ajattelin ostaa jotain pientä tuliaisiksi/joululahjaksi miesystävälle. Kyseessä on ihan tuore suhde, eli ei mitään arvokasta. Pää lyö ihan tyhjää, en keksi mitään! Saako lentokentältä mitään erikoisoluita, sillä mies tykkää oluesta? Oluita en täältä kaupungista ala ostaa. Mitä muita vaihtoehtoja olisi?
[/quote]
[/quote]
Olen Kölnissä. Täytyy keksiä jotain, onneksi on sunnuntaihin saakka aikaa. Ap
[/quote]
Kölnissä on hyvin tunnettu oma oluttyyli "Kölsch", jota voit tuoda tuliaisiksi. Sitä et kuitenkaan löydä ainakaan Düsseldorfin kentältä. Düsseldorfista löytyy tosin Altbier-oluita, mahdollisesti myös kentältä.
Kölnin keskustassa on melko paljon kauppoja, vie vaikka jokin paita. Esim. Olympin paidat ovat Saksassa aika edullisia.
Tuo sinappia ja hallista hyvää saksalaista wurstia
Galeria Kaufhofien herkkuosastolta löytää myös kaikkea kivaa, esim. Lebkucheneita tai Glühweinia.
Paikallinen olut pienpanimosta olisi varmaan hyvä, mutta tuskinpa saat lentokentältä. Turha niitä oluita raahata, mitä saa Suomestakin joka marketista. Osta sellainen perinteinen sotilaan näköinen pähkinänsärkijä.