Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitämättömät lomapäivät työsuhteen päättyessä: kuinka lasketaan?

Vierailija
25.12.2014 |

Viisi vuotta kestänyt työsuhteeni päättyy 31.12. Minulla on tänä vuonna kertyneitä (siis kuluvan lomanmääräytymisvuoden) lomia pitämättä 9 x 2,5 päivää. Sen lisäksi edelliseltä lomanmääräytymisvuodelta (eli talviloma, joka olisi tullut pidettäväksi jossain vaiheessa kevättä, esim. lasten talviloman aikaan) 6 päivää, koska olen pitänyt tänä vuonna vuosilomaa vain 24 päivää.

Työnantajani on hieman "kierohko", joten pelkään hänen tyystin sivuuttavan nuo 6 aiempaa, pitämätöntä lomapäivää. Miten saisin hänet vakuutettua laskutavasta (28,5 korvattavaa lomapäivää)? Ja olenko ylipäätään itse laskenut ja tulkinnut lain oikein?  Pykäliä olen kyllä tavannut, mutta välillä epäilen ymmärrystäni :-)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijaan ota yhteyttä

Vierailija
2/3 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne maksetaan viimeisessä tilissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt oikein, paitsi lomapäivät pyöristetään ylöspäin, joten 29 korvattava lomapäivää. Olettaen ettei teillä ole käytössä työehtosopimusta, jossa lomaa kertyy muu määrä kuin 30 päivää vuodessa. Lomarahojen maksu lopputilin yhteydessä on tietenkin vielä oma osansa ja niiden maksu riippuu työehtosopimuksesta tai yrityksen käytännöstä, jos teillä mennään lain mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan