Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistäkin, että kokki asettelee ruuan lautaselle paljain käsin?

Vierailija
22.10.2021 |

Aina, kun silmiin osuu joku suomalainen ruokaohjelma, niin siinä kokki asettelee ruuan paljain käsin lautaselle asiakkaille syötäväksi. Nyt olen katsonut Kuppilat kuntoon -ohjelmaa, niin tähän mennessä on ollut vain yksi jakso, jossa kokilla on hanskat käsissä, muutoin paljain sormin asetellaan monenmoista rakennetta. Eräs kokki hipaili hiuksiaan ja kasvojaan vähän väliä ruuan teon yhteydessä ja lautaselle annosta rakentaessa ja tietysti ilman hanskoja koko toimitus.

Olen ollut kerran töissä kahvilassa, jossa hanskojen käyttö oli ihan ehdoton edellytys jo elintarvikeviranomaisellekin. Tästä on jo aikaa, joten onko elintarvikeviranomainen heltynyt säännöissään, kun hanskattomuus ja ruuan hiplailu paljain sormin tuntuu olevan normi?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normia, tietäisitte vaan. t.kokki

Vierailija
2/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaako ap taikinaakin kumihanskat kädessä (ja maski päässä) ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkät kynnet ja puutarhurina aina multaa kynsien alla, että voin ilman hanskoja sulle pullaa leipoo.

Vierailija
4/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia. ap on taas kunnon hysteerikko 

Vierailija
5/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että ihmiskunta on selvinnyt tähän päivään asti.

Joo mulle saa tehdä ruokaa paljain käsin. Teen niin itsekin joka päivä. Osaan kyllä pestä kädet.

Vierailija
6/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkät kynnet ja puutarhurina aina multaa kynsien alla, että voin ilman hanskoja sulle pullaa leipoo.

Outo ratkaisu sinulta pitää pitkiä kynsiä.

T. Keraamikko

Vierailija
7/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekeekö ap voileipiä ilman hanskoja itselleen? Tai tarttuu likaisilla käsillä juustoon josta leikkaa paloja itselleen, wc käynnin jälkeen?

Vierailija
8/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskat luo vain jonkin illuusion siitä, että olisi puhtaampaa. Ihan yhtä hyvin hanskat voi olla likaiset samanlailla kuin kädet.

Vierailija
9/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällötttää, kun sushibaareissa tyypit käyvät laittamassa lisää susheja tarjottimille käsin. Ällöttääkö teitä se?

Vierailija
10/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanskat luo vain jonkin illuusion siitä, että olisi puhtaampaa. Ihan yhtä hyvin hanskat voi olla likaiset samanlailla kuin kädet.

Useammin käsiä pestään, kun ei ole hanskoja. Yhtälailla hanskat likaantuu niitä ei vaan pestä/vaihdeta yhtä usein.

Vierailija
11/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yleistäkin, että ihmiset kitisee ruoasta jatkuvasti? Olkaa syömättä tai lämmittäkää mikrossa teidän kurmee ruokanne.

Vierailija
12/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanskat saattavat olla jopa likaisemmat kuin kädet, koska hanskoissa iho ei tunnu likaiselta. Hanskoja tuskin vaihdetaan yhtä usein kuin käsiä pestään? 

Vierailija
13/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Aikoinaan eräs rouvashenkilö paheksui, kun leipuri pyöritteli pullia, taikinaa siis, paljasta rintaansa vasten. Leipuri kuittasi paheksunnan sanomalla: "Hyvä rouva, näkisittepä miten teen donitseja."

Vierailija
14/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pestyt kädet ovat jopa hygieenisemmat kuin kumihanskat. 

Vierailija
15/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Mitä väliä?

Aikoinaan eräs rouvashenkilö paheksui, kun leipuri pyöritteli pullia, taikinaa siis, paljasta rintaansa vasten. Leipuri kuittasi paheksunnan sanomalla: "Hyvä rouva, näkisittepä miten teen donitseja."

:D

Vierailija
16/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on jossain kahviloissa hanskojen käyttäminen siinä tiskin takana salaattia annostellessa tms. ja sitten samoilla hanskoilla kassalle tms. Että todellakin mieluummin ilman hanskoja kaikki, niin paljaita käsiä todennäköisesti tulee pestyä eri toimintojen välissä. Ehjä, puhdas iho ei ole kenellekään terveysriski.

Vierailija
17/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hanskat luo ihan samanalaisen valheellisen suojan tunteen kuin maskitkin.

Sekä hanskoja että maskeja pitäisi käyttää pilkulleen ohjeiden mukaan, jotta niistä olisi hyötyä. Mutta 99% ihmisistä ei käytä, vaan sitten samoilla hanskoilla kosketaan jotain likaisia paikkoja ja samaa maskia käytetään uudelleen, eikä pestä käsiä välillä jne jne.

Eli kokonaisuuden kannalta lienee parasta ilman hanskoja ja ilman maskeja.

Vierailija
18/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiii. Miten minä en ole vielä kuollut?!

Vierailija
19/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taikinaa ei syödä raakana. Onhan se nyt inhottavaa jos joku käpälöi jo lautaselle menevää ruokaa. Itse olen kiinnittänyt ruokaohjelmissa huomiota myös siihen, että joillain on ruokia valmistaessa jopa sormuksia! Esim Jamie Oliverilla. Se vasta epähygieenistä on!

Vierailija
20/52 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se paljon yleisempää kuin se, että kokki asettelisi safkat paljain jaloin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan