Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HASOn asuntotarjoukset. Oletteko saaneet?

Vierailija
21.01.2023 |

Te joilla on asuntohakemus HASOlle vetämässä. Oletteko saaneet asuntotarjouksia tammikuussa? Mulle ei ole tullut joulun jälkeen yhtään asuntotarjousta vaikka nettisivuille on tullut uusia vapautuvia asuntoja jotka täyttää mun kriteerit

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyntä lisääntynyt?  Tai numerosi ei ole tarpeeksi hyvä?

Porukalla ei riitä rahat vastikkeisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöinti vaihtui vuoden alusta, jospa sen takia asuntotarjousten kanssa ei kiirehditä?

Vierailija
4/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.haso.fi/fi/asunnon-hakijalle/jonotilanne

"Kun huoneisto on lähdössä tarjouskierrokselle, HASOn myyntitiimi luo järjestysnumeroiden perusteella listan niistä hakijoista, joiden hakukriteerejä vapautuva asunto vastaa. Näistä hakijoista tarjouskirje lähtee yleensä 50 - 150 pienimmän numeron omistavalle hakijalle."

Olisiko tuossa selitys? Jonossa on 7900 hakemusta.

Vierailija
5/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla on jostain tullut sellainen käsitys, että vuodenvaihteessa vanhat numerot mitätöitiin ja piti hakea uusi. En kyllä ole varma.

Vierailija
6/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mulla on jostain tullut sellainen käsitys, että vuodenvaihteessa vanhat numerot mitätöitiin ja piti hakea uusi. En kyllä ole varma.

Uudet numerot tulevat jakoon syksyllä ja vanhat ovat voimassa vuoden loppuun saakka.

Vierailija
7/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet numerot tulevat jakoon syksyllä ja vanhat ovat voimassa vuoden loppuun saakka.

Noni. Eli olin lukenut/muistin vuoden väärin.

Vierailija
8/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöinti vaihtui vuoden alusta, jospa sen takia asuntotarjousten kanssa ei kiirehditä?

Harvoinpa nämä muutokset ja palveluntuottajan ulkoistamiset sujuvat ongelmitta.

HASO:n sivut toimiuvat kuitenkin hyvin. Eli syy lienee juuri tuossa järjestysnumeron huonoudessa.

Vierailija
9/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HASO:n sivut toimiuvat kuitenkin hyvin. Eli syy lienee juuri tuossa järjestysnumeron huonoudessa.

Ap:n viestistä päättelen, että hän on kuitenkin saanut tarjouksia normaalisti aina jouluun saakka, joten huonosta numerosta tuskin on kyse.

Vierailija
10/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kriteerit voi täyttyä, mutta AP:n numero ei täytä kriteereitä.

Vierailija
11/12 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n viestistä päättelen, että hän on kuitenkin saanut tarjouksia normaalisti aina jouluun saakka, joten huonosta numerosta tuskin on kyse.

"Vapautuvat asunnot ovat lähdössä tarjouskierrokselle lähiaikoina. Asuntoja tarjotaan hakijoille järjestysnumeron perusteella. Tarjouksen saaneet voivat sopia näytön asuntoon."

Tällaista lukee HASON sivuilla. Eli kaikki ilmoitetut kohteet  eivät ole kaiketi edes vielä hakukierroksella.

Ja mitä tarkoittaa tuo "lähiaikoina"?  Onko se sama kuin savolaisten "kevväämmällä".

Vierailija
12/12 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero on melko hyvä, vähän yli 100 000. Joten siitä ei ole kyse. Toki kaikkiin asuntoihin sekään ei riitä, mutta useimpiin kyllä. Ehkä syy on tuossa isännöinnin vaihtumisessa. Odottelen siis vielä

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme