Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyytyisitkön 1700€:n palkkaan kuussa? Sius käteen jäävä osuus.

Vierailija
21.10.2021 |

Olisiko sinulle hyvä vai huono palkka tämän hetkiseen palkkaan/rahatilanteeseen verrattuna?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, nyt saan käteen 1200 e/kk.

Vierailija
2/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyytyisitkö... ja siis, ei sius. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis tyytyväinen. Pitkään sain tuollaista palkkaa ja kyllä siinä taiteilua oli, että sai asuntolainat ja päivähoitomaksut kahdesta lapsesta maksettua. Perheessä myös miehen tulot ja helposti maksu kahdesta päivähoitoikäisestä 500 e kk.

Nykyään palkka 2200 e netto, asuntolaina maksettu ja lapset koululaisia. Pärjään loistavasti, mutta en silti haluaisi enää tyytyä 1700 nettoon.

Vierailija
4/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisin varmaan suunnitelman tulojeni kasvattamiseksi, jotta jäisi jotakin säästöönkin. Mutta jonkun vuoden voisin elää tuolla nettotulolla aivan hyvin.

Vierailija
5/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuta työtä ei juuri sillä hetkellä olisi tarjolla niin kyllä, tyytyisin. Ennemmin 1700e/kk tilille kuin työkkäristä 550e/kk. Toki etsisin koko ajan paremmin palkattua työtä. 

Vierailija
6/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla netto 1630€ ja joka kuukausi olen vaan niin pirun katkera surkeasta palkasta työmäärään nähden. 40h/vko itsenäistä tietotyötä jossa työmäärä ei lopu koskaan. Siis ikinä, ei ikinä, tule tilannetta että voisin iltapäivällä istahtaa kahvikupin äärelle ja todeta että nyt on työt ns."ajan tasalla". Onneksi on sentään etätyö niin ei mene rahaa bussilippuun tai vaatteisiin.

Vierailija
7/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työn sisällöstä, elintason tuolla saisi maksettua hyvin.

Vierailija
8/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos kiva työ, sellaista onkin vaikea löytää... Tällä hetkellä olen opiskelija eli joudun elämään lainalla. Itselläni ei pahemmin rahankäyttökohteita ole, jollain max 900€/kk saa todella hienon asunnon Helsingistä ja lopuilla voikin syödä hyvin ja lipitellä viiniä. Tai sit voi elää säästäväisemmin jos haluaa.

Vierailija
9/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyn, tällä mennään. Akateeminen koulutus, asiantuntijatyö. Kädestä suuhun elämistähän tämä on, ja olen jo sen ikäinen että tuskin tästä enää korkeammille palkoille ponnistan. Yksinhuoltajuus, erityislapsi, vastauksena kysymykseen miksi olen tähän aikanaan jämähtänyt.

Vierailija
10/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen nelikymppinen ja olen ollut yli 20 vuotta työelämässä ja saan just tuollaista palkkaa. En voi sanoa olevani tyytyväinen, mutta kyllä tälläkin tulee toimeen. Kun elää tosi nuukasti, ei kaunistaudu eikä tee lapsia. Ja pitää lemmikkienkin kanssa järjen päässä. 

Vierailija
11/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi surkea palkka tämänhetkiseen verrattuna. Jos vaihtoehtona olisi työttömyys tai kyseinen palkka niin mieluummin palkka.

Vierailija
12/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt alle 500 euroa, joten tuohan olisi mahtava korotus. Ainoa vaan, etten halua tehdä kokoaikatyötä. Jos saisin 1700 euroa tekemällä noin 20 tuntia viikossa, olisin tyytyväinen. 

Vierailija
13/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan juurikin tuon verran ja minusta se on vähän. Riittää kyllä elämiseen, kun järkevästi käyttää rahansa. (Mitään tukia en saa.) Sama juttu kuin edellisellä, olen lapseton ja lemmikitön nelikymppinen, tehnyt yli 20 vuotta tätä työtä ja pidän kyllä työstäni, palkkaus vain on surkea.

Vierailija
14/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyky verotuksella tässä maassa on vaikea saada paljoakaan yli 2000 euroa kuussa käteen. Katselin joku aika sitten palkkakuitteja että noin parissa vuodessa brutto noussut viitisen sataa mutta käteen jää siitä 120€ enemmän verrattuna kahden vuoden takaiseen.

Kohta taas vuosittainen kehityskeskustelu tulossa, en tiedä jaksaisiko edes yrittää pyytää korotusta kun käteen jää kuitenkin vain pieniä roposia. Ja kohta tulee sotet ja maakuntaverotus ja koronalasku lankeaa maksuun.

Vierailija
15/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä tuolla summalla pitäisi tehdä. Jotain simppeliä perushommaa suostuisin tekemään, mutta vaativampaa homma en. 

Vierailija
16/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, millainen se työ on.

Vierailija
17/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkiseen rahatilanteeseeni nähden tuo olisi ruhtinaallinen palkka. Alani koulutuksen saaneelle työkokemusta omaavalle ihmiselle ihan surkea. Menisin kyllä tuollakin palkalla töihin, mutta olisin tyytymätön koko ajan.

Vierailija
18/80 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukki ja kirotushäirikölle 1700€/kk nettoa on osaamistasoon nähden ihan liikaa!

Vierailija
19/80 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkkani on 1720 e/kk, ja yksinelävänä (+ kissa) pärjään hyvin. Laskin että pakollisten menojen (asumiskustannukset, puhelin, netti, sähkö, kotivakuutus, ruoka ja hygienia yms.) jälkeen minulla jää rahaa käytettäväksi n. 700 e/kk, ja tämä kyllä riittää elämiseen, ja säästöönkin jää jonkin verran.

Vierailija
20/80 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Tällä hetkellä nettotulot 2700, ois liian iso pudotus nykyiseen.