Tyytyisitkön 1700€:n palkkaan kuussa? Sius käteen jäävä osuus.
Olisiko sinulle hyvä vai huono palkka tämän hetkiseen palkkaan/rahatilanteeseen verrattuna?
Kommentit (80)
Hyvin pärjään, teen töitä vain 25h/vko eli 5h päivässä, viikonloput vapaat.
Asuntolaina maksettu ja osakesalkku turvana niin hyvin menee näin😊 saan jopa säästöön muutaman satasen joinakin kuukausina.
Se on tyydyttävä. Itellä jää käteen 1800 - 1900 e/kk, ja teen pelkkää iltavuoroa ympäri vuoden. Ilman sitä voi napata 150 tuosta vielä pois. Se on matalapalkkaduunarin normiliku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa on pakko tyytyä. Tajusin vasta että olen unohtanut nostaa veroprosenttiani ajoissa, joten tuon verran sitten jouluussa tulee käteen.
Ihan pakko kysyä: Sinullako ei ole mitään puskuria yllättäviä lisämenoja varten? Laita vaikka kuukausittain muutama kymppi säästöön (toiselle tilille), niin on mistä ottaa jos tulot tilapäisesti tipahtaa. Ainakin itselleni se pieni hätävararahasto tuo henkistä turvaa.
Tottakai on, eikä tuo mikään katastrofi ole, mutta kysymys oli tyytyisitkö tuohon palkkaan. Säännöllisenä palkkana en tyytyisi, mutta nyt omasta mokasta johtuen on vaan tyydyttävä..
Mikä järki olisi maksaa koko vuosi liian korkeaa ennakonpidätystä?
Kuten sanoin jo aiemmin, olin unohtanut nostaa ajoissa veroprosenttia. Ei tietenkään mitään järkeä ole, eikä kai kukaan tarkoituksella niin tekisikään!
Olen yrittäjä ja maksan palkkaa itselleni tuon verran kun olen toista vuotta ”sapattivapaalla” eli hoidan vain paperiasioita kotona.
Asunto on maksettu ja puhelin/netti kulut menee firmalle, samoin auto on firman nimissä, vaikka en sitä juuri käytä, sähköpyöräilen mielummin bensan hinnan vuoksi.
Tuo on lähes puolet pienempi kuin nykyinen palkkani, en siis olisi tyytyväinen. Mutta jos olisit kysynyt heti valmistumisen jälkeen, olisin ollut hyvinkin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla netto 1800 e/kk ja ihan pskahan tuo on. Tienaan ylivoimaisesti huonoiten perheestäni (isä 4000/kk, veli ja äiti yli 3000/kk). Minkäs teet.
Oletko kahlittuna töihin vaiko vain saamaton? Vaihtoehtojakin on
Aina ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkkani on 1720 e/kk, ja yksinelävänä (+ kissa) pärjään hyvin. Laskin että pakollisten menojen (asumiskustannukset, puhelin, netti, sähkö, kotivakuutus, ruoka ja hygienia yms.) jälkeen minulla jää rahaa käytettäväksi n. 700 e/kk, ja tämä kyllä riittää elämiseen, ja säästöönkin jää jonkin verran.
Mulla on melkein sama, n. 50e enemmän saan kuussa ja itsellä kissa myös:) tuntuu et riittää helpostikin, annan hyväntekeväisyyteenkin joka kuukausi monta kymppiä kun en koe itse nyt tarvitsevani mitään:) En ymmärrä alapeukkuja? Ei ne isot tulot vaan pienet menot. Miks kaikki pitää saada?
Jos työ on leppoisampaa hommaa niin mikäs siinä. Jos tuohon 1700e kuussa kuuluu sisään raskaan työn lisä niin silloin palkka on liian alhainen. Fyysisesti rankoissa hommissa säännöllisillä tunneilla se kuukausiansio huitelee 2000-2100 euron paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla netto 1800 e/kk ja ihan pskahan tuo on. Tienaan ylivoimaisesti huonoiten perheestäni (isä 4000/kk, veli ja äiti yli 3000/kk). Minkäs teet.
Olet äitisi ja isäsi kanssa saman ikäinen? Jos et ole saanut mieletöntä uraa luotua niin yleensä 20-45 vuotta nuoremmalla ihmisellä on heikompi palkka...
Mä tulisin toimeen helpostikin, mutta olen opiskellut ja tehnyt työni niin, että netto on kolme kertaa 1700€. Ei lapsia, ei omaa asuntoa (täysin uusi vuokra-asunto), ei puolisoa, ei lemmikkiä tai autoa. Rahaa suoraan säästöön kuukausittain jonkin verran, sijoittaminen ja treidaus ovat harrastuksena. Muita harrastuksia: tennis ja ratsastus. Kuukausittaiset menot on tällä hetkellä vähän yli 1000€/kk. Asun Tukholmasta 60 km etelään.
Tuo on ihan normaali palkka monella perus amishommalla. Ajat rekkaa, olet rivikoodari, olet varastomies, olet koneistaja/hitsari tms.. Se TESin minimi, mitä oikeasti maksetaan rivijampoille, joita odottaa jonossa työpaikkaa.
Riippuu onko tuo summa joka kuukausi sama. Nykyään palkkausta varsinkin yksityisellä sektorilla halutaan siirtää kokoajan enemmän erilaisiksi palkkioiksi ja lisiksi. Siksipä onkin vähän tyhmää ajatella palkkausta kk/tulon näkökulmasta, varsinkaan nettotulo, ellei sitä laske sitten jyvittämällä vuositulon.
Itselläni voi olla hyvinkin kuukausia jolloin netto jää tuonne 1800€ tienoille, mutta vuosituloni on kuitenkin 45 - 48t€ jolloin keksimäärin tulee yli 2500€
Aika tiukkaa olisi elää 1700€ nettotuloilla varsinkin näin perheellisenä. Tällä hetkellä käteeni jää 3200€ nettona. Pystyn nykyisillä tuloillani elämään itseni näköistä elämää.
"Sius käteen jäävä osuus"
Onko tämä "sius" uusi Sanna the Hullun hallituksen vero tavan suomalaisille?
Kyllä tuolla pärjää, muutama vuosi sitten se oli todellisuutta, mutta nykyään palkka on parempi enkä vähempään tyytyisi.
Olen ihan fiksulla alalla korkeakoulutettu, mutta urakehitykseni on ollut olematonta, samalla myös palkan kehitys. Tuo 1700 olisi minulle ruhtinaallinen palkka. Saisin säästöön 1400 euroa kuussa, joten kovin pitkään ei enää tarvitsisi töissä nöyristellä vaan voisi fiksusti sijoittaa nuo(kin) säästörahat ja elää pääomatuloilla.
Kyllä jos tekisin entistä työtä. Nyt opiskelen toisen ammatin. En tyydy.
En ole koskaan saanut noin hyvää palkkaa, vaikka olen maisteri. Viimeisin palkkani oli vajaa 1500€ käteen.
1700 netto? Kelpaisi. Nykyisin on hivenen alle 1400 netto.
Jos tuon saisi osa-aikatyöstä tässä jossain ihan kävelymatkan päässä kotoa niin olisin tyytyväinen. Mutta kokoaikatyöstä en kyllä, vähintään 2000e pitäisi jäädä käteen.
Valintoja, valintoja...