Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jää riippuvaiseksi tupakasta?

Vierailija
25.12.2014 |

Ekan kerran taisin maistaa tupakkaa 15 vuotiaana. Sen jälkeen oon polttanu epäsäännöllisesti, lähinnä kännissä sen askin..Mietin aina että miks edes poltan yhtään, kun ei siitä oo mitään hyötyä. Voiko olla etten jää edes riippuvaiseksi? Ja nyt siis oon 19v.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit kuvan että haluaisit jäädä

Vierailija
2/6 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei tosiaan tule nikotiiniriippuvaisuutta, mutta en tunne biologiaa tarpeeksi että osaisin sanoa miksi. Esim itse en saa mitään oireita vaikka poltankin päivittäin, nyt olen ollut viikon ilman röökiä ilman fyysisiä vaikutuksia, itsellä tapariippuvuus on se joka vaikuttaa (en huomaa tupakoimattomuutta oikeastaan muulloin kuin ulkona kun ei vaikka kävellessä ole "mitään tekemistä").

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en vaan selkeästi jää koska pidän sitä mielessäni äärimmäisen huonona tapana mutta en kiellä itseltäni satunnaista tupakointia. Joskus tupakkaa menee ketjuna useampi peräkkäin (humalassa) ja joskus on viikkojen tai kuukausien tauko kun ei tee mieli. 15-16v "alottelin" ja nyt olen 23.

Vierailija
4/6 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1/3 saa fyysisen riippuvuuden nikotiinin..vähän isompi joukko sitten "psykologisen". Mutta kaikille ei kehity sitä riippuvuutta ja sen myötä mahdollisia vieroitusoireita.

Vierailija
5/6 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks edes poltan yhtään? tämä lauseesi viittaa siihen että olet tullut riippuvaiseksi tupakasta,mutta ilmeisesti tahtosi on vielä tupakan polton suhteen sen verran hyvä että kykenet vastustamaan haluasi.Käytä tätä hyväksesi äläkä polta edes silloin kun olet viihteellä.Tupakka on salakavala tuote joka valtaa käyttäjänsä vähän kerrallaan.15 vuotiaana itsekin olen aloittanut polttelut,ja nyt 49vuotiaana toivon että en olisi koskaan aloittanutkaan moista tupruttelua.Jos olisin nyt 15 vuotias,ja tietäisin tämän minkä nyt tiedän tupakasta en missään tapauksessa aloittaisi tupakointia.Lopettanutkin olen myös useasti polttelun,mutta vaikka olen ollut useitakin kuukausia polttelematta,niin tupakan halu ei ole silti kadonnut, vaan kummittelee aina mielessäni ja on saanut sortumaan uudestaan tupakoimaan.Käytä siis tahtoasi vielä hyväksesi äläkä polta missään tilanteessa jossa olet.

Vierailija
6/6 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten poltat edes sitä vähää??

Olitpa riippuvainen tai et, pystyt vielä lopettamaan. Minä en pysty. Olen keuhkosairas viisikymppinen. Naamakin rypistyy ennen aikojaan ja ihon väri muuttuu sairaaksi. Työpaikoilla ei enää katsota hyvällä tupakoivia, monet mestat täysin savuttomia. Pienikin kävely hengästytää, ja se hävettää.

Hyvä ystäväni sairastaa keuhkosyöpää juuri nyt, ei enää parane.

Hyvä kun ainakin mietit näitä asioita.