Teenkö suuren moraalisen virheen, jos pysäköin invapaikalle
ilman invakorttia tai itse askarrellun invakortin kanssa, kun kuljetan satunnaisesti iäkästä ja huonojalkaista omaistani, jolla ei ole invakorttia? Mielessäni on esimerkiksi ison kauppakeskuksen parkkipaikka, jossa on kymmenkunta invapaikkaa ja ovat pienellä käytöllä.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 23:11"]
ilman invakorttia tai itse askarrellun invakortin kanssa, kun kuljetan satunnaisesti iäkästä ja huonojalkaista omaistani, jolla ei ole invakorttia? Mielessäni on esimerkiksi ison kauppakeskuksen parkkipaikka, jossa on kymmenkunta invapaikkaa ja ovat pienellä käytöllä.
[/quote]
Hyvä keskustelunaihe. Mistä päin olet? Itse olen Tampereelta. Täällä kyllä on tilaa invaruuduissa kanssa, mutta ei aina. Usein Herra istuu autossa kun Rouva hakee sapuskaaa. No, elämässsä on ongelmia, koetetaan pärjätä.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 23:54"]
25, tööttää niin pitkään, että paikka vapautuu.
Jos ihmiset ovat niin SIKOJA, että ajavat terveinä invapaikoille, niin sinä voit paikkoihin oikeutettuna "pyytää" heitä siirtymään.
[/quote]
Itse olen 25 vuoden autoilu-urani aikaan jättänyt 2-3 kertaa auton invapaikalle kun muualla ei kerta kaikkiaan ole tilaa ollut ja kiire on painanut päälle. Joten kovin suuria syntisiä ei tässä nyt olla.
Joskus on kyydissä ollut huonojalkainen henkilö, mutta parkkipaikka on löytynyt muualta kuin invaruudusta. Olin valmistautunut pysäköimään invaruutuun muttei sitten tarvinnutkaan -hyvä. Mutta JOS olisin näin olosuhteiden pakosta joutunut tekemään ja siitä mielesi niin pahoittanut niin soittaisit sitä torveasi vieläkin. Mielelläni jäisin katsomaan miten pitkään se auton torvi kestää huudatusta. Kaltaisellani kusipäällä ei pokka petä. Ikinä.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 23:11"]
[/quote]
Et tee, koska kyydissäsi on invapaikan käyttöön -ainakin moraalisesti- oikeutettu henkilö.
Noille paikoille pysäköivät mustalaiset taas ovat sitä alinta roskaväkeä.