Olenkohan mä sairastanut tietämättäni koronan?
Välillä olen nimittäin yskinyt pidempiaikaisemmin ja nielusta on päässyt isoja räkäklimppejä. Toinen juttu oli, kun viime talvena mulle iski vyöruusu.
Voisko noi olla merkkejä siitä, että olen sairastanut koronan?
Kommentit (21)
Mikään ei sano, että olisit sairastanut koronan.
Ap, sairastin koronan ja yksi oire oli vyöruusu
Immuniteetti laski ja vyöruusu puhkesi
Hyvinkin mahdollista että olet sairastanut oireettoman koronan.
Vierailija kirjoitti:
Yskiminen j räkäklimpit eivät ole oireita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yskiminen j räkäklimpit eivät ole oireita?
Kyllä ne ovat sillä korona iskee ensimmäisenä keuhkoihin jos ne ovat heikko kohta.
Minulla oli myös hirveä räkäflunssa kuukausi sitten. Limaa räin 2 viikkoa ja nivelkivut olivat kovat. En päässyt testiin, koska olen saanut 2 rokotetta. Nyt olo on jo hyvä. En tiedä, oliko korona vai jokin muu virus.
Miten uskallan ottaa rokotuksen jos olen sairastanut lieväoireisen koronan? Pitääkö olla täysin terve puoli vuotta ennen piikkiä?
avallisimmat oireet:
kuume
yskä
väsymys
maku- ja hajuaistin häiriöt
Harvinaisemmat oireet:
kurkkukipu
päänsärky
kipu ja särky
ripuli
ihottuma, sormien ja varpaiden värimuutokset
punaiset tai ärsyyntyneet silmät
Vakavat oireet:
hengitysvaikeudet tai hengenahdistus
puhe- tai liikuntakyvyn häiriöt, tai sekavuus
rintakipu
COVID-19 vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla. Tartunnan saaneista suurin osa saa vain lieviä tai kohtalaisia oireita, eivätkä he tarvitse sairaalahoitoa.
Onko sinulla joitakin seuraavista hengitystieinfektion oireista:
nuhaa, yskää, kurkkukipua, hengenahdistusta, lihassärkyä tai kuumetta?
Onko maku- tai hajuaistissasi muutoksia?
Entä joitakin epäselviä suolisto-oireita, kuten pahoinvointia tai ripulia?
Vai onko sinulla silmätulehdukseen viittaavia oireita, kuten rähmimistä, punoitusta tai silmien vetistämistä?
Vierailija kirjoitti:
Miten uskallan ottaa rokotuksen jos olen sairastanut lieväoireisen koronan? Pitääkö olla täysin terve puoli vuotta ennen piikkiä?
Kysy terveyskeskuksestasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli myös hirveä räkäflunssa kuukausi sitten. Limaa räin 2 viikkoa ja nivelkivut olivat kovat. En päässyt testiin, koska olen saanut 2 rokotetta. Nyt olo on jo hyvä. En tiedä, oliko korona vai jokin muu virus.
Tämä kannattaisi tietää, koska jos olet sairastanut koronan niin saat vapautuksen tulevista booster-rokotteista.
Mutta sen kai ne haluaa estää testien kieltämisellä, ettei ihmiset pääse loputtomasta piikkiohjelmasta eroon. On parempi bisnes näin, että ihmiset juoksee 6kk välein piikillä loppuelämän vaikkei sille mitään syytä olisikaan. Sairasta rahantekoahan tämä vain on, ei mitään tiedettä tukemassa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa teetättää vasta-ainetesti. Jos on, niin et tarvitse piikkiä.
Eräs tutkimus kun totesi, että koronan sairastaneet saavat koronarokotteesta suuremmalla todennäköisyydellä haittavaikutuksia. Joten siksi sairastaneiden ei kannata juosta piikille, varsinkin kun heillä on jo 100 kertaa parempi suoja kuin mitä rokote ikinä voisi tarjota, ja nykytieteen mukaan se suoja on elinikäinen.
Tässä on yli 30 tutkimusta aiheesta summattuna/linkattuna yhdessä paikassa, lue jos asia kiinnostaa:
https://brownstone.org/articles/natural-immunity-and-covid-19-twenty-ni…
Minulla oli pitkäaikaista yskää (2 vk) ja lopulta päätin tarkastaa tilanteen, koska deltavarianttiin sopii tämä. Ei ollut koronaa.
mistä saa vasta aine testin? onko apteekissa ja kuinka luotettavia ne on? pitääkö se testi jossain tietyn ajan kuluessa?
Mä olen sairastanut jossain vaiheessa koronan. Työterveyslääkäri halusi ottaa vasta-ainetestin kun taannoin kävin muussa asiassa työterveydessä. Luki sieltä mun viime kevään sairaushistoriasta silmätulehduksesta ja lievästä yskästä ja kuumeesta. Kävin silloin kahdesti koronatestissä ja viikon välein otetut testit näytti molemmat negaa eli ei koronaa. Vasta-ainetesti kuitenkin ns. vilkkui punaisena eli jossain kohtaa olen sairastanut koronan. Ei mitään hajua milloin ja kipeä en ole ollut sitten tuon kevään pikku kuumeilun ja silmätulehduksen. Eli se saattoi olla se korona, tosin lääkäri epäili sitä negatestien vuoksi ja sanoi, että vasta-aineita ei olis näin paljon koska siitä on jo yli puoli vuotta. "Kiva" kun olenpahan nyt sitten kyllä puolen vuoden aikana hiissannut siellä sun täällä ja perhettäkin on. Jos mulla oli korona, niin kuinkahan hemmetin moneen olen sen tartuttanut? Perhe ei ole sairastanut. Lasten koulussa oli altistus, mutta aika kaukaista meidän lapsiin eikä lapset tulleet kipeiksi. On omituinen tauti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti oireeton korona mitä epäilen sillä minullakin järkyttävää pitkäaikaista limaa keuhkoissa ja jatkuva yskä jota ei ole koskaan ollut koko ajan muuta kuin ajoittain ja on jatkunut niin pitkään että alan kyllästymään. Pääsen keuhkojen toiminta kuvaukseen. Todella outoja oireita. Olen saanut 2 rokotetta az ja p.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairastanut jossain vaiheessa koronan. Työterveyslääkäri halusi ottaa vasta-ainetestin kun taannoin kävin muussa asiassa työterveydessä. Luki sieltä mun viime kevään sairaushistoriasta silmätulehduksesta ja lievästä yskästä ja kuumeesta. Kävin silloin kahdesti koronatestissä ja viikon välein otetut testit näytti molemmat negaa eli ei koronaa. Vasta-ainetesti kuitenkin ns. vilkkui punaisena eli jossain kohtaa olen sairastanut koronan. Ei mitään hajua milloin ja kipeä en ole ollut sitten tuon kevään pikku kuumeilun ja silmätulehduksen. Eli se saattoi olla se korona, tosin lääkäri epäili sitä negatestien vuoksi ja sanoi, että vasta-aineita ei olis näin paljon koska siitä on jo yli puoli vuotta. "Kiva" kun olenpahan nyt sitten kyllä puolen vuoden aikana hiissannut siellä sun täällä ja perhettäkin on. Jos mulla oli korona, niin kuinkahan hemmetin moneen olen sen tartuttanut? Perhe ei ole sairastanut. Lasten koulussa oli altistus, mutta aika kaukaista meidän lapsiin eikä lapset tulleet kipeiksi. On omituinen tauti.
On se vittumainen tauti ja ihmettelen kun jotkut ihmiset eivät usko siihen ollenkaan.
Kyllä. Se voi olla todella lieväkin.