Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan mä sairastanut tietämättäni koronan?

Vierailija
21.10.2021 |

Välillä olen nimittäin yskinyt pidempiaikaisemmin ja nielusta on päässyt isoja räkäklimppejä. Toinen juttu oli, kun viime talvena mulle iski vyöruusu.

Voisko noi olla merkkejä siitä, että olen sairastanut koronan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se voi olla todella lieväkin.

Vierailija
2/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken tietää. Barbie ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei sano, että olisit sairastanut koronan.

Vierailija
4/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sairastin koronan ja yksi oire oli vyöruusu

Immuniteetti laski ja vyöruusu puhkesi

Vierailija
5/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin mahdollista että olet sairastanut oireettoman koronan. 

Vierailija
6/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yskiminen j räkäklimpit eivät ole oireita?

Vierailija
7/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yskiminen j räkäklimpit eivät ole oireita?

Kyllä ne ovat sillä korona iskee ensimmäisenä keuhkoihin jos ne ovat heikko kohta. 

Vierailija
8/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös hirveä räkäflunssa kuukausi sitten. Limaa räin 2 viikkoa ja nivelkivut olivat kovat. En päässyt testiin, koska olen saanut 2 rokotetta. Nyt olo on jo hyvä. En tiedä, oliko korona vai jokin muu virus.

Vierailija
9/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallan ottaa rokotuksen jos olen sairastanut lieväoireisen koronan? Pitääkö olla täysin terve puoli vuotta ennen piikkiä?

Vierailija
10/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

avallisimmat oireet:

kuume

yskä

väsymys

maku- ja hajuaistin häiriöt

Harvinaisemmat oireet:

kurkkukipu

päänsärky

kipu ja särky

ripuli

ihottuma, sormien ja varpaiden värimuutokset

punaiset tai ärsyyntyneet silmät

Vakavat oireet:

hengitysvaikeudet tai hengenahdistus

puhe- tai liikuntakyvyn häiriöt, tai sekavuus

rintakipu

COVID-19 vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla. Tartunnan saaneista suurin osa saa vain lieviä tai kohtalaisia oireita, eivätkä he tarvitse sairaalahoitoa.

Onko sinulla joitakin seuraavista hengitystieinfektion oireista: 

nuhaa, yskää, kurkkukipua, hengenahdistusta, lihassärkyä tai kuumetta? 

Onko maku- tai hajuaistissasi muutoksia? 

Entä joitakin epäselviä suolisto-oireita, kuten pahoinvointia tai ripulia?

Vai onko sinulla silmätulehdukseen viittaavia oireita, kuten rähmimistä, punoitusta tai silmien vetistämistä?

https://www.mehilainen.fi/koronavirus/koronan-oireet

Vierailija
11/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskallan ottaa rokotuksen jos olen sairastanut lieväoireisen koronan? Pitääkö olla täysin terve puoli vuotta ennen piikkiä?

Kysy terveyskeskuksestasi. 

Vierailija
12/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös hirveä räkäflunssa kuukausi sitten. Limaa räin 2 viikkoa ja nivelkivut olivat kovat. En päässyt testiin, koska olen saanut 2 rokotetta. Nyt olo on jo hyvä. En tiedä, oliko korona vai jokin muu virus.

Tämä kannattaisi tietää, koska jos olet sairastanut koronan niin saat vapautuksen tulevista booster-rokotteista.

Mutta sen kai ne haluaa estää testien kieltämisellä, ettei ihmiset pääse loputtomasta piikkiohjelmasta eroon. On parempi bisnes näin, että ihmiset juoksee 6kk välein piikillä loppuelämän vaikkei sille mitään syytä olisikaan. Sairasta rahantekoahan tämä vain on, ei mitään tiedettä tukemassa tätä.

Vierailija
13/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa teetättää vasta-ainetesti. Jos on, niin et tarvitse piikkiä.

Eräs tutkimus kun totesi, että koronan sairastaneet saavat koronarokotteesta suuremmalla todennäköisyydellä haittavaikutuksia. Joten siksi sairastaneiden ei kannata juosta piikille, varsinkin kun heillä on jo 100 kertaa parempi suoja kuin mitä rokote ikinä voisi tarjota, ja nykytieteen mukaan se suoja on elinikäinen.

Tässä on yli 30 tutkimusta aiheesta summattuna/linkattuna yhdessä paikassa, lue jos asia kiinnostaa:

https://brownstone.org/articles/natural-immunity-and-covid-19-twenty-ni…

Vierailija
14/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkäaikaista yskää (2 vk) ja lopulta päätin tarkastaa tilanteen, koska deltavarianttiin sopii tämä. Ei ollut koronaa.

Vierailija
15/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saa vasta aine testin? onko apteekissa ja kuinka luotettavia ne on? pitääkö se testi jossain tietyn ajan kuluessa?

Vierailija
16/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet.

Vierailija
17/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on paljon muitakin viruksia

Vierailija
18/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairastanut jossain vaiheessa koronan. Työterveyslääkäri halusi ottaa vasta-ainetestin kun taannoin kävin muussa asiassa työterveydessä. Luki sieltä mun viime kevään sairaushistoriasta silmätulehduksesta ja lievästä yskästä ja kuumeesta. Kävin silloin kahdesti koronatestissä ja viikon välein otetut testit näytti molemmat negaa eli ei koronaa. Vasta-ainetesti kuitenkin ns. vilkkui punaisena eli jossain kohtaa olen sairastanut koronan. Ei mitään hajua milloin ja kipeä en ole ollut sitten tuon kevään pikku kuumeilun ja silmätulehduksen. Eli se saattoi olla se korona, tosin lääkäri epäili sitä negatestien vuoksi ja sanoi, että vasta-aineita ei olis näin paljon koska siitä on jo yli puoli vuotta. "Kiva" kun olenpahan nyt sitten kyllä puolen vuoden aikana hiissannut siellä sun täällä ja perhettäkin on. Jos mulla oli korona, niin kuinkahan hemmetin moneen olen sen tartuttanut? Perhe ei ole sairastanut. Lasten koulussa oli altistus, mutta aika kaukaista meidän lapsiin eikä lapset tulleet kipeiksi. On omituinen tauti.

Vierailija
19/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti oireeton korona mitä epäilen sillä minullakin järkyttävää pitkäaikaista limaa keuhkoissa ja jatkuva yskä jota ei ole koskaan ollut koko ajan muuta kuin ajoittain ja on jatkunut niin pitkään että alan kyllästymään. Pääsen keuhkojen toiminta kuvaukseen. Todella outoja oireita. Olen saanut 2 rokotetta az ja p. 

Vierailija
20/21 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairastanut jossain vaiheessa koronan. Työterveyslääkäri halusi ottaa vasta-ainetestin kun taannoin kävin muussa asiassa työterveydessä. Luki sieltä mun viime kevään sairaushistoriasta silmätulehduksesta ja lievästä yskästä ja kuumeesta. Kävin silloin kahdesti koronatestissä ja viikon välein otetut testit näytti molemmat negaa eli ei koronaa. Vasta-ainetesti kuitenkin ns. vilkkui punaisena eli jossain kohtaa olen sairastanut koronan. Ei mitään hajua milloin ja kipeä en ole ollut sitten tuon kevään pikku kuumeilun ja silmätulehduksen. Eli se saattoi olla se korona, tosin lääkäri epäili sitä negatestien vuoksi ja sanoi, että vasta-aineita ei olis näin paljon koska siitä on jo yli puoli vuotta. "Kiva" kun olenpahan nyt sitten kyllä puolen vuoden aikana hiissannut siellä sun täällä ja perhettäkin on. Jos mulla oli korona, niin kuinkahan hemmetin moneen olen sen tartuttanut? Perhe ei ole sairastanut. Lasten koulussa oli altistus, mutta aika kaukaista meidän lapsiin eikä lapset tulleet kipeiksi. On omituinen tauti.

On se vittumainen tauti ja ihmettelen kun jotkut ihmiset eivät usko siihen ollenkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan