Miten haluat jatkossa tehdä työsi - etätöissä vai toimistolla?
Kysely teille jotka olette korona-aikaan olleet etätöissä. Miten haluatte jatkossa työskennellä? Kommentoikaa mitkä asiat teidän kohdalla puoltavat teille sopivaa vaihtoehtoa.
Kommentit (28)
Itse olen ollut jo yli 5 vuotta etätöissä, käyn suurinpiirtein kerran vuodessa toimistolla vaikkei sinne matkaa ole kuin 30min julkisilla ja vartin verran omalla autolla. Sama jatkuu koronan jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyön parhaita puolia on se, ettei tarvitse huolehtia ulkonäköasioista.
Ja suoli tykkää, kun saa paukutella.
Saatikka kun ripsaa pukkaa.
Ei yllättänyt että suomalaiset haluaa olla etätöissä, saa olla pyjama päällä koko päivän eikä tarvii laittautua.
Olin jo ennen koronaa voimakkaasti etätyön puolesta. En näe mitään järkeä että suuret massat ihmisiä matkustelee päivittäin edestakaisin toimistoon ja kotiin, kun saman työn voi tehdä kotona koneella.
Toimistolle haluavat kaipaavat vain sosiaalista elämää. Se heille suotakoon.
Onhan tämä mahtavaa kun voi lähteä kakkosasunnolle tekemään duunia ja viettää myös lomaa samalla.
Vähän puolet ja puolet. Osa työtehtävistä on sellaisia, että ne on helpompi tehdä lähityöskentelynä, osalla taas ei niinkään väliä. Ennen koronaa toimistolla pysyi aika hyvin kärryillä pikkuseikoista, joiden hoitaminen oli aika pitkälti minun hommaani. Sittemmin työtehtäviä on jaettu vähän eri lailla, eikä sellaista selvää yleiskuvaa enää ole, tosin siihen ei omat resurssitkaan enää antaisi myöden.
Tällä hetkellä minulla ei ole kotona tilaa kunnon näytölle ja pelkän läppärin ruudulta tuijottelu vähän hankaloittaa hommia. Toisaalta kotona on rauhallista työskennellä eikä työmatkoihin kulu aikaa. Jatkossa tekisin ihan mielelläni osan työajasta etänä. Tällä hetkellä työn alla on kuitenkin projekti, joka saattaa vaatia paljon lähityöskentelyä kohteessa.