Vihaiset ihmiset
Mistä se johtuu, että jotkut ovat aina niin vihaisia? Suuttuvat helposti pikkuasioista ja ovat hyvin äreitä ja pitkävihaisia. He myös Näyttävät kasvonilmeillään herkästi olevansa vihaisia ja saavat raivonpuuskia. Yksi serkkuni on tuollainen ja hänen kanssaan on aina mietittävä miten asiat esittää ettei vain taas kilari yllättäisi. Ei hän toki väkivaltainen ole, mutta suuttuessaan ei pysty moneen päivään leppymään, ei aina edes moneen kuukauteen. Se on läheisten kannalta jotenkin painostavaa. Hän myös usein ilmoittaa olevansa vihainen jollekulle ihmiselle, joka ei ole paikalla. Jos hänelle joskus huomauttaa jotain jatkuvasta vihaisuudesta, esimerkiksi että tunteita voisi käsitellä jotenkin muutenkin kuin vihan kautta niin hän suuttuu.
Tiedän, että jokainen on joskus vihainen. Se on luonnollista, mutta on vaikea käsittää miksi joku jumittaa vihan tunteeseensa kuukausiksi siinä missä suurin osa ihmisistä pääsee eteenpäin.
Kommentit (3)
Ehkä elämässä on ollut niin vaikeita asioita, että niistä ei pääse ihan noin vain yli. Sellaista ei varmaankaan ymmärrä, ellei itse joudu sitä kokemaan. Luonne muokkautuu kokemusten ja geenien mukaan.
Serkku ei ollut vihainen lapsena, en ainakaan sellaista muista, mutta oli aika johtajatyyppiä. Murrosiän kapina oli kovaa ja hän oli myös koulukiusaaja yläasteella. Vihaisuus alkoi viimeistään silloin ja ei sille loppua näy vieläkään, on nyt jo yli 30-v. Hän näkee maailman kovin epäreiluna paikkana itseään kohtaan.
Vanhemmista naisista olen tuon vihaisuuden usein kuitannut vaihdevuosilla ;). Ap
Olen miettinyt ihan samaa anopin kohdalla. Miten ne edes jaksaa kantaa sitä negatiivista energiaa mukanaan? Saa kertoa, jos tietää.