Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu vuoto kesken e-pillerilaatan?

Vierailija
21.10.2021 |

Jo toisen laatan aikana alkoi aikalailla tasan puolessa välissä

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri totesi, että kyseessä on ovulaatio. Asiaa tutkittiin ensin, mutta ei aiheuttanut muita toimia.

Vierailija
2/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri totesi, että kyseessä on ovulaatio. Asiaa tutkittiin ensin, mutta ei aiheuttanut muita toimia.

Ihmetyttää ku ei ikinä enne oo ollu tällasta. Vuoto jatkui viimeksikin lähes jatkuvana kuukautisiin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten sitä tutkittiin?

Vierailija
4/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressistä, infektiosta, vammasta (kohdunkaula tai emättimen limakalvo voi verestää yhdynnän jälkeen). Ei hyvää päivää, miten te olette tietämättömiä nykyään. Myös sukupuolitaudit kuten HPV voi aiheuttaa vuotoa.

Vierailija
6/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhdistelmäpillerit niin joskus pienempi etinyyliestradiolin hormonimäärä voi aiheuttaa vuotoa ja vaihto "vahvempaan" voi auttaa. Eri merkeissä on vähän eroja niiden sisältämissä hormonimäärissä.

Vierailija
7/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaation tunnistamiseen on pikatesti. Herää kysymys, MITEN niitä pillereitä onkaan käytetty, että on saatu aikaiseksi ovulaatio?

Vierailija
8/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.  Edelliseen viestiin, oikein olen niitä käyttänyt.

Vierailija
9/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia?

Vierailija
10/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika Oulun Mehiläiseen. Siellä selvittävät, mistä on kyse.

Vierailija
11/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla teki tuota useilla eri pillerimerkeillä, sekä hormonikierukalla myös. Parhaiten kävi ehkäisyrengas muistaakseni, mutta senkin kanssa oli jotain häikkää kun tiputteli silloin tällöin senkin kanssa. Mikään ehkäisy ei oikein käynyt ja sitten olin pitkään (varmaan pari vuotta) ilman mitään ehkäisyä ja tiputteluvuoto vaan jatkui silti ja oli siis juuri tuollaista, että alkoi suunnilleen ovulaation tienoilta ja jatkui ainakin melkein kuukautisiin saakka. Ehkä 1-2 kiertoa vuodessa oli ns. normaaleja, jolloin tiputtelua ei tullut. Lääkäri sanoi tuolloin, että on vain kokeiltava kaikki mahdolliset hormooniehkäisyn merkit ja keinot läpi, että ehkä niistä joku käy. No ei kohdallani käynyt ja kyllästyin sitten niihin jatkuviin kokeiluihin ja siirryttiin kondomiin/keskeytettyyn yhdyntään.

Todella ärsyttävä vaiva ja ongelma jatkui siis kohdallani vuosikausia. Selviteltiin gynellä mutta eipä oikein mitään muuta syytä löytynyt, kuin se, että ovulaatiossa oli jotain häikkää, se ei ilmeisesti ollut tarpeeksi vahva tms. Kun sitten koitin tulla raskaaksi niin eipä se luonnollisesti onnistunutkaan ja silloin huomasin, että ovulaatiota ei tapahtunut läheskään joka kuukausi kun ovulaatiotestejä tein. Sain ovulaatiota vahvistamaan lääkityksen, jonka avulla tulinkin heti raskaaksi ja vuodot loppuikin sitten siihen.

Jännityksellä odotan, että minkälainen tilanne välivuotojen kanssa on raskauden jälkeen, voi että toivon, että välivuotoja ei enää tulisi.

Vierailija
12/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla teki tuota useilla eri pillerimerkeillä, sekä hormonikierukalla myös. Parhaiten kävi ehkäisyrengas muistaakseni, mutta senkin kanssa oli jotain häikkää kun tiputteli silloin tällöin senkin kanssa. Mikään ehkäisy ei oikein käynyt ja sitten olin pitkään (varmaan pari vuotta) ilman mitään ehkäisyä ja tiputteluvuoto vaan jatkui silti ja oli siis juuri tuollaista, että alkoi suunnilleen ovulaation tienoilta ja jatkui ainakin melkein kuukautisiin saakka. Ehkä 1-2 kiertoa vuodessa oli ns. normaaleja, jolloin tiputtelua ei tullut. Lääkäri sanoi tuolloin, että on vain kokeiltava kaikki mahdolliset hormooniehkäisyn merkit ja keinot läpi, että ehkä niistä joku käy. No ei kohdallani käynyt ja kyllästyin sitten niihin jatkuviin kokeiluihin ja siirryttiin kondomiin/keskeytettyyn yhdyntään.

Todella ärsyttävä vaiva ja ongelma jatkui siis kohdallani vuosikausia. Selviteltiin gynellä mutta eipä oikein mitään muuta syytä löytynyt, kuin se, että ovulaatiossa oli jotain häikkää, se ei ilmeisesti ollut tarpeeksi vahva tms. Kun sitten koitin tulla raskaaksi niin eipä se luonnollisesti onnistunutkaan ja silloin huomasin, että ovulaatiota ei tapahtunut läheskään joka kuukausi kun ovulaatiotestejä tein. Sain ovulaatiota vahvistamaan lääkityksen, jonka avulla tulinkin heti raskaaksi ja vuodot loppuikin sitten siihen.

Jännityksellä odotan, että minkälainen tilanne välivuotojen kanssa on raskauden jälkeen, voi että toivon, että välivuotoja ei enää tulisi.

Onko sulla aina ollut tiputtelua vai alkoiko se yhtäkkiä?

Vierailija
13/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla syöpä, mutta ammattitaidoton lääkäri ei osaa tunnistaa sitä.

Vierailija
14/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsella Qlairat aiheuttivat vuodon keskellä laattaa. En selvitellyt syytä sen tarkemmin, kun pääsin vaihtamaan niistä takaisin vanhaan.

Vierailija
15/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsella Qlairat aiheuttivat vuodon keskellä laattaa. En selvitellyt syytä sen tarkemmin, kun pääsin vaihtamaan niistä takaisin vanhaan.

Alkoiko tiputtelu heti vaihdon jälkeen vai myöhemmin? Itse syönyt samaa pillerimerkkiä noin vuoden

Vierailija
16/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla aina ollut tiputtelua sen jälkeen kun hormonaalisen ehkäisyn aloitin. Ihan siinä alussa taisi vähän aikaa toimia niin kuin oppikirjassa, mutta sitten vähitellen alkoi nuo tiputtelut ja siitä vaivasta kärsin sitten vuosikausia

Vierailija
17/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upitan vielä

Vierailija
18/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vuodot läpi kaikista kokeilemistani pillerimerkeistä. Ei onnistunut mikään menkkojen skippaaminen.

Vierailija
19/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö sokerittomia karkkeja tai jotain muuta ohutsuolen toimintaa häiritsevää? Jos syöt ei kaikki pillerien hormoni imeydy ja määrät jäävät liian pieniksi. Huom! Riski ehkäisyn pettämiselle.

20/26 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin e-pillerit 18-vuotiaana Mercilonilla. N. 26-vuotiaana mun olinpaikka vaihtaa ne korkeahormonisempaan Marveloniin, koska alkoi tulla väkivuotoja, sillä haluan syödä kolme laattaa putkeen.