Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on kyllä totta että yksinäisyys ja köyhyys korostuu jouluna.

Vierailija
24.12.2014 |

Olen nyt 19-vuotias tyttö, eikä minulla ole perhettä (ei olla tekemisissä, kun isäni on juoppo ja äiti mielenterveysongelmainen.) eikä mulla ole sisaruksia ja muutenkin hyvin pieni suku, minkä kanssa en ole koskaan ollut hyvin läheinen sillä vanhempani eivät ikinä olleet halukkaita oikeen sukuloimaan ja muutenkin suku on enimmäkseen täynnä vanhuksia, osa kuollut jo pois ja osaa sukulaisistani en edes tunne, kun vanhempani eivät olleet halukkaita sukuloimaan.

Olen myös aika yksinäinen. Minulla ei ole oikein ystäviä, koska olen entinen koulukiusattu ja sen takia traumatisoitunut niin paljon, että olen aika eristäytynyt.

Elän pelkällä toimeentulotuella tällä hetkellä kuussa, vaikka olen alottanut myös työkokeilun. Ja se toimeentulotuki on minulla se perusosa eli 480e/kk. Muualta ei tule lisää rahaa tai sitten sen saa kerjätä ulkopuolisilta ihmisiltä, olen joutunut joskus tekemään senkin. Tällä hetkellä mulla ei ole tuosta toimeentulotuesta jäljellä enää kun 30e ja rapiat. Enkä tiiä millon tulee rahaa lisää, kun jätin toimeentulotuki hakemuksen 19.12 ja ne sanoo että perus käsittely aika on aina 2 viikkoa.

No mutta, nyt yritetään tulla vain toimeen ja onneksi jouluaterian sain syödä esimerkiksi töissä ilmaiseksi ja uskon siihen että joulumieli lähtee suoraan sydämmestä. Se on enemmän henkinen juttu, kun materiaalinen yms. Sain sentään joululahjaksi ostettua itselleni yhden hienon kukkaron, minkä otan käyttöön tänään! :) ja aattelin tänään syödä pari lihapasteijaa ja illalla fazerin sinistä suklaata. Huomenna pitsaa. Ja illalla käyn ulkona kävelemässä ja katselemassa ihmisten laittamia hienoja jouluvaloja ja kuusiakin ehkä sisällä, sitten katson koneelta jonkun jouluaiheisen elokuvan ja käyn lämpimässä kylvyssä. Rauhotun ja rentoudun. Ja juttelen ihmisten kanssa netissä. Näin menee mun joulu. :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä hankkia itsellesi perheonnen, kun menet naimisiin ja saat omia lapsia.

Vierailija
2/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen elämän tarvitse olla täynnä toimintaa. Olet vielä nuori ja ehdit kokea yhtä sun toista. Ajan myötä helpottaa ne koulukiusaustraumatkin. Vaikka oletkin kokenut kovia, niin tuommoiset asiat voi vahvistaa ihmistä tosi paljon. Tähän lohdullinen sitaatti Dostojevskiltä:

“Pain and suffering are always inevitable for a large intelligence and a deep heart. The really great men (and women) must, I think, have great sadness on earth.”

Hyvää ja rauhallista joulua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne  korostukset on enimmäkseen ihmisten omassa päässä. Vietän jouluni yksin, kuten muutkin päivät. Tuttavat ovat perheittensä kanssa, kuten aina. Miten joulu korostaisi tätä faktaa?

Vierailija
4/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin yksinäinen.
Viime jouluna kävin kyllä kylässä vanhempien luona, mutta jotenkin tuli vain paha mieli kun sisarukset olivat perheidensä kanssa siellä ja oma yksinäisyyteni korostui. Sitten menin työkokeiluun, tutustuin yhteen ihmiseen joka tutustutti minut ystäviinsä. Tämän joulun vietän poikaystävän ja ison kaveriporukan kanssa! Olen onnellisempi kuin koskaan ja osaan todellakin arvostaa tätä.
Miksikö kerroin tämän? Siksi että viime jouluna olin saman ikäinen kuin ap, ja toivon että apllakin tulee asiat muuttumaan samoin kuin minulla! :)

Vierailija
5/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:51"]

Ehdit vielä hankkia itsellesi perheonnen, kun menet naimisiin ja saat omia lapsia.

[/quote] Toivon tätä todella. :)

Vierailija
6/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:58"]

Kyllä ne  korostukset on enimmäkseen ihmisten omassa päässä. Vietän jouluni yksin, kuten muutkin päivät. Tuttavat ovat perheittensä kanssa, kuten aina. Miten joulu korostaisi tätä faktaa?

[/quote]

Täällä toinen samanlainen. En ole huomannut, että joulu korostaisi yksinäisyyttä. Tai ei tietenkään, koska en ole yksinäinen, vaikka olen yksin. Olen laittanut kotini kauniiksi joulua varten, kaikki ruuat ovat valmiina. Joulurauha toi joulumielen. Kohta lähden hautausmaille kynttilöitä viemään ja iltapäivällä syön hyvän jouluaterian joulumusiikkia kuunnellen. Illalla katson TVstä joulukonsertteja ja luen hyvää kirjaa.

Hyvää joulua kaikille! Niille, jotka viettävät joulua perheen tai ystävien kanssa ja niille, jotka viettävät sitä yksin.

Vierailija
7/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen elämän tarvitse olla täynnä toimintaa. Olet vielä nuori ja ehdit kokea yhtä sun toista. Ajan myötä helpottaa ne koulukiusaustraumatkin. Vaikka oletkin kokenut kovia, niin tuommoiset asiat voi vahvistaa ihmistä tosi paljon. Tähän lohdullinen sitaatti Dostojevskiltä:

“Pain and suffering are always inevitable for a large intelligence and a deep heart. The really great men (and women) must, I think, have great sadness on earth.”

Hyvää ja rauhallista joulua!

[/quote]

Kiitos samoin sinulle!

Vierailija
8/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:05"]

Minäkin olin yksinäinen. Viime jouluna kävin kyllä kylässä vanhempien luona, mutta jotenkin tuli vain paha mieli kun sisarukset olivat perheidensä kanssa siellä ja oma yksinäisyyteni korostui. Sitten menin työkokeiluun, tutustuin yhteen ihmiseen joka tutustutti minut ystäviinsä. Tämän joulun vietän poikaystävän ja ison kaveriporukan kanssa! Olen onnellisempi kuin koskaan ja osaan todellakin arvostaa tätä. Miksikö kerroin tämän? Siksi että viime jouluna olin saman ikäinen kuin ap, ja toivon että apllakin tulee asiat muuttumaan samoin kuin minulla! :)

[/quote] Joo, olen päättänyt että 20-vuotiaana minulla alkaa ihan uusi elämä. :)

Vierailija
9/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös viime joulun yksin. Työtön olin myös. Tililläni oli varmaan parisen euroa ja juureskeittoa 5 litran kattila kaapissa (tein työttömänä aina juuressosekeittoja ja juureslaatikoita.. halpoja ja en halua syödä makaroonia).

Kun vähiten odotin (tiedän, nyt kuulostaa varmasti todella kliseeltä :)) löysin rakkaani. En olisi voinut edes kuvitella, että kohdalleni osuu joku hänen kaltainen! Mies hyväksyy ja rakastaa minua juuri sellaisena kun olen ehdoitta, ja minä häntä. Lisäksi onnistuin saamaan myös töitä. Eli olen pystynyt osallistumaan joulun laittoon. Kerron tämän koska haluan muistuttaa, että aivan odottamatta kun jaksaa jatkaa elämää ja iloita siitä, niin voi tapahtua mitä ihanampia asioita :)

Sinulla on ap hyvä asenne. Ja uskon, että sinulle on myös tiedossa kaikkea hyvää elämääsi. Hyvää Joulua :)

Vierailija
10/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Joulua sulle ja lämmin halaus.

Vierailija
11/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:19"]

[/quote]

Täällä toinen samanlainen. En ole huomannut, että joulu korostaisi yksinäisyyttä. Tai ei tietenkään, koska en ole yksinäinen, vaikka olen yksin. Olen laittanut kotini kauniiksi joulua varten, kaikki ruuat ovat valmiina. Joulurauha toi joulumielen. Kohta lähden hautausmaille kynttilöitä viemään ja iltapäivällä syön hyvän jouluaterian joulumusiikkia kuunnellen. Illalla katson TVstä joulukonsertteja ja luen hyvää kirjaa.

Hyvää joulua kaikille! Niille, jotka viettävät joulua perheen tai ystävien kanssa ja niille, jotka viettävät sitä yksin.

[/quote] Kiitos <3

Vierailija
12/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:21"]

Olin myös viime joulun yksin. Työtön olin myös. Tililläni oli varmaan parisen euroa ja juureskeittoa 5 litran kattila kaapissa (tein työttömänä aina juuressosekeittoja ja juureslaatikoita.. halpoja ja en halua syödä makaroonia).

Kun vähiten odotin (tiedän, nyt kuulostaa varmasti todella kliseeltä :)) löysin rakkaani. En olisi voinut edes kuvitella, että kohdalleni osuu joku hänen kaltainen! Mies hyväksyy ja rakastaa minua juuri sellaisena kun olen ehdoitta, ja minä häntä. Lisäksi onnistuin saamaan myös töitä. Eli olen pystynyt osallistumaan joulun laittoon. Kerron tämän koska haluan muistuttaa, että aivan odottamatta kun jaksaa jatkaa elämää ja iloita siitä, niin voi tapahtua mitä ihanampia asioita :)

Sinulla on ap hyvä asenne. Ja uskon, että sinulle on myös tiedossa kaikkea hyvää elämääsi. Hyvää Joulua :)

[/quote]

Joo, mulla ei ollut varaa ostaa edes kynttilöitä, kuusta tai muita joulukoristeita.

Mutta kiitos myöskin sinulle! :) hyvä sydämmisiä ihmisiä on näköjään vielä olemassa.

t. ap

Vierailija
13/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:22"]

Ihanaa Joulua sulle ja lämmin halaus.

[/quote]

Kiitän, kuin myös sulle <3

Vierailija
14/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Joulua sinulle. Täällä kans aikalailla samanlainen joulun vietto. Jospa saisin yhtä positiivisen mielen kun sinulla :)

Vierailija
15/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli reilu 10 vuotta sitten samat lähtökohdat. Sillä erolla, että mä olin aika sosiaalinen ja viinaan menevä. Osaan samaistua sun fiilikseen.

Aikuiselämän aloittaminen ilman yhtään vankkaa ihmissuhdetta, joka neuvoisi ja opastaisi, on todella rankkaa. Ja oma tilanne kyllä korostui jouluna, joka perinteisesti mielikuvissa esiintyy lämpimänä perhejouluna.

Vierailija
16/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, sulla on mahtava asenne! Ja joulusi kuulostaa oikeasti aika mukavalta :) Tsemppiä kovasti ja toivottavasti löydät ystäviä ja saat tulevaisuudessa oman perheen. Älä kuitenkaan ota ketä tahansa miestä, vaan sellainen, joka tuntuu juuri oikealta sulle <3

Joulumieltä voi muuten hakea myös joulukirkosta, eikä maksa mitään!

Vierailija
17/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:21"]

[/quote]

Joo, mulla ei ollut varaa ostaa edes kynttilöitä, kuusta tai muita joulukoristeita.

Mutta kiitos myöskin sinulle! :) hyvä sydämmisiä ihmisiä on näköjään vielä olemassa.

t. ap

[/quote]

Kiitos. Ehdottomasti löytyy vielä hyväsydämisiä ihmisiä, ja paljon. Niitä tulee myös osumaan kohdallesi. Ja mitä tulee niihin ikäviin ihmisiin jotka mm koulukiusasivat sinua, niin muista aina muistuttaa itseäsi jos ja kun kohtaa sen tyyppisiä henkilöitä, että ihminen kenellä on hyvä olla itsensä kanssa ei tunne tarvetta olla muille ilkeä. Sinä pääset sellaisen luonta aina pois, mutta se joutuu elämään itsensä kanssa.

Sama, viime jouluna ei minullakaan ollut kuusta tai muita koristeita. Piti laskea ruokaan joka sentti tarkasti. Eikä nytkään ole mitenkään ihmeemmin koristeita. Mennyt ensimmäiset palkat työttömyysaikana kertyneisiin laskuihin joita ei silloin ollut varaa maksaa. Kyllä tämä tästä pikku hiljaa. Häntä pystyyn vain :)

T: 10

Vierailija
18/18 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:49"]

Vau, sulla on mahtava asenne! Ja joulusi kuulostaa oikeasti aika mukavalta :) Tsemppiä kovasti ja toivottavasti löydät ystäviä ja saat tulevaisuudessa oman perheen. Älä kuitenkaan ota ketä tahansa miestä, vaan sellainen, joka tuntuu juuri oikealta sulle <3 Joulumieltä voi muuten hakea myös joulukirkosta, eikä maksa mitään!

[/quote]

Komppi tälle kirjoitukselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi