Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kalju nainen tai peruukin käyttö saa olla pilkan aihe? :(

Vierailija
21.10.2021 |

Minulla on sairaus jonka vuoksi hiukset lähtee ja koska en haluaisi olla kalju, käytän peruukkia, mutta en tunnu pääsevän siitä aiheutuvasta häpeästä yli.

Miksi kalju nainen ja peruukin käyttö on tabu vielä nykyisin 2021-luvulla? Esimerkiksi yllättävän usein törmää epämukaviin tilanteisiin asiaan liittyen, joskus jopa suoraan on tultu kysymään että onko sulla peruukki tai onko noi sun omat hiukset.

Yleisemminkin voidaan vaikka naureskella että joku hiusmalli näyttää ihan peruukille tai lastenohjelmissa on hauskuutus kohta jossa jonkun ilkimyken peruukki lähtee päästä ja sille on ok nauraa, koska ilkeät on rumia ja kaljuja.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta nyt kestää omat tunteesi. Muusta ei ole kyse kuin siitä, että olet herkistynyt tälle aiheelle ja poimit vahvistusharhaisen tavoin ärsykkeitä.

Vierailija
2/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mieluummin kalju, kuin tämmönen silmäpussirotta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän peruukkia, olem käyttänyt 1990-luvun alusta saakka. Muutaman kerran on kysytty, että onko sulla peruukki. Ja vastaan, että on ja vielä lisäyksenä sen miksi käytän peruukkia, koska se syy näyttää kiinnostavan ihan yhtä paljon. Nyt kun olen kuusikymppinen, niin peruukki-juttu ei enää ole arka asia eikä tabu, kuten nuorena. Yritän ajatella, että ihmisillä on vakavampiakin sairauksia kuin hiustenlähtö, mutta toki se oli nuorena hirveän suuri ongelma, joka vaikutti kaikkeen mahdolliseen elämässäni.

Vierailija
4/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pilkkaa. Veikkaan sulla olevan sairautta myös pääsi sisällä, jos moista kuvittelet.

Anteeksi, mutta oletko koskaan ollut kanssani samassa asemassa? Eli ns. kaljun naisen roolissa?

-ap

Vierailija
5/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tuohon. Käytin n. 8 kuukautta peruukkia, kun tukka lähti, mutta ei sitä varmaan monet edes huomanneet, että mulla on peruukki, ei kukaan edes kysynyt eikä suurin osa tiennyt sairaudestani, joten eivät voineet aavistaakaan asiaa. Se oli malliltaan ja väriltään ihan samanlainen kuin oma tukkani ennen kuin se lähti. Ne on nykyään niin luonnollisen näköisiä, että ehkä korkeintaann jotkut ammattilaiset huomaa eron. Kaljua en kyllä kehdannut ihmisten ilmoilla näyttää, mutta ei mua ihmetytä, jos joku nainen kaljunakin kulkee. Joillekin se sopiikin hienosti.

Vierailija
6/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Itse olen kaljuuntuva nainen joka vielä sinnittelee alkuperäisen tukan kanssa. Monesti olen googletellut peruukkeja mutta hävettää ja ahdistaa tajuttomasti, varmaan juuri tuon stigman takia. Joku päivä se on edessä että ajan kaljun, sitten pitää joko hankkia peruukki tai kestää se että muut olettavat raggariksi tai syöpäpotilaaksi.

Youtubesta muuten löytyy paljon kikkoja miten vähän halvemmankin peruukin saa näyttämään hyvin aidolta.

Vierailija
7/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kaikki seurusteluun ja ihan jo deittailuun liittyvät asiat on muodostuneet ihan hirveän isoksi kynnyskysymykseski tämän asian myötä. Pelkään ettei kukaan halua mua sen tähden ja pelkään edes tutustua miehiin koska en tiedä miten kertoisin ja miten ne sen ottaisi jne.

Vierailija
8/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pilkkaa. Veikkaan sulla olevan sairautta myös pääsi sisällä, jos moista kuvittelet.

Kyllä pilkkaa. Kaveri sairasti lapsena leukemian, jonka seurauksena hiukset harveni pysyvästi. Sai koko kouluajan kokea pilkkaa ja aikuisenakin vielä.

Vierailija
9/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaljuuntuville miehillekin vinoillaan etenkin jos he yrittävät peittää paljasta päälakeaan tupeella tai erilaisilla lääkehoidoilla. Hiustensiirrot lienevät aina tehokas keino kaljuutumista vastaan tai sitten ajaa koko pään paljaaksi. Nuoremmille miehille se kaljuutuminen lienee isompi kriisi, sillä se nähdään usein merkkinä ennenaikaisesta vanhenemisesta.

Vierailija
10/23 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vähemmän kuin enemmän karvaa. Onneksi sinulla ei ole hirsitismia.

Ymmärrän kyllä, että pahalta tuntuu.

Vierailija
11/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi. Olen 35-vuotias nainen, jolla hiukset tippuu päästä. Ostin ekan peruukkini, mutta en uskalla käyttää sitä kuin yksin ollessa, joskus kaupassa. Miksi siinä onkin niin vahva häpeä mukana?

Vierailija
12/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä omat hiukset kirjoitti:

Kyllähän kaljuuntuville miehillekin vinoillaan etenkin jos he yrittävät peittää paljasta päälakeaan tupeella tai erilaisilla lääkehoidoilla. Hiustensiirrot lienevät aina tehokas keino kaljuutumista vastaan tai sitten ajaa koko pään paljaaksi. Nuoremmille miehille se kaljuutuminen lienee isompi kriisi, sillä se nähdään usein merkkinä ennenaikaisesta vanhenemisesta.

Miesten kaljuuntuminen on yleisempää ja jokseenkin kuitenkin normaalia, koska testot, mutta naisten kaljuuntuminen taas ei ole sitä samoin tavoin. Toki ymmärrän että miestäkin kaljuuntuminen voi haitata ja hävettää. Mutta kaljuksi ajeleminen on yleensä aika hyvä ratkaisu ottaa tilanne haltuun. Kalju mies ei samalla tavalla ole tabu kuin kalju nainen.

Vierailija
13/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta oletko koskaan ollut kanssani samassa asemassa? Eli ns. kaljun naisen roolissa?

-ap

Kyllä. Myös rinnattoman kun jouduin syöpähoitoihin. Sinä teet kärpäsestä härkäsen. Hanki kunnon peruukki eikä mitään kammotusta pilailuvälinekaupasta

Vierailija
14/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteesi. Olen 35-vuotias nainen, jolla hiukset tippuu päästä. Ostin ekan peruukkini, mutta en uskalla käyttää sitä kuin yksin ollessa, joskus kaupassa. Miksi siinä onkin niin vahva häpeä mukana?

Minulla on peruukki käytössä, mutta hävettää pitää sitä koska pelkään että kaikki huomaa että se on peruukki :( Vähän sama fiilis kuin olisi super likainen tukka ja ruma kampaus päässä kaiken aikaa. Itsetunto on aika matalalla aina kun pitää tavata ihmisiä.

Vierailija
15/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kyllä. Myös rinnattoman kun jouduin syöpähoitoihin. Sinä teet kärpäsestä härkäsen. Hanki kunnon peruukki eikä mitään kammotusta pilailuvälinekaupasta

Oletpa ilkeä, poistettiinko samalla myös pala sydäntäsi?

Vierailija
16/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju on söpö

Vierailija
17/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Aivan!

Lääkärille hhakemaan maksusitoumus,sillä saa halvan peruukin,toki voi laittaa omaa rahaa lisää,saa kalliimman.

Olen kohta 20v käyttänyt peruukkia,ei multa ole kukaan kysynyt mitään halveksivasti tai pilkaten yhtään mitään siihen liittuen.

Monet eivät edes huomaa.

MENKÄÄ kunnollisiin peruukkikauppoihin eikä mitään pilipalipilailua kuten jo edellä todettiin!

Niin hei aatelkaas,ihmisillä on kumitissejä ja tekoripsiä hei!

Vierailija
18/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä ilkeitä ihmisiä. Jos ihminen ei ole itse aiheuttanut itselleen jotain ongelmaa niin mitä siinä on sitten pilkattavaa tai hävettävää? Eri asia jos juot itsesi työkyvyttömäksi, se on minustakin noloa mutta ei kai sairastuminen ole kenenkään vika?

Vierailija
19/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ymmärrän kyllä hyvin tunteesi. Asia on vain niin, että ihmiset nyt vaan ovat tuollaisia, eivät ajattele laukomisiaan kovinkaan hyvin, elleivät saa vähän näpeilleen. Voisit kehittää taktiikan, jossa peruukista kysyttäessä sanoisit reilusti, että kyllä, se on peruukki. Minulla ei ole hiuksia sairaudesta johtuen. Muita kysymyksiä? Jos joku pilkkaa, voit kysyä rauhallisen ystävällisesti, mikä kohta oli se, missä piti nauraa?

Ymmärrän siis ajatuksesi, mutta olet antanut hiuksille nyt liian suuren painoarvon. Se tietysti kolahtaa erityisesti, jos vaikka tv:ssä vitsaillaan asian kustannuksella, mutta ei se sinun arvoasi alenna mitenkään. Pilkkaajat siinä tekevät itsestään typeryksiä.

En ole kyllä koskaan ymmärtänyt sitä, miksi kaljuuntuva mies kasvattaa pitkät hiukset päälaen yli. Mielestäni olisi parempi, jos ajelisi siistin siilin.

Vierailija
20/23 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oletpa ilkeä, poistettiinko samalla myös pala sydäntäsi?

No siinäpä vasta typerä kommentti.