Kaupunkien sinkkunaisia syytetään nirsoudesta, syynä tosiasiassa maajussien asenneongelmat?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/fa75842f-7f1d-4e5a-a0ca-02077864c4e3
Kaupunkiin jämähtäneen sinkkunaisen sen sijaan on ihan ok itkeä, ”kun ei vain löydy sopivas kumppania”.
Kommentit (40)
Turhaa lähestyä koko ongelmaa nuorten poikamiesviljelijöiden näkökulmasta.
Heitä on nimittäin nykyisin jo varsin vähän.
Sen sijaan kiinnittäisin tosiaan paljon enemmän huomiota miesten yleiseen koulutusvajeeseen, joka heikentää olennaisesti heidän mahdollisuuksiaan pariutua ja saada perhe.
Kouluttamaton mies on koulutetulle naiselle yhtä vähän kiinnostava huolimatta miehen asuinpaikasta.
Korkeasti koulutettu miehet varsinkin mutta myös muut pääkaupunki seudulla asuvat miehet ovat niin naismaisia ettei ne minua hetero naisena kiinnosta. Eihän ne osaa edes lamppua vaihtaa, saati sulaketta vanhanmallisen tauluun tai porakonetta. Mulle miehinen kätevä mies kiitos eikä mikään hienostelija.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen olisi kiva tietää miksei pk-seudulla asuva korkeasti kouluttautunut ja muuten elämässä hyvin pärjäävä mies kelpaa pk-seudun korkeasti kouluttautuneille naisille. Jostain syystä tämä on tabu samaan tapaan kuin työllisyyskeskustelussa mietitään aina työhaluttomien alkoholistien kepittämistä mutta työhaluisten työnsaantiongelmat ohitetaan.
Mikä hänestä tekee kiinnostavan juuri tietynlaisten korkeasti koulutettujen naisten silmissä? Missä hän kohtaa heitä (niin, että naiset tulevat ylipäänsä tietoisiksi siitä, että hän on sinkku ja ylipäänsä olemassa)? Mihin tutustumiset tyssäävät?
Kun vastaat näihin kysymyksiin, niin on paljon helpompi pohtia asiaa. Muutama esimerkkitilanne tai lupaavasti alkanut tutustuminen auttaa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen olisi kiva tietää miksei pk-seudulla asuva korkeasti kouluttautunut ja muuten elämässä hyvin pärjäävä mies kelpaa pk-seudun korkeasti kouluttautuneille naisille.
Kelpaahan ne, mutta kun ovat kaikki varattuja.
Tähän keskustelu aina torpataan enkä ymmärrä miksi. Minä (FM) tiedän itseni lisäksi kolme (FM, KTM, TkT) Helsingissä asuvaa sinkkumiestä, jotka haluaisivat parisuhteen ja yksi heistä lapsiakin, mutta naisia ei kiinnosta.
Luulisi ainakin FM:n ja KTM:n kohdanneen opiskelijariennoissa aikanaan riittämiin naisia. Miksei silloin kukaan naisista napannut?
Ujous, yleinen varovaisuus, kuormasta ei syödä -mentaliteetti jne. Joka tapauksessa tämä keskustelu ei ole kovin hedelmällistä, koska aikakonetta ei ole saatavilla.
Ujous ja "yleinen varovaisuus" - eikö siinä ole kaksi ihan selkeää syytä, miksi kyseinen mies on sinkku? Paitsi jos hän on kehittänyt itseään eikä enää ole ujo.
Kaikki puhuvat korkeakoulusta ja mitä vielä.. eikö kuka ymmärrä, et suhteen mennään ihmisen kanssa, joka on paras kaveri ja kumppani. Mitä koulua ja rahaa?! Mistä sellainen asenne tule? Itsekin olen 32v nainen ja elämässä kaksi kerta rakastunut, ei se ole niin helppoa, että laitat paperille jutut ja siis otat miehen. Pitää olla se oikea fiilis. Ensin ollaan kavereita, tutustutaan ja sitten katsotaan, miten menee.
Vierailija kirjoitti:
Korkeasti koulutettu miehet varsinkin mutta myös muut pääkaupunki seudulla asuvat miehet ovat niin naismaisia ettei ne minua hetero naisena kiinnosta. Eihän ne osaa edes lamppua vaihtaa, saati sulaketta vanhanmallisen tauluun tai porakonetta. Mulle miehinen kätevä mies kiitos eikä mikään ]
Mikset vaihda itse sulaketta? En minä tarvitse miestä pikkuhommiin, vaikka olen korkeasti koulutettu kaupunkilaisnainen.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen olisi kiva tietää miksei pk-seudulla asuva korkeasti kouluttautunut ja muuten elämässä hyvin pärjäävä mies kelpaa pk-seudun korkeasti kouluttautuneille naisille. Jostain syystä tämä on tabu samaan tapaan kuin työllisyyskeskustelussa mietitään aina työhaluttomien alkoholistien kepittämistä mutta työhaluisten työnsaantiongelmat ohitetaan.
Heteronaiset valitsee kumppaninsa alitajuisesti feromonien eli miehen ominaistuoksun perusteella niin, että jälkeläisistä tulee mahdollisimman terveitä. E-pillerien tiedetään häiritsevän tätä tunnistusta niin, että pillerillisiä ja pillerittömiä viehättävät (keskimäärin) erilaiset miehet. Voi myös olla, että moni muukin asia vaikuttta niin, että miehillä erittyy vähemmän naisia viehättäviä feromoneja (vastaavasti kun vähemmän siittiöitä spermaan) ja naiset ehkä myös muistakin hormonaalisista syistä niitä vähemmän tunnistavat.
Käsittääkseni maatilan isännät ja bensalenkkarit on viimevuosina löytäneet ratkaisun (Viron sekä Venäjän)
Jonna voisi lakata hakkaamasta päätään landepaukkujen sinkkuuden takia. Onko hän itse harkinnut puolison hakua esim. Norjasta? Ei?
Olisi siinä tapauksessa hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko filosofian maisteri "korkeakoulutettu"?
Jotenkin en pidä maistereita enää korkeakoulutettuina. Niitä on enemmän kuin kaupan kassoja. Niitä ON kaupan kassoilla. :D
Kylläpä olet katkera. Ikävä että et päässyt yliopistoon.
Maisteri on kuin onkin sinun harmiksesi juurikin korkeakoulutettu eli ylempi korkeakoulututkinto
Mitä vikaa sinun mielestäsi on kaupankassan työssä? Luuletko että ilman heitä olisi kauppoja?
Minä olen maalla asuva korkeasti koulutettu nainen, enkä löydä sopivaa puolisoa. Mistään.
Niin, miksi parisuhdetta toivovat miehet eivät muuta sinne missä on paljon sinkkunaisia? Ja miksi he eivät kehitä itseään esim. kouluttautumalla ja salilla käymällä, jotta kelpaisivat?
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi parisuhdetta toivovat miehet eivät muuta sinne missä on paljon sinkkunaisia? Ja miksi he eivät kehitä itseään esim. kouluttautumalla ja salilla käymällä, jotta kelpaisivat?
Onhan he kehittäneet itseään. Tinderillä pääsee mihin tahansa maailmankolkkaan. Naiset haluaa tiukasti pysyä Suomessa mikä olisi ihan okei, elleivät nämä jatkuvasti haukkuisi muualle lähteneitä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttautuminen auttaa vain miehiä, jotka saavat irtoseksiä muttei suhdetta. Salitreenistä tuskin on hyötyä, jos on likimain normaalissa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat nirsoja.
Heippa
Palstamiesten tyypillinen taoa- vika ei ole koskaan minussa, vaan aina naisissa Siksi sitä naista ei saa, kukaan ei jaksa olla uhriutuvan ulisijan kanssa.
Peeäkylän Arska voi hakea ostovaimon thaimaasta, niin saa mieleisen.
Vierailija kirjoitti:
Peeäkylän Arska voi hakea ostovaimon thaimaasta, niin saa mieleisen.
Puola hukkuu naisiin. Koronan ja brexitin takia maahan palautettiin maksullisia. Senhän takia Puola on noussut hyväksi varavaihtoehdoksi.
Asiallinen artikkeli. Vastaan vain omasta puolestani; kaupungissa asuvan naisen.
Maailmat maaseudun miesten kanssa eivät kohtaa. En ole koskaan tuntenut vetoa metsästykseen, kalastukseen tai moottoriajoneuvojen pärinään ja rasvailuun. Vaikka olisi kuinka hurmaava persoona tahansa, puheenaiheita, mielenkiinnon kohteita tai yhteistä arvomaailmaa ei ole. Enkä koe tästä syyllisyyttä.
Onnekkaasti kohdalleni on osunut miellyttäviä ja viehättäviä miehiä kaupunkiympäristössä, jotka pitävät ikkunat auki maailmaan, muutokseen ja ajatusten vaihtoon.
Eipä täällä Helsingissä liiemmälti pyöri lapsettomia sitoutumishaluisia vapaita & normaalipainoisia maisterismiehiä. Terveisin vastaavilla ominaisuuksilla "varustettu" nainen.
En nyt vaan yhtään käsitä miksi kahden ihmisen jotka asuvat ihan eri paikkakunnilla ja joilla on ihan eri kiinnostuksenkohteet ja maailmankatsomukset pitäisi jotenkin "kohdata"? Miten tämä on edes mahdollista ja minkälainen suhde tästä edes voisi syntyä?
Pitääkö sinua lähestyä? Mikset lähesty itse?