Mari Rantanen (ps.) haluaa nimetä Helsingin kadut uudelleen Mannerheim-ristin ritareiden nimillä
Pääkaupunkiin ehdotetaan Helsingissä syntyneiden Mannerheim-ristin ritareiden mukaan nimettyjä uusia katuja.
Valtuutettu Mari Rantanen (ps.) on tehnyt asiasta valtuustoaloitteen, jonka on allekirjoittanut viisitoista muuta valtuutettua. Rantanen sai idean yksityiseltä helsinkiläiseltä.
Vastaavaa hanketta on käsitelty muun muassa Tuusulassa vuonna 2020.
Kommentit (63)
hieno idea!
minä haluan asua häyhänkadulla
Helsinkihän on punainen. Eikö mannerheimintiekin pitäisi uudelleennimetä otto wille kuusisentieksi?
Kyllä ja pois kaikki sosialismiin viittaavat kadun nimet.
No siinäpä vasta hyvää käyttöä verorahoille. Sitten ne on nää samat tyypit, jotka irvailee sukupuolineutraaleista liikennemerkeistä:D Liikennemerkit sentään pitää muutenkin vaihtaa joskus, kun ne kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkihän on punainen. Eikö mannerheimintiekin pitäisi uudelleennimetä otto wille kuusisentieksi?
Vihreiden Satu Hassi varmaan ehdottaisi Mannerheimintien nimen muuttamista Josef Stalin tie:ksi.
Vierailija kirjoitti:
hieno idea!
Helsingissä on jo Häyhäntie, mutta mistä perussuomalaisten sitä tietäisi 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hieno idea!
minä haluan asua häyhänkadullaHelsingissä on jo Häyhäntie, mutta mistä perussuomalaisten sitä tietäisi 😀
mutta se ei ole SIMO häyhänkatu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden Satu Hassi varmaan ehdottaisi Mannerheimintien nimen muuttamista Josef Stalin tie:ksi.
Satu Hassi asuu Tampereella, mutta mistä perussuomalaiset sellaista tietäisi 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hieno idea!
minä haluan asua häyhänkadullaHelsingissä on jo Häyhäntie, mutta mistä perussuomalaisten sitä tietäisi 😀
Simo Häyhä ei muuten ollut Mannerheimin ristin ritari, mutta mistä vasuripelle suitä tietäisi.
UUSIA katuja, ei vanhoja uudelleen.
Hieno idea mutta väärä kaupunki. Nimi voidaan pilata sillä, että kadulle tulee paljon vuokra-asuntoja, jolloin nimi alkaa esiintyä vain negatiivisessa kontekstissa. Tästä on paljon esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hieno idea!
mutta se ei ole SIMO häyhänkatu!
Simo homo Häyhä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satu Hassi asuu Tampereella, mutta mistä perussuomalaiset sellaista tietäisi 😀
Entä sitten? Tamperelaiset poliitikotko ei voi päättää koko maan asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hieno idea!
Simo Häyhä ei muuten ollut Mannerheimin ristin ritari, mutta mistä vasuripelle suitä tietäisi.
mutta kyllä se ansaitsee oman kadun siinä missä ritaritkin!
Pelleilyksi meni, vihaavat Suomea, eivät käy armeijaa ja suomeksi sanottuna tämä on rahastusta veteraaneilla, eikö yhtään hävetä?
Vierailija kirjoitti:
hieno idea!
Mikäs siinä, Häyhä vain ei ollut Mannerheim-ristin ritari. Talvisodan ansioista niitä ei jaettu ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hieno idea!
minä haluan asua häyhänkadullaMikäs siinä, Häyhä vain ei ollut Mannerheim-ristin ritari. Talvisodan ansioista niitä ei jaettu ainuttakaan.
Eikä Häyhä ollut helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hieno idea!
Kukapa nyt sellaiselle mitään mitaleita antaisi joka hävisi venäläiselle tarkka-ampujalle
ilmari juutilainen -katu olisi kanssa komea!
Laura Korpinen ja nyt tämä.. mistä näitä persuälykköjä oikein tulee