Piristäkää mua, joulumieli hukassa :(
Tiskikone meni tänään rikki, tottakai juuri aatonaattona. Lisäksi rakas lemmikkimme on luultavasti kuolemansairas (lääkekuurit päällä ja paras hoito asiantuntevalta eläinlääkäriltä, mutta todennäköisesti pitää lopettaa kuitenkin). Itse olen korkeassa kuumeessa, eilen iski elämäni hirvein virtsatietulehdus. Kipu on erittäin kovaa, onneksi sain jo antibioottikuurin. Lisäksi kylppärissä ilmeni juuri paha kosteusvaurio, remontti alkaa joulun jälkeen. Viikko sitten pistorasia meni rikki ja rikkoi samalla kalliin imurin. Mistä tästä enää saisi joulumielen takaisin. :( Tiskikoneen hajoaminen oli vihoviimeinen niitti. Onneksi menee takuuseen, mutta silti. En vain jaksa enempää ongelmia :(
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:31"]
Paljon tsemppiä ap! Kaikki asiat järjestyy usko pois vaikka ei siltä tuntuisikaan!!! <3 hyvää ja rauhallista joulua sinulle!
[/quote]
Kiitos, samoin sinulle. :) -Ap
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:28"]Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta että lemmikistä aika jättää satavarmasti ennemmin tai myöhemmin. Se jättää melko suurella todennäköisyydellä myös vanhemmista. Joskus myös puolisosta tai lapsista. Katsokaa miesten vuoro elokuva, katsoin sen toista kertaa ja itkin. [/quote] Eri asia, että lemmikki kuolee hyvin nuorena vaikeaan sairauteen kuin vanhana nukkuu pois. Ja lemmikin kuolema on eläinrakkaille ihmisille usein yhtä suuri suru kuin ihmisen kuolema. Minulta on myös ihmisystävä kuollut. Lemmikin kuolema tuntuu täysin samalta, ellei pahemmaltakin. -Ap (anteeksi, olen unohtanut lisätä tämän jatkuvasti)
[/quote]
Lemmikin menetys on kyllä aina jotain sellaista, mihin ei osaa aina henkisesti valmistautua. Ei vaikka lemmikillä olisi jo ikää. Lemmikistä, joka asuu luonasi koko ajan tulee erilainen side. Perheside, lemmikki ei ole vain lemmikki, se on perheenjäsen. Menee pitkään, ennen kun lemmikin menettämisestä toipuu. Itse vieläkin näen toisinaan unia edesmenneestä koirastani, tai mietin sitä. Joskus ajatuksissaan saatan etsiä koiraani, että lähtisen sen kanssa lenkille.. Kunnes muistan, ettei sitä enää ole. Itse jouduin lopettamaan 12,5v koirani silmässä olevan kasvaimen vuoksi. Ei ollut takuuta, ettei kasvain olisi levinnyt aivoihin saakka. Olisi ollut itsekästä pitkittää ystävän kärsimystä. Päätös lopettamisesta oli vaikea, en halunnut luopua. Mutta toistaalta taas helppo, sillä en halunnut rakkaan lemmiki kärsivän.
Lopettamisessa oli se hyvä puoli, että sain olla koirani kanssa yhdessä sen viimeiseen hengenvetoon asti. Sen ei tarvinnut olla yksin, eikä tarvinnut kärsiä enää. Nyt se on paremassa paikassa <3 Ikävä on vielä 3-vuoden jälkeenkin. :( Onneksi on muistot <3
Voimia! :) Menkää miehen kanssa peiton alle ja angstatkaa hetki paskaa joulua ja sitä kuinka kaikki menee pieleen. Sitten voittekin alkaa riisipuuron keittoon ja kuunnella parit joululaulut. Tsemppiä ja hyvää joulua kaikesta huolimatta!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:28"]Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta että lemmikistä aika jättää satavarmasti ennemmin tai myöhemmin. Se jättää melko suurella todennäköisyydellä myös vanhemmista. Joskus myös puolisosta tai lapsista. Katsokaa miesten vuoro elokuva, katsoin sen toista kertaa ja itkin. [/quote] Eri asia, että lemmikki kuolee hyvin nuorena vaikeaan sairauteen kuin vanhana nukkuu pois. Ja lemmikin kuolema on eläinrakkaille ihmisille usein yhtä suuri suru kuin ihmisen kuolema. Minulta on myös ihmisystävä kuollut. Lemmikin kuolema tuntuu täysin samalta, ellei pahemmaltakin. -Ap (anteeksi, olen unohtanut lisätä tämän jatkuvasti)
[/quote]
Kyllä mulla on kuollut monia kavereita ja lemmikkejä ja täytyy sanoo et kaverit (tai sukulaiset) on ihan eri kastii kuin lemmikit, oon pahoillani mut tunnen näin.? Anteeks.
Toivottavasti kylppäri ei ole iso juttu.. Vai olisiko tämä hyvä aika tehdä uusi kylpyhuone? :) Toivottavasti joulusi menee hyvin, ja lemmiksi paranee. :)
Käy tekemässä kuppi kuumaa glögia!
*haleja*
Kiitos ja hyvää joulua kaikille tsempanneille! :) Eiköhän tämä tästä, vaikka raskasta onkin. Ehkä ensi joulu olisi parempi. Meillä on kuitenkin toisemme, ja se on jo paljon. Täytyy muistaa tämä. -Ap
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:23"]
Kiitos 16. :) Tuli vähän parempi mieli.
[/quote]
No hyvä. :)
pps. Ole onnellinen, että sinulla on joku joka rakastaa juuri sinua, ja haluaa viettää joulun kanssasi. Tässä maassa valitettavan moni viettää joulua yksin. Mutta sinulla on sielä se joku. <3
Yritä viettää mahdollisesti viimeiset hetket lemmikisi kanssa, antaa sille paljon huomiota, rakkautta ja herkkuja.
[/quote]
Totta. Sitä helposti unohtuu murheen keskellä, että eihän kaikilla ole edes onnellista parisuhdetta. Täytyy muistaa olla onnellinen siitä. Jouluaaton olen yksin, koska hoidan sairasta eläintä ja mies menee sukulaisille (tämä on minulle täysin ok, mies ei itsekkäästi lähde vaan me yhdessä sovimme näin). Mutta muuten minun ei tarvitse olla jouluna yksin. -Ap