Piristäkää mua, joulumieli hukassa :(
Tiskikone meni tänään rikki, tottakai juuri aatonaattona. Lisäksi rakas lemmikkimme on luultavasti kuolemansairas (lääkekuurit päällä ja paras hoito asiantuntevalta eläinlääkäriltä, mutta todennäköisesti pitää lopettaa kuitenkin). Itse olen korkeassa kuumeessa, eilen iski elämäni hirvein virtsatietulehdus. Kipu on erittäin kovaa, onneksi sain jo antibioottikuurin. Lisäksi kylppärissä ilmeni juuri paha kosteusvaurio, remontti alkaa joulun jälkeen. Viikko sitten pistorasia meni rikki ja rikkoi samalla kalliin imurin. Mistä tästä enää saisi joulumielen takaisin. :( Tiskikoneen hajoaminen oli vihoviimeinen niitti. Onneksi menee takuuseen, mutta silti. En vain jaksa enempää ongelmia :(
Kommentit (30)
Voi ei, onpas nyt monta pulmaa ja stressinaihetta mätkähtänyt sinulle yhtaikaa! Yritä ottaa rennosti ja yksi asia kerrallaan. Tämä on vähän erilainen joulu sinulle, varmasti paremmat ajat odottavat edessä päin. Tukekaa toisianne... siis ymmärsin viestistäsi että sinulla on perhettä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:36"]Voi ei, onpas nyt monta pulmaa ja stressinaihetta mätkähtänyt sinulle yhtaikaa! Yritä ottaa rennosti ja yksi asia kerrallaan. Tämä on vähän erilainen joulu sinulle, varmasti paremmat ajat odottavat edessä päin. Tukekaa toisianne... siis ymmärsin viestistäsi että sinulla on perhettä.
[/quote]
Kiitos vastauksestasi. :) Ei ole lapsia onneksi, olisi vaikeaa tässä alkaa esittää vielä lapsillekin täydellistä joulua. Olen 24v nainen, mieheni 25v. Oli suunniteltu tunnelmallista ja rentoa joulua, mutta ei taida nyt enää onnistua tässä stessin ja huolen määrässä.
Tukekaa silti toisianne :). Minulla muuten muutamia vuosia sitten pamahti pistorasia ja hajotti pesukoneen vähän ennen kuin meiltä löytyi kylppäristä kosteusvaurio. Sinne pistorasiaan oli päässyt seinän kautta kosteutta. Olisiko teidän imurille voinut käydä sama? t. 3
Aineellisia vahinkoja ei kannata murehtia, ilmeisesti ei ole varmaa, että lemmikinkään sairaus johtaa kuolemaan ja sinä olet saanut lääkekuurin vaivoihisi. Älä turhaa murehdi, vaan kaivele esiin positiivisia asioita joita elämästäsi löytyy.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:44"]Tukekaa silti toisianne :). Minulla muuten muutamia vuosia sitten pamahti pistorasia ja hajotti pesukoneen vähän ennen kuin meiltä löytyi kylppäristä kosteusvaurio. Sinne pistorasiaan oli päässyt seinän kautta kosteutta. Olisiko teidän imurille voinut käydä sama? t. 3
[/quote]
En oikein usko, imurin hajottanut pistorasia oli eri puolella asuntoa. Pesukonekin itseasiassa hajosi vuosi sitten. Liekö sitten kosteusvaurio ollut jo silloin. Ollaan tässä vitsailtu, että kohta syttyy varmaan uuni palamaan tai vastaavaa, sen verran huono tuuri ollut kaikessa. -Ap
Virtsatien tulehduskin voi johtua homeesta. Muista syödä maitohappobakteereita kuurin aikana ja jälkeen, sillä immuunipuolustuksesi on kovilla kosteusvaurio-olosuhteissa.
t. Kokemusta on
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:46"]Aineellisia vahinkoja ei kannata murehtia, ilmeisesti ei ole varmaa, että lemmikinkään sairaus johtaa kuolemaan ja sinä olet saanut lääkekuurin vaivoihisi. Älä turhaa murehdi, vaan kaivele esiin positiivisia asioita joita elämästäsi löytyy.
[/quote]
On se aika varmaa valitettavasti. :( Pari kuukautta jo hoidettu tätä sairautta, seuraavaksi edessä 500 euron tutkimus. Jos siinä löytyy jotain, on eläinlääkärin mukaan silti epätodennäköistä että mitään olisi enää tehtävissä. Mutta haluamme silti vielä yrittää tämän kerran. Mutta on totta, että nämä aineelliset vahingot ovat pieniä juttuja verrattuna huoleen lemmikistä. Se on kuitenkin perheenjäsen.
Joulu on taas, joulu on taas ja kattilat täynnä puuroo, jee jee jee ja kulkuset kilisee...
Aika vähäiset on sun ogelmasi. Vaikutat melko varakkaalta uusien imureidesi kanssa ja kaikki "ongelmasi" liittyy rahaan. Olisko itsetutkiskelun paikka?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:52"]Virtsatien tulehduskin voi johtua homeesta. Muista syödä maitohappobakteereita kuurin aikana ja jälkeen, sillä immuunipuolustuksesi on kovilla kosteusvaurio-olosuhteissa.
t. Kokemusta on
[/quote]
Totta. Tässä asunnossa asuessamme minulla on ollut 6-7 tulehdusta vuodessa, vaikka ennen ei ole ollut. :/ Siitä se varmasti johtuu. Maitohappobakteereita syön jatkuvasti.
jos teillä on onnellinen parisuhde, pitäkää siitä kiinni. Muut asiat kyllä järjestyy. t. eronnut ja yksinäinen joulu ilman lapsia.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:57"]Aika vähäiset on sun ogelmasi. Vaikutat melko varakkaalta uusien imureidesi kanssa ja kaikki "ongelmasi" liittyy rahaan. Olisko itsetutkiskelun paikka?
[/quote]
Ei raha auta siihen, että herkkä ihminen stressaantuu kun kaikki menee rikki ja asunnossa on hometta. Eikö varsinkaan siihen, että rakas perheenjäsen tekee kuolemaa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:58"]jos teillä on onnellinen parisuhde, pitäkää siitä kiinni. Muut asiat kyllä järjestyy. t. eronnut ja yksinäinen joulu ilman lapsia.
[/quote]
Se meillä on kyllä. Olen silti itsekin jouluna yksin, jonkun pitää jäädä hoitamaan sairasta eläintä.
Ap!
Vaikka tiskikone ja imuri meni rikki, älä huoli. Ne on vain materiaalia, minkä voi ostaa. Käsin voi tiskata hetken, ja harjalla pärjää muutaman päivän. Joulun jälkeen alkaa myös alennusmyynnit, joista voi tarvittaessa ostaa myös osamaksulla. On myös onni, että vain pistorasia ja imuri meni rikki, eikä koko asunto palanut.
Onneksi kylpyhuoneen vanhinko huomattiin nyt, kun se on vielä korjattavissa. Eikä vasta sitten kun se olisi pilannut talon korjauskelvottomaksi. Toivottavasti on kyse jostain pienestä jutusta, ja teilä on voimassa oleva kotivakuutus.
Lemmikkin menetys on aina raskasta. Huoli sairaasta ja rakkaasta lemmikistä on aina suuri. Varsinkin silloin jos on jotain sellaista, mille ei itse pysty tekemään mitään, toivomaan vain parasta. Toivo parasta, mutta varaudu pahinpaan. Sinulle jää kuitenkin ne parhaat muistot ja yhteiset hetket. Muistot säilyvät ikuisesti <3 Toivottavasti lemmiksi voi vielä parantaa.
Onneksi sait jo lääkityksen vaivaasi, lääkeet alkavat vaikuttaa ja huomenna kun heräät on jo parempi olo. Toivottavasti puolisosi hemmottelee sinua huomenna. Ja kotona on herkkuja. :)
Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta ap. <3
ps. Älä huoli, kyllä ne asiat vielä järjestyy! :)
Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta että lemmikistä aika jättää satavarmasti ennemmin tai myöhemmin. Se jättää melko suurella todennäköisyydellä myös vanhemmista. Joskus myös puolisosta tai lapsista. Katsokaa miesten vuoro elokuva, katsoin sen toista kertaa ja itkin.
Paljon tsemppiä ap! Kaikki asiat järjestyy usko pois vaikka ei siltä tuntuisikaan!!! <3 hyvää ja rauhallista joulua sinulle!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:23"]
Kiitos 16. :) Tuli vähän parempi mieli.
[/quote]
No hyvä. :)
pps. Ole onnellinen, että sinulla on joku joka rakastaa juuri sinua, ja haluaa viettää joulun kanssasi. Tässä maassa valitettavan moni viettää joulua yksin. Mutta sinulla on sielä se joku. <3
Yritä viettää mahdollisesti viimeiset hetket lemmikisi kanssa, antaa sille paljon huomiota, rakkautta ja herkkuja.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:28"]Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta että lemmikistä aika jättää satavarmasti ennemmin tai myöhemmin. Se jättää melko suurella todennäköisyydellä myös vanhemmista. Joskus myös puolisosta tai lapsista. Katsokaa miesten vuoro elokuva, katsoin sen toista kertaa ja itkin.
[/quote]
Eri asia, että lemmikki kuolee hyvin nuorena vaikeaan sairauteen kuin vanhana nukkuu pois. Ja lemmikin kuolema on eläinrakkaille ihmisille usein yhtä suuri suru kuin ihmisen kuolema. Minulta on myös ihmisystävä kuollut. Lemmikin kuolema tuntuu täysin samalta, ellei pahemmaltakin. -Ap (anteeksi, olen unohtanut lisätä tämän jatkuvasti)
Up