Minkälaisen päivittäisen siivouksen teet kotona päivisin?
Itse siistin keittiön, (laitan likaiset astiat koneeseen ja koneen päälle jos tulee täyteen, roskat roskiin, pyyhin pöydät ja lakaisen suurimmat roskat lattioilta), petaan sängyt ja kohennan sohvatyynyt paikoilleen.
Mitään perusteellisempaa siivousta en jaksa arkisin tehdä, riittää että psikat ovat suurin piirtein siistit ja järjestyksessä.
Kommentit (30)
Astiat koneeseen, pyyhkäisen keittiön tasot jos tarvitsee.
Tänä aamuna tyhjensin astianpesukoneen odotellessani teeveden kiehumista. Omat roskani laitan tietysti roskiin. Kerään pyykkini yhteen paikkaan ja annan puolisolle, kun hän on pesemässä pyykkiä. Hoidan viherkasvit ja laitan ruuan. (Eivät ole siivoamista mutta kotitöitä, jotka ovat minun vastuullani.)
Astiat koneeseen, kierrän varsi-imurin kanssa pienen lenkin, pyyhin pöydät, oikaisen peitot ja pöyhin tyynyt. Se on jo paljon minuksi, olen ollut aivan tajuttoman laiska aikaisemmin.
Pidän koko ajan paikat siistinä. Jos jotain roiskuu tai sotkeentuu, siivoan sen heti. Kaikki tavarat aina paikoilleen käytön jälkeen.
Keittiön siivous, imurointi, kosketuspintojen pyyhkäys ja vessan pesu. No olen perhepäivähoitaja, niin siksi. Muuten en välittäisi olla niin tarkka.
Petaan sängyn ja pesen koneessa astiat
Siis kerrytätkö astioita ja roskia pöydille ja siitä siivot ne joskus myöhemmin pois? Itse en pidä siivoamisena, jos on ns rutiinit. Astiat heti koneeseen, roskat roskiin, tavarat omille paikoilleen, pintojen pyyhintä sen ruuanlaiton lomassa, raidat wc pöntöstä, jne...Ne on tavallaan osa sitä ruokailua, ruuanlaittoa, jne.
Vierailija kirjoitti:
Siis kerrytätkö astioita ja roskia pöydille ja siitä siivot ne joskus myöhemmin pois? Itse en pidä siivoamisena, jos on ns rutiinit. Astiat heti koneeseen, roskat roskiin, tavarat omille paikoilleen, pintojen pyyhintä sen ruuanlaiton lomassa, raidat wc pöntöstä, jne...Ne on tavallaan osa sitä ruokailua, ruuanlaittoa, jne.
Eli ihan peruskäytöstapoja?
Petaan, siistin keittiön yösyöjän jäljiltä ennen aamiaista ja siivoan aamiaisen jälkeen. Samoin lounaan ja päivällisen:) Inhoan likaista keittiötä. Järjestelen tavaroita jos järjesteltävää on, pesen pyykkiä jos tarvitsee jne.
Viikkosiivous pe tai la
No minusta se ei ole siivoamista, että pistää roskat roskiin ja astianpesukoneen päälle. Se on normaalia elämistä. Ei kai roskien lattialle jättäminen ole kenenkään mielestä tavallista.
Siivoan vain silloin jos lähden hakemaan naista baarista tms
Imurointi jos tarvista. Harjalla nyt ainakin miehen leivänmurut keittiöstä, joka päivä.
Tiskit koneeseen ja puhtaat kaappiin. Tasot, induktiotaso ja pöytä pyyhitään. Jääkaappiin kurkkaan, jotta ei mikään ehdi pilaantumaan, ruuantähteitä ( mies laittaa aina jotain osittain syömättä jätettyä ) ole mennyt hyllyille jne. Roskat, lehdet ja biojäte viedään illansuussa.
Makkareissa petit pedataan. Vaatteita tai sukkia ei saa lojua lattioilla. WC:n tilanne seurannassa, pytyt puhtaiksi, kerran pv pyöräytän harjalla, vaikka ei sottapeppuja ollakaan.
Yleisilme kunnossa. Tavarat omilla paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Imurointi jos tarvista. Harjalla nyt ainakin miehen leivänmurut keittiöstä, joka päivä.
Tiskit koneeseen ja puhtaat kaappiin. Tasot, induktiotaso ja pöytä pyyhitään. Jääkaappiin kurkkaan, jotta ei mikään ehdi pilaantumaan, ruuantähteitä ( mies laittaa aina jotain osittain syömättä jätettyä ) ole mennyt hyllyille jne. Roskat, lehdet ja biojäte viedään illansuussa.
Makkareissa petit pedataan. Vaatteita tai sukkia ei saa lojua lattioilla. WC:n tilanne seurannassa, pytyt puhtaiksi, kerran pv pyöräytän harjalla, vaikka ei sottapeppuja ollakaan.
Yleisilme kunnossa. Tavarat omilla paikoillaan.
Siivoat aikuisen miehesi jälkiä joka päivä? No on kai se tuokin yksi tapa elää elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai samantien siivoan pöydät syömisen jälkeen. Muuthan meillä ne tiskit ja roskat pöydälle jättää. Ap
Matot tampataan, imurointi, moppaus ja vuodevaatteiden tuuletus.
WC-pöntön, lavuaarit.
Sängyn petaus ja astioiden laitto tiskikoneeseen ja tyhjennys koneesta ei mun mielestä ole siivousta vaan ihan normia jokapäiväisiä tehtäviä
Hahahah! Päivittäisen siivouksen. Petaan sängyn. Muutoin siivoan ehkä kuukauden välein. En lue astioiden pistämistä tiskikoneeseen tai roskien viemistä siivoamisena.
Vierailija kirjoitti:
Matot tampataan, imurointi, moppaus ja vuodevaatteiden tuuletus.
PÄIVITTÄIN!?!
vedän vessan kun käyn pskalla.
ei joka päivä tarvii siivota.
imuroida voi kerran kahteen viikkoon.
Siis paikat...