Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset saavat nykyään hirveät määrät tavaraa

Vierailija
23.12.2014 |

Ja lisää tulee joka joulu ja syntymäpäivä. 5-vuotiaalla sukulaistytölläni on hirveät määrät leluja yms, eikä hän leiki edes puolella niistä. Äitinsä on valittanut jo etukäteen, että taas tulee tytölle kaikilta sukulaisilta kasapäin roinaa, jolle ei ole käyttöä. Onko nykyään itseisarvo antaa aina joku lelu lapselle?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se huvittavaa. Olen 31-vuotias ja minun sisustyylini on minimalistinen. Minun siskon lapset, 6v ja 3v, omistavat enemmän tavaraa kuin minä.

Vierailija
2/4 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:10"]

Onhan se huvittavaa. Olen 31-vuotias ja minun sisustyylini on minimalistinen. Minun siskon lapset, 6v ja 3v, omistavat enemmän tavaraa kuin minä.

[/quote]

miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa? Sinä olet aikuinen, toiset lapsia. On varmaan aika oletettavaa, että lapsella saattaa olla enemmän tavaraa kuin aikuisella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/4 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, olen periaatteessa samaa mieltä, mutta eikö toisaalta leikki ole lapsen työtä, ja siihen pitää olla kunnon välineet. Ja kunnon väline ei välttämättä ole halvin ja meluisin kiinatuote mitä halpahallissa myytiin, vaan se voi olla laadukas, lasta pitkään kiinnostava ja mainioita leikkejä tekevä rakas lelu. Ihan oikeasti en ymmärrä sitä leluvastaisuutta mikä tälläkin palstalla joulun alla lainehtii. Mitä niiden lasten sitten pitäisi tehdä, siirtää sitä yhtä nallekarhua sisustuksellisesta asetelmasta toiseen? Toki joku lelu, vaikkapa se nalle, voi olla rakas vuodesta toiseen, mutta harvalla lapsella taaperoiän suosikkilelu on ahkerassa leikissä enää kouluiässä. Siksikin niitä leluja on tapana ostaa aika ajoin. Turhanpäiväisen krääsän ostaminen on siis asia erikseen, mutta suoraan sanottuna aika ankealta tuntuu, ettei lapselle voi ostaa mitään muuta kuin lakanoita ja näppärän siivoussetin, ettei vaan tule mitään turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi