Tulipa ihania joulutorttuja, kun tein itse taikinan :)
Todella hyviä kerma-voitaikinasta. En osta enää koskaan pakastetaikinoita joulutorttuihin
Kommentit (18)
Saako sen kermavaahdon nuolaista siitä tortusta?
No onpas täällä ilkeitä kommentoijia liikkeellä :(
Ap, upotam kieleni mieluusti tummaan, kosteaan hillosilmääsi. Sitä ennen lipittelen huolella kermaista, voista makua herkullisen torttusi reunoilta.
Onko tämä nykyään jonkinlainen seksipalsta, eikös sille ole oma palsta täällä vauva-sivuilla??
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:23"]
[/quote]
Ei ollut ainakaan tarkoitus olla ilkeä.
Mielikuva leipovasta naisesta vain on vastustamaton
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:23"]
[/quote]
Ei ollut ainakaan tarkoitus olla ilkeä.
Mielikuva leipovasta naisesta vain on vastustamaton
[/quote]
Ja mä leivon sun pyllyäs ja upotan naamani sinne..
Mammat tuntevat sisäistä huonommuutta kun joku jaksaa nähdä vaivaa.
Huomaa ero tämän ketjun ja sen "ostin kaikki jouluruoat eineksinä" välillä: Kuin yö ja päivä :D
Vaikka samoista asioista on kyse, mutta toisin päin. Eineksiä ostavaa ylistetään vuolaasti (vaikka muutoin kyllä einekset ovat WT) mutta jotakin itse tekevää haukutaan ja suhtaudutaan nuivasti.
Ne ovat parhaita. Muistan viimeksi tehneeni itse torttutaikinan yläasteen kotitalouden innostamana, n. 20 v sitten. Vaivalloistahan se oli, mutta se maku on vieläkin kielen päällä.
Mä oon tänä vuonna ostanut kaikki joululaatikot valmiina, mut tein kans joulutorttutaikinan itse. Tykkään kovasti rahkavoitaikinasta.
Mammat tuntevat sisäistä huonommuutta kun joku jaksaa nähdä vaivaa.
Huomaa ero tämän ketjun ja sen "ostin kaikki jouluruoat eineksinä" välillä: Kuin yö ja päivä :D
Vaikka samoista asioista on kyse, mutta toisin päin. Eineksiä ostavaa ylistetään vuolaasti (vaikka muutoin kyllä einekset ovat WT) mutta jotakin itse tekevää haukutaan ja suhtaudutaan nuivasti.
Mutta SUURI JOUKKO ÄITEJÄ TEKEE KAIKEN PIENEMMÄLLÄ ENERGIAN KULUTUKSELLA. TUTKITTU ON.
Oi muistan kun kotona tehtiin joulutortut semmoiseen omatekoiseen murovoitaikinaan. Oli hyvää. Poltin aina suuni hillolla kun en malttanut odottaa sen jäähtymistä.
Mukavasti kaloreita joulutortuissa ja vielä pahojakin!
En usko että on yhtään sen parempia kuin kaupan! Tai uskon jos lähetät mullekki yhden!
Mä teen kanssa kerma-voitaikinan itse aina. Inhoan lehteviä taikinoita, tuosta tulee enemmän murotaikinan tyylinen kun ei kauli liikaa. Usein teen taikinan jo joulukuun alussa pakkaseen, ei sitten tarvitse hosua jouluna. Äsken otin sulamaan ja huomenna leivon ennenkuin porukat tulee.
Murotaikinat sopii pipareihin ja juustokakkujen pohjiksi... Torttujen on tarkoitus olla "lehteviä". Nuo teidän leipomat ovat jotain ihan muuta kuin torttuja.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:20"]
Murotaikinat sopii pipareihin ja juustokakkujen pohjiksi... Torttujen on tarkoitus olla "lehteviä". Nuo teidän leipomat ovat jotain ihan muuta kuin torttuja.
[/quote]
Sinäkö määrittelet ainoan oikean? Inhoan edelleen lehteviä leivonnaisia vaikka mitä sanoisit. Ihana murotaikina, torttutäyte ja vielä puolikuun muoto - täydellistä!
Niin, mikä olikaan syy kirjoitukseesi tarkasti ottaen?