Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa ihania joulutorttuja, kun tein itse taikinan :)

Vierailija
23.12.2014 |

Todella hyviä kerma-voitaikinasta. En osta enää koskaan pakastetaikinoita joulutorttuihin

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä olikaan syy kirjoitukseesi tarkasti ottaen?

Vierailija
2/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa kuorruttaa torttusi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sen kermavaahdon nuolaista siitä tortusta?

Vierailija
4/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas täällä ilkeitä kommentoijia liikkeellä :(

Vierailija
5/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, upotam kieleni mieluusti tummaan, kosteaan hillosilmääsi. Sitä ennen lipittelen huolella kermaista, voista makua herkullisen torttusi reunoilta. 

Vierailija
6/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nykyään jonkinlainen seksipalsta, eikös sille ole oma palsta täällä vauva-sivuilla??

Vierailija
7/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:23"]

[/quote]

Ei ollut ainakaan tarkoitus olla ilkeä.

Mielikuva leipovasta naisesta vain on vastustamaton

Vierailija
8/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:23"]

[/quote]

Ei ollut ainakaan tarkoitus olla ilkeä.

Mielikuva leipovasta naisesta vain on vastustamaton
[/quote]

Ja mä leivon sun pyllyäs ja upotan naamani sinne..

Vierailija
9/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat tuntevat sisäistä huonommuutta kun joku jaksaa nähdä vaivaa. 

Huomaa ero tämän ketjun ja sen "ostin kaikki jouluruoat eineksinä" välillä: Kuin yö ja päivä :D    

Vaikka samoista asioista on kyse, mutta toisin päin. Eineksiä ostavaa ylistetään vuolaasti (vaikka muutoin kyllä einekset ovat WT) mutta jotakin itse tekevää haukutaan ja suhtaudutaan nuivasti. 

Vierailija
10/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat parhaita. Muistan viimeksi tehneeni itse torttutaikinan yläasteen kotitalouden innostamana, n. 20 v sitten. Vaivalloistahan se oli, mutta se maku on vieläkin kielen päällä.

Vierailija
11/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tänä vuonna ostanut kaikki joululaatikot valmiina, mut tein kans joulutorttutaikinan itse. Tykkään kovasti rahkavoitaikinasta.

Vierailija
12/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat tuntevat sisäistä huonommuutta kun joku jaksaa nähdä vaivaa. 

Huomaa ero tämän ketjun ja sen "ostin kaikki jouluruoat eineksinä" välillä: Kuin yö ja päivä :D    

Vaikka samoista asioista on kyse, mutta toisin päin. Eineksiä ostavaa ylistetään vuolaasti (vaikka muutoin kyllä einekset ovat WT) mutta jotakin itse tekevää haukutaan ja suhtaudutaan nuivasti. 

Mutta SUURI JOUKKO ÄITEJÄ TEKEE KAIKEN PIENEMMÄLLÄ ENERGIAN KULUTUKSELLA. TUTKITTU ON.

Vierailija
13/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi muistan kun kotona tehtiin joulutortut semmoiseen omatekoiseen murovoitaikinaan. Oli hyvää. Poltin aina suuni hillolla kun en malttanut odottaa sen jäähtymistä. 

Vierailija
14/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti kaloreita joulutortuissa ja vielä pahojakin!

Vierailija
15/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on yhtään sen parempia kuin kaupan! Tai uskon jos lähetät mullekki yhden!

Vierailija
16/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kanssa kerma-voitaikinan itse aina. Inhoan lehteviä taikinoita, tuosta tulee enemmän murotaikinan tyylinen kun ei kauli liikaa.  Usein teen taikinan jo joulukuun alussa pakkaseen, ei sitten tarvitse hosua jouluna. Äsken otin sulamaan ja huomenna leivon ennenkuin porukat tulee.

Vierailija
17/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murotaikinat sopii pipareihin ja juustokakkujen pohjiksi... Torttujen on tarkoitus olla "lehteviä". Nuo teidän leipomat ovat jotain ihan muuta kuin torttuja.

Vierailija
18/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:20"]

Murotaikinat sopii pipareihin ja juustokakkujen pohjiksi... Torttujen on tarkoitus olla "lehteviä". Nuo teidän leipomat ovat jotain ihan muuta kuin torttuja.

[/quote]

Sinäkö määrittelet ainoan oikean? Inhoan edelleen lehteviä leivonnaisia vaikka mitä sanoisit. Ihana murotaikina, torttutäyte ja vielä puolikuun muoto - täydellistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi