Ostatteko siivouspalvelua koska olette laiskoja, ette osaa sopia asiaa puolison kanssa vai elätte hektistä jetset-elämää?
Itselleni on aina ollut vaikea käsittää miksi aikuinen ihminen sotkee paikkoja enemmän kuin jaksaa/ehtii siivota. Ja sitten "joutuu" jollekin maksamaan siivoustyöstä. Ainoat siivottavat asiat, jotka kotiin tulevat ilman omaa aktiivista sotkemista on pölyn kertyminen pinnoille ja ikkunoiden likaantuminen pikkuhiljaa.
Keskipalkkaisetkin tutut tätä tekevät. Rahaa täytyy olla hyvin ja työtään rakastaa, kun siivoojan työtunnin maksaakseen keskituloisen täytyy tehdä 3-4 tuntia omaa työtään.
Muita syitä?
Kommentit (6)
Mulla kaikki noi syyt. Ja kyllä, rakastan työtäni huomattavasti enemmän kuin siivoamista.
Ehkä parhaiten sopii laiskuus. Hommattiin siivooja kun molemmat vielä oltiin reissu-/toisella paikkakunnalla töissä ja nähtiin vain viikonloppuisin, mieluummin käytettiin se aika johonkin muuhun kuin siivoamiseen. Nykyään oon kotosalla, mutta edelleen ihan mielelläni maksan siitä että joku muu siivoaa.
En valinnut mitään vaihtoehtoa noista, koska en elä hektistä jetset-elämää. Sen sijaan minulla on työ, kolme luottamustehtävää ja opiskelen työn ohessa. Ja koira, joka tarvitsee kolme lenkkiä päivässä. Inhoan siivoamista ja siksi käytän vapaa-aikani mieluummin ihan muuhun. Tasapuolisuuden vuoksi kustannan siis meille yhden siivoojakäynnin kuukaudessa ja keväällä uskon ostavani myös ikkunanpesun. Puoliso huolehtii arkisiivouksista lähes yksin, minä tyhjennän astianpesukoneen ja saatan tiskata jotain käsitiskejä, mutta muuten minun vastuullani on vain ruoanlaitto ja ruoankin teen alusta alkaen vain silloin, kun ehdin, muulloin teen vain lisäkesalaatin.
Olisiko sinusta reilua, että kotityöt kaatuisivat vain toisen harteille?
Välillä tulee ostettua. Löytyy meiltä robotti-imurikin.
Viisas pääsee vähemmällä :)
Ei mikään noista.
Käydään molemmat töissä ja ollaan jatkuvasti ylitöissä joten laiskuudesta on turha puhua. Kun asuin yksin niin olin joskus lähes vuoden siivoamatta ja silti ihmiset kommentoivat kotiani "Kun täällä on aina niin siistiä". Nyt on koiria ja lapsia niin on todella ihanaa tulla joka perjantai ammattilaisen siivoamaan,puhtaaseen kotiin.
Ajoittain on ollut siivouksia. Kaksi ihmistä kokopäivätöissä, opiskelut päälle ja lapsiperhe, kyllä sitä siivottavaa riittää. Ennemmin sen vähän vapaa-ajan sitten on perheen kanssa kuin rätin.