Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan perintörikkaita.

Vierailija
23.12.2014 |

Siis ihan vilpittömästi vihaan perintörikkaita. Juuri sitä sakkia jota ei maailmantalouden heilahtelut hetkauta. Kunhan vaan ostellaan niitä sijoituskämppiä sieltä Töölöstä, Kaivarista, sekä muistetaan aina ja kaikkialla marmattaa työttömistä ja sossupummeista ja kätevästi unohdetaan se kultalusikka siellä perseessä. Ei tässä kukaan ole teidän kukkarolla, kunhan vaan aidosti vihaan tuollaisia perintörikkaita vajakkeja.

Disclaimer: tämä ei ole vihapuhetta joten Supo, Päivi Räsänen ja ylijohtaja Paatero voivat ottaa ihan iisisti. IP-osoitteeni löytyy tietokannasta joten up yours.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:52"]

Tiedän kyllä monta perintörikasta, jotka antaisivat viimeistä penniä myöten kaiken, jos saisivat esim. vanhempansa takaisin. Kuitenkin usein joutuu läheisestään luopumaan periäkseen rahaa.

[/quote]

Nyyhkytarina vailla vertaa. :'(

Luusereilla ei muuten jää perinnöksi jää kuin hautauskulut.

Vierailija
2/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, paljonkohan vihaisit ystäväni kehitysvammaista poikaa, jolle ystäväni on onnistunut kahdella korkeakoulututkinnollaan ja yrittämisellä taannut loppuelämän turvan? He eivät ole täällä ikuisesti. "Epä-älyllisyyttä riittää sillä poika ei tule koskaan käymään edes kaupassa, saati töissä elämänsä aikana.

quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:44"]

No minä en kyllä ostele kämppiä Kaivarista. En edes asu Helsingissä. Minulla on ihan tavallinen kaksio, ei edes parveketta. Mulle ne perintörahat ovat puhtaasti matkustelua ja ravintoloissa käyntiä varten. On mulla ja mun miehellä ihan nätti koti, mutta en pidä sisustamisesta enkä myöskään mistään merkkivaatteista tai kalliista laukuista. En tajua miksi joku haluaisi vihata minua. Olen kuitenkin ihan tavallinen ihminen eikä musta edes näy päällepäin, että mulla mitään ylimääräistä rahaa on. 

[/quote]

Olet kuitenkin saanut kaiken enemmän tai vähemmän pyytämättä. Tuskin sinua kukaan vihaa, älä sinäkään vihaa niitä joita elämä ei välttis ole kohdellut sillkihansikkain.

[/quote]

Mulla ei ole tapana vihata ketään. Ja juurihan ap ilmoitti vihaavansa perintörikkaita, eli muunmuassa minua. En ymmärrä tätä asiaa. 

[/quote]

Muotoilin asiani väärin, siitä otan syytteet niskoilleni. Vahinko on jo tapahtunut. Anteeksi.

Vihaan perintörikkaita jotka vihaavat heitä oletetusti alemassa arvossa olevia. Vihaan sitä epä-älyllisyyttä. Vihaan epäoikeudenmukaisuutta. Vihaan sitä että Suomessa joku hädintuskin lukemaan oppinut savolainen voi saada miljoonien perinnön jolla sitten mälläillä ja "ostella vähän kalakukkova".

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:16"]

Perintörikas ei yleensä elvistele rahoillaan. Tunnen monta vanhan rahan rikasta, jorka elävät melko köyhästi. Uuden rahan rikkaat leveilevät rahoillaan ja ovat hyvin nousukkaita rahoineen.

[/quote]

Pitääkö tätäkin myyttiä aina toistella?

[/quote]

ei ole myytti, vaan varsin paikkansa pitävä fakta.

Vierailija
4/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:16"]

Perintörikas ei yleensä elvistele rahoillaan. Tunnen monta vanhan rahan rikasta, jorka elävät melko köyhästi. Uuden rahan rikkaat leveilevät rahoillaan ja ovat hyvin nousukkaita rahoineen.

[/quote]

Pitääkö tätäkin myyttiä aina toistella?

[/quote]

ei ole myytti, vaan varsin paikkansa pitävä fakta.

[/quote]

Mistä voin tarkistaa tämän faktan?

Vierailija
5/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:35"]

Mitäs niitä vihaamaan, mä ainakin ymmärrän tosi hyvin. Miltä tuntuis latoa muutama kymppimilli verottajan pohjattomaan säkkiin? Eihän nää käytä mitään kunnallisia palvelujakaan. Eikös ne työllistä ja maksavat kai ne työntekijät tuloveroa? Pyörä pyörii kuitenkin. Ja luin, että firma säilyy Suomessa.

[/quote]

Miljoona-perijä exäni kyllä osasi hoitaa asiansa niin, että jemmasi rahansa ja elää pelkästään yhteiskunnan tuilla ja isänsä kuukausittain antamalla käteisellä ja satunnaisilla pimeillä valokuvauskeikkatöillä. Edes elareita tuo pikkupaska ei maksa, kun omaa miljoonakämppää ei elareissa huomioida, vain kuukausitulot, joita hänellä ei siis missään paperilla näy. Miljonääri-isänsä on niin ahne, että hakee jopa köyhille tarkoitetut avustusruokakassit kirkolta. Molemmat kulkevat kauhtuneissa ryysyissä, joten miljoonat eivät päälle näy mitenkään.

[/quote]

No kylläpä on kiero rikas! Yrittää piiloitella omaisuuttaan, kansan vihollinen. Koppalakkinen autonkuljettaja parkkeeraa Bentleyn nurkan taakse, kun tuo porsas käy leipäjonossakin riistämässä leivän köyhän suusta.

Ne on varmaan ne huonoimmin pukeutuneet kaikki rikkaita, kun köyhempien pitää edes yrittää näyttää siistiltä, että saisi joskus töitä eikä lastensuojelu veisi lapsia.

Maailmassa on vääryyttä, mutta että tuollaista kierouttakin! Ihan vihaksi pistää. 

Vierailija
6/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:35"]

Mitäs niitä vihaamaan, mä ainakin ymmärrän tosi hyvin. Miltä tuntuis latoa muutama kymppimilli verottajan pohjattomaan säkkiin? Eihän nää käytä mitään kunnallisia palvelujakaan. Eikös ne työllistä ja maksavat kai ne työntekijät tuloveroa? Pyörä pyörii kuitenkin. Ja luin, että firma säilyy Suomessa.

[/quote]

Miljoona-perijä exäni kyllä osasi hoitaa asiansa niin, että jemmasi rahansa ja elää pelkästään yhteiskunnan tuilla ja isänsä kuukausittain antamalla käteisellä ja satunnaisilla pimeillä valokuvauskeikkatöillä. Edes elareita tuo pikkupaska ei maksa, kun omaa miljoonakämppää ei elareissa huomioida, vain kuukausitulot, joita hänellä ei siis missään paperilla näy. Miljonääri-isänsä on niin ahne, että hakee jopa köyhille tarkoitetut avustusruokakassit kirkolta. Molemmat kulkevat kauhtuneissa ryysyissä, joten miljoonat eivät päälle näy mitenkään.

[/quote]

No kylläpä on kiero rikas! Yrittää piiloitella omaisuuttaan, kansan vihollinen. Koppalakkinen autonkuljettaja parkkeeraa Bentleyn nurkan taakse, kun tuo porsas käy leipäjonossakin riistämässä leivän köyhän suusta.

Ne on varmaan ne huonoimmin pukeutuneet kaikki rikkaita, kun köyhempien pitää edes yrittää näyttää siistiltä, että saisi joskus töitä eikä lastensuojelu veisi lapsia.

Maailmassa on vääryyttä, mutta että tuollaista kierouttakin! Ihan vihaksi pistää. 

[/quote]

Ainoa idiootti tässä tarinassa on kirjoittaja, joka meni pyöräyttämään kakasan pikkupaskan kanssa. Hyviäkin miehiä on tarjolla, joten ei voi muuta sanoa kuin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Vierailija
7/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo...näkeehän tuosta aloittajan viestistä, että ongelmana on mitä ilmeisimmin heikkolahjaisuus jo vähintään toisessa sukupolvessa. Ei reppana edes ymmärrä miten tulonsiirrot toimivat. Ikävä kertoa aloittajalle, ei se elämäsi tule nykyistä kummemmaksi koskaan muuttumaan. Tulet aina olemaan matalakoulutettu elämässään epäonnistunut kateellinen häviäjä.

Vierailija
8/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:27"]

Siis ihan vilpittömästi vihaan perintörikkaita. Juuri sitä sakkia jota ei maailmantalouden heilahtelut hetkauta. Kunhan vaan ostellaan niitä sijoituskämppiä sieltä Töölöstä, Kaivarista, sekä muistetaan aina ja kaikkialla marmattaa työttömistä ja sossupummeista ja kätevästi unohdetaan se kultalusikka siellä perseessä. Ei tässä kukaan ole teidän kukkarolla, kunhan vaan aidosti vihaan tuollaisia perintörikkaita vajakkeja.

Disclaimer: tämä ei ole vihapuhetta joten Supo, Päivi Räsänen ja ylijohtaja Paatero voivat ottaa ihan iisisti. IP-osoitteeni löytyy tietokannasta joten up yours.

[/quote]

Eivät kaikki perijät ole tuollaisia. Monet kyllä tajuavat olevansa todella etuoikeutettuja. Tai en ihan tiedä, kuinka hyvin oikeasti tajuavat, että todella harva pystyy omalla työllään ansaitsemaan niin hyvin, että ostaa luksusasuntoja pääkaupunkiseudun hienostoalueilta. Moni kuitenkin kohtelee kanssaihmisiään hyvin ja en ole kenenkään perijätuttuni suusta kuullut valitusta sossupummeista (vaikka joissain tapauksissa valittamisen aihetta olisikin). Olen minäkin ollut joskus katkera, koska vaikka olen valmistunut lääkäri, en voi koskaan asua isossa asunnossa hienolla alueella Helsingin keskustassa. Olen kuitenkin joskus miettinyt, että tuskinpa olisin yhtään onnellisemmin, vaikka voisinkin. Minulla on kuitenkin kaunis koti, ei tarvitse stressata hirveästi raha-asioista tai kaupassa kytätä hintoja. Väitän, että Suomessa on aina monella mahdollisuus tähän, jos vain älyä ja ahkeruutta (jälkimmäiselläkin pääsee todella pitkälle) löytyy. Kaikki eivät voi saada koskaan aivan samoja lähtökohtia, mutta toisten kadehtiminen on vain typerää. Eräskin perijätuttuni on menettänyt isänsä todella nuorena (häneltä rahat) ja varmasti olisi pitänyt isänsä pidempään rahojen sijaan. Lisäksi olen kuullut, etteivät monen vanhemmat (ainakaan se tienaava vanhempi) olleet koskaan kotona ja myös ryypättiin paljon, kun oltiin niin stressaantuneita. 

[/quote]

"vaikka olen valmistunut lääkäri..." No se ei tosiaan ole mikään erityinen saavutus, jolla pitäisi saada yhtään enempää kuin kenenkään muun keskivertotyöläisen.

[/quote]

meinaatko oikeasti, että suoraan peruskoulusta keksitehtaan pakkauslinjalle menneen tehdastyöläisen pitäisi olla tasavertainen tulojen suhteen esim. lääkäriin? Harva kouluttautuisi pitkälle, mikäli siitä ei olisi mitään hyötyä vaan pikemminkin taloudellista haittaa. Miten kompensoitaisiin kymmenvuotinen (lukio pohjakoulutuksena) opiskeluputki tulonmenetyksenä? 

[/quote]

Esimerkkisi ei kuvaa keskivertotyöläistä. Kolmasosa nuorista aikuisista suorittaa maisterin tutkinnon ja lopuista varmaan puolet amk:n. Näitä ovat nykyajan keskivertotyöläiset.

[/quote]

Eivät kaikki koulutukset ja työt ole vaatimustasoltaan samoja. Lääkäri opiskelee vähintään 6 vuotta (ei ole mahdollista valmistua nopeammin vrt maisteriksi voi valmistua 3v ja amk 2v) ja suurin osa erikoistuu vielä 5-6 vuotta lisää. Erikoistumisajan palkka ei monesti päätä huimaa. Suomessa jokainen voi opiskella lääkäriksi, jos vain älliä ja ahkeruutta löytyy, etenkin jälkimmäistä. Monet kaverini vain juhlivat opiskeluajan, kun minä istuin kirjastossa nenä kiinni kirjassa. Kyllähän monet opiskelukavereistanikin juhlivat paljon, mutta minä halusin oikeasti valmistua hyväksi lääkäriksi. Suomessa lääkäreiden palkat ovat surkeimpia kaikista länsimaista, vaikka koulutus on huippuluokkaa. Lääkärillä on vastuu ihmiselämästä. Et voi tosissasi verrata sitä johonkin tietokoneen käyttöön (joka muuten vie aika karhunosan lääkäreiden työajasta kiitos surkeiden potilastietojärjestelmien)?

[/quote]

Koulussako teille opetetaan tuota muiden halveksimista? Teidän työtä ei voi verrata mihinkään, koska kyse on jokaisella työterveyslääkärilläkin ihmishengestä. Toisaalta ne muut ihmishenkiä koskevat työt sotilaasta ambulanssikuskin kautta lennonjohtajaan eivät ole mitään kuitenkaan, koska siellä ei olla medisiinareita. Ja vaikka teakkiin tai hävittäjälentäjäksi tai vaikka viulistiksi on aika pirun paljon vaikeampi päästä, niin ei se ole mitään, koska medisiinari. Viimeksi mainittu ei tarvitse muuta kuin keskivertokyvyt ja jaksamista lukea vuoden tai pari. Ja jos niitä ei ole, niin voi mennä Viroon opiskelemaan. Huippuluokan koulutuksessa tai vaativassa työssä ei tarvita sosiaalisia taitoja, ei lapsesta asti harrastamista, ei poikkeuksellista hahmotuskykyä tai fyysistä suorituskykyä, ei karismaa, ei luovuutta... Ei kuulosta ihmemiehen tai -naisen hommalta, vai mitä?

Valoja tauluun niiden kuvitelmien kanssa 

Pitää myös verrata tilannettanne siihen, mitä muilla Suomessa on. Voitte valita työpaikan, palkka juoksee osaamisesta riippumatta, liitto pitää koulutusmäärät aisoissa, lain hengen vastaiset pääomatulokierrätykset olivat pitkäön läpi sormien katsottuja jne. Ymmärrätkö, että teidän alallanne ei tarvitse mitään muuta kuin päästä pääsykoe läpi, ja se on siinä? Muut joutuvat kilpailemaan ja uhraamaan koko elämänsä työlle, jos haluaa päästä jonkinlaisille palkoille. Ja ei se asianajotoimiston junnukaan tiena paskan vertaa, vaikka on 80-100 tuntia viikossa töissä, joten turha siitä erikoistumisajan palkastakaan on marttyyriksi ryhtyä.

[/quote]

Et selvästikään tiedä mitään lääkärin työstä. Moni tuntemani lääkäri on kärsinyt masennuksesta ja uupumuksesta jo opiskeluaikana, työelämästä puhumattakaan. Itsehän tuohon työhön ollaan haluttu, mutta samointe muutkin olette ilmaisen koulutuksen Suomessa saaneet valita omat ammattinne. Jos olet niin kateellinen lääkäreille, niin mikset itse hakisi lääkikseen opiskelemaan? Etenkin, kun se on vielä niin helppoa? Ja haluaisin vielä huomauttaa, että lääkäriksihän ei valmistu vielä sillä, että on päässyt pääsykokeen läpi, vielä on raskaat vähintään 6v opinnot edessä. Lääkiksessä kilpailua on sisäänpääsyn jälkeen paljon vielä erikoistumispaikoista. En ole mikään superihminen. Olen ihan tavallinen perheenäiti, joka elättää perhettään käymällä töissä ja maksaa ihan mielellään veroja heikompiosaisista huolehtimiseksi. Enempää kuin 50% en ole kuitenkaan valmis maksamaan, enkä tienaamaan alle nyt tienaamani 6500 euroa kuussa (olen erikoislääkäri julkisella puolella) lukion jälkeen 11 vuoden koulutuksen jälkeen. En tiedä, mistä katkeruutesi kumpuaa, mutta minä en ole syypää Suomen huonoon taloudelliseen tilanteeseen tai siihen, että täällä korkeakoulutettujen palkat ovat pohjalukemissa. 

Vierailija
9/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin väittää, että perintörikkaat eivät mitenkään yleisesti halveksi vähempiosaisia. Uusrikkaissa tuollaisia ihmisiä on enemmän. Jaksavat hehkuttaa sitä kuinka omalla työllään ovat kaiken saaneet ("kaikilla on mahdollisuus samaan"), vaikka kyse olisi optiomiljoonista, joiden eteen eivät oikeasti ole niinkään paljon mitään tehneet.

Vierailija
10/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rutiköyhä kahden lapsen yh. Tiedän saavani perintöä lähes puoli miljoonaa kun vanhemmistani aika jättää.. Sitten otan kyllä ilon irti elämästä, kituutellaan siihen asti.

Vierailija
11/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:52"]

[/quote]

Eivät kaikki perijät ole tuollaisia. Monet kyllä tajuavat olevansa todella etuoikeutettuja. Tai en ihan tiedä, kuinka hyvin oikeasti tajuavat, että todella harva pystyy omalla työllään ansaitsemaan niin hyvin, että ostaa luksusasuntoja pääkaupunkiseudun hienostoalueilta. Moni kuitenkin kohtelee kanssaihmisiään hyvin ja en ole kenenkään perijätuttuni suusta kuullut valitusta sossupummeista (vaikka joissain tapauksissa valittamisen aihetta olisikin). Olen minäkin ollut joskus katkera, koska vaikka olen valmistunut lääkäri, en voi koskaan asua isossa asunnossa hienolla alueella Helsingin keskustassa. Olen kuitenkin joskus miettinyt, että tuskinpa olisin yhtään onnellisemmin, vaikka voisinkin. Minulla on kuitenkin kaunis koti, ei tarvitse stressata hirveästi raha-asioista tai kaupassa kytätä hintoja. Väitän, että Suomessa on aina monella mahdollisuus tähän, jos vain älyä ja ahkeruutta (jälkimmäiselläkin pääsee todella pitkälle) löytyy. Kaikki eivät voi saada koskaan aivan samoja lähtökohtia, mutta toisten kadehtiminen on vain typerää. Eräskin perijätuttuni on menettänyt isänsä todella nuorena (häneltä rahat) ja varmasti olisi pitänyt isänsä pidempään rahojen sijaan. Lisäksi olen kuullut, etteivät monen vanhemmat (ainakaan se tienaava vanhempi) olleet koskaan kotona ja myös ryypättiin paljon, kun oltiin niin stressaantuneita. 

[/quote]

"vaikka olen valmistunut lääkäri..." No se ei tosiaan ole mikään erityinen saavutus, jolla pitäisi saada yhtään enempää kuin kenenkään muun keskivertotyöläisen.

[/quote]

meinaatko oikeasti, että suoraan peruskoulusta keksitehtaan pakkauslinjalle menneen tehdastyöläisen pitäisi olla tasavertainen tulojen suhteen esim. lääkäriin? Harva kouluttautuisi pitkälle, mikäli siitä ei olisi mitään hyötyä vaan pikemminkin taloudellista haittaa. Miten kompensoitaisiin kymmenvuotinen (lukio pohjakoulutuksena) opiskeluputki tulonmenetyksenä? 

[/quote]

Esimerkkisi ei kuvaa keskivertotyöläistä. Kolmasosa nuorista aikuisista suorittaa maisterin tutkinnon ja lopuista varmaan puolet amk:n. Näitä ovat nykyajan keskivertotyöläiset.

[/quote]

Eivät kaikki koulutukset ja työt ole vaatimustasoltaan samoja. Lääkäri opiskelee vähintään 6 vuotta (ei ole mahdollista valmistua nopeammin vrt maisteriksi voi valmistua 3v ja amk 2v) ja suurin osa erikoistuu vielä 5-6 vuotta lisää. Erikoistumisajan palkka ei monesti päätä huimaa. Suomessa jokainen voi opiskella lääkäriksi, jos vain älliä ja ahkeruutta löytyy, etenkin jälkimmäistä. Monet kaverini vain juhlivat opiskeluajan, kun minä istuin kirjastossa nenä kiinni kirjassa. Kyllähän monet opiskelukavereistanikin juhlivat paljon, mutta minä halusin oikeasti valmistua hyväksi lääkäriksi. Suomessa lääkäreiden palkat ovat surkeimpia kaikista länsimaista, vaikka koulutus on huippuluokkaa. Lääkärillä on vastuu ihmiselämästä. Et voi tosissasi verrata sitä johonkin tietokoneen käyttöön (joka muuten vie aika karhunosan lääkäreiden työajasta kiitos surkeiden potilastietojärjestelmien)?

[/quote]

Koulussako teille opetetaan tuota muiden halveksimista? Teidän työtä ei voi verrata mihinkään, koska kyse on jokaisella työterveyslääkärilläkin ihmishengestä. Toisaalta ne muut ihmishenkiä koskevat työt sotilaasta ambulanssikuskin kautta lennonjohtajaan eivät ole mitään kuitenkaan, koska siellä ei olla medisiinareita. Ja vaikka teakkiin tai hävittäjälentäjäksi tai vaikka viulistiksi on aika pirun paljon vaikeampi päästä, niin ei se ole mitään, koska medisiinari. Viimeksi mainittu ei tarvitse muuta kuin keskivertokyvyt ja jaksamista lukea vuoden tai pari. Ja jos niitä ei ole, niin voi mennä Viroon opiskelemaan. Huippuluokan koulutuksessa tai vaativassa työssä ei tarvita sosiaalisia taitoja, ei lapsesta asti harrastamista, ei poikkeuksellista hahmotuskykyä tai fyysistä suorituskykyä, ei karismaa, ei luovuutta... Ei kuulosta ihmemiehen tai -naisen hommalta, vai mitä?

Pitää myös verrata tilannettanne siihen, mitä muilla Suomessa on. Voitte valita työpaikan, palkka juoksee osaamisesta riippumatta, liitto pitää koulutusmäärät aisoissa, lain hengen vastaiset pääomatulokierrätykset olivat pitkäön läpi sormien katsottuja jne. Ymmärrätkö, että teidän alallanne ei tarvitse mitään muuta kuin päästä pääsykoe läpi, ja se on siinä? Muut joutuvat kilpailemaan ja uhraamaan koko elämänsä työlle, jos haluaa päästä jonkinlaisille palkoille. Ja ei se asianajotoimiston junnukaan tiena paskan vertaa, vaikka on 80-100 tuntia viikossa töissä, joten turha siitä erikoistumisajan palkastakaan on marttyyriksi ryhtyä.

[/quote]

Et selvästikään tiedä mitään lääkärin työstä. Moni tuntemani lääkäri on kärsinyt masennuksesta ja uupumuksesta jo opiskeluaikana, työelämästä puhumattakaan. Itsehän tuohon työhön ollaan haluttu, mutta samointe muutkin olette ilmaisen koulutuksen Suomessa saaneet valita omat ammattinne. Jos olet niin kateellinen lääkäreille, niin mikset itse hakisi lääkikseen opiskelemaan? Etenkin, kun se on vielä niin helppoa? Ja haluaisin vielä huomauttaa, että lääkäriksihän ei valmistu vielä sillä, että on päässyt pääsykokeen läpi, vielä on raskaat vähintään 6v opinnot edessä. Lääkiksessä kilpailua on sisäänpääsyn jälkeen paljon vielä erikoistumispaikoista. En ole mikään superihminen. Olen ihan tavallinen perheenäiti, joka elättää perhettään käymällä töissä ja maksaa ihan mielellään veroja heikompiosaisista huolehtimiseksi. Enempää kuin 50% en ole kuitenkaan valmis maksamaan, enkä tienaamaan alle nyt tienaamani 6500 euroa kuussa (olen erikoislääkäri julkisella puolella) lukion jälkeen 11 vuoden koulutuksen jälkeen. En tiedä, mistä katkeruutesi kumpuaa, mutta minä en ole syypää Suomen huonoon taloudelliseen tilanteeseen tai siihen, että täällä korkeakoulutettujen palkat ovat pohjalukemissa. 

[/quote]

Koska homma ei kiinnosta minua itseäni pätkääkään, mutta provosoidun siitä, että sinä ja kollegasi säännönmukaisesti halveksitte muiden osaamista ja panosta ("et voi verrata..."). Lääkisläisillä kavereillani oli varsin hyvin aikaa harrastaa ja reppumatkailla, joten ainakaan Helsingissä opinnot eivät voineet olla kovin raskaita. Erikoistumisesta oli kuulemma sen verran kilpailua, että plastiikkakirurgiaan piti odottaa jokunen vuosi. Hurjaa. Itse jo kun hain internshippejä opiskelijana, niin hakijoita oli parhaisiin paikkoihin tuhansia ympäri maailmaa. Silloin vitutti kuunnella lääkisläisten ihmettelyä, että ai onko teillä jotain koko päivän kestäviä assessment centereitä, kun heillä vaan kysytään, että milloin voisit aloittaa. Opinnothan eivät kellään ole mitään kilpailua tai raskaita, kun riittää vaan päästä läpi. Ja uusiakin voi, vaikka hieman viivästyisikin opiskelut. Kun ei teillä tuo cv merkitse mitään, toisin kuin monilla muilla aloilla.

Palkkasi tai perheesi ei kiinnosta, mutta voisit yrittää ymmärtää, että suurin osa teistä on ihan taviksia, ja kaikilta aloilta löytyy todella paljon keskivertolääkäriä kyvykkäämpiä, kovempia ja ahkerampia tyyppejä.

Vierailija
12/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:25"]

Ed. lisää. Ja en perintörikkaita sinänsä mitenkään vihaa, vaikken kyllä papan pikku pullamössöjä erityisesti arvostakaan. Mutta tuollaista exäni harrastamaa kieroilua ja selkärangan puutetta halveksun syvästi.

[/quote]

No, tuossa kuviossa sinä olet ainoa kärsijä, joka ei päässyt siivellä elämään. Lapsesi saa aikanaan perinnöstä ainakin lakiosan. Eikä joudu lapsuudessaan kärsimään siitä, että olisi saanut kultalusikan perseeseensä, vaan oppii aidoksi, välittäväksi ja asioita monipuolisesti ymmärtäväksi ihmiseksi, kuten sinä.

Vierailija
13/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

te vihaatte sitä, ettette itse kuulu tähän joukkoon.

Vierailija
14/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:01"]Itse olen rutiköyhä kahden lapsen yh. Tiedän saavani perintöä lähes puoli miljoonaa kun vanhemmistani aika jättää.. Sitten otan kyllä ilon irti elämästä, kituutellaan siihen asti.
[/quote]

Miksi olet nyt rutiköyhä?

Vierailija
15/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtatutuisit itseesi, jos olisitkin syntynyt vaikka Herliniksi? Prkl, kun ei voi vaikuttaa millaiseen perheeseen syntyy. 

Vierailija
16/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Koska homma ei kiinnosta minua itseäni pätkääkään, mutta provosoidun siitä, että sinä ja kollegasi säännönmukaisesti halveksitte muiden osaamista ja panosta ("et voi verrata..."). Lääkisläisillä kavereillani oli varsin hyvin aikaa harrastaa ja reppumatkailla, joten ainakaan Helsingissä opinnot eivät voineet olla kovin raskaita. Erikoistumisesta oli kuulemma sen verran kilpailua, että plastiikkakirurgiaan piti odottaa jokunen vuosi. Hurjaa. Itse jo kun hain internshippejä opiskelijana, niin hakijoita oli parhaisiin paikkoihin tuhansia ympäri maailmaa. Silloin vitutti kuunnella lääkisläisten ihmettelyä, että ai onko teillä jotain koko päivän kestäviä assessment centereitä, kun heillä vaan kysytään, että milloin voisit aloittaa. Opinnothan eivät kellään ole mitään kilpailua tai raskaita, kun riittää vaan päästä läpi. Ja uusiakin voi, vaikka hieman viivästyisikin opiskelut. Kun ei teillä tuo cv merkitse mitään, toisin kuin monilla muilla aloilla.

Palkkasi tai perheesi ei kiinnosta, mutta voisit yrittää ymmärtää, että suurin osa teistä on ihan taviksia, ja kaikilta aloilta löytyy todella paljon keskivertolääkäriä kyvykkäämpiä, kovempia ja ahkerampia tyyppejä.

[/quote]

Ihan sivusta; ei tuossa julkisen puole erikoislääkärin palkassa mitään kadehtimista ole. Ihan asialliselta tuo vaikuttaa, työn merkittävyyteen nähden. Ja palkka on sen verran, että sillä voi hyvin maksella osuutensa asuntolainasta jostain Huopalahdesta. Palkan pitäisi riittää elämiseen niin, ettei lääkärin tarvitse lähteä myymään iltakausiksi persettään, vaan voi keskittyä työntekoon. Ja jos tuolla palkalla rikastuu, saa siinä muutaman vuosikymmenen tehdä töitä.

Poikani lähti lääkikseen varmaan osittain juuri siksi, kun on katsonut vanhempiensa kituuttamista omissa huonosti palkatuissa unelma-ammateissa. Ei omien ratkaisujen vuoksi kannata olla toiselle katkera, niin kuin tuosta edellisestä kirjoittajasta voisi päätellä.

Vierailija
17/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin isältäni asunnon kantakaupungista, metsää noin 200 000 euron arvosta ja rahaa noin puoli miljoonaa euroa. Olen opiskelija ja rahasta ei enää ikinä murhetta, mutta joka euron antaisi takaisin, jos saisin isän takaisin. Loukkaavaa, kun joku kategorisesti vain vihaa jotain ihmiryhmää ja ajattelee vaan, että se on mukavaa elää perintövaroilla ilman huolta ja murhetta.

Vierailija
18/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on niin absurdi :D siis eihän ne perintörikkaat oo valinnu osaansa, ainoat rikkaat joita saa halveksua on rikollisesti ja toisten ihmisten selkänahasta rahansa hankkineet rikkaat. Oikeesti yrittäkää päästä siitä kateudesta ja vihasta pois

Vierailija
19/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole rikas, mutta olen saanut perintöä. Mulla on ollut kuitenkin monenlaista vaikeutta elämässä - vaikeita terveysongelmia, väkivallan kohteeksi joutuminen, raiskauksen kohteeksi joutuminen, tätä aiemmin köyhyys, oman vanhemman pitkä sairastaminen ja aikainen kuolema. Kai joku voi rahojani kadehtia, mutta tuskin moni haluiaisi osia vaihtaa kanssani. Jotenkin niin yksinkertaista tuollainen ajattelu, että jos joku on joskus jotain saanut, niin se on saanut kaiken ja on kultalusikka perseessä -ihminen.

Vierailija
20/94 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa lapset, tuossa on köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme