Mitä mieltä äidistäni?
Ei pidä juurikaan meihin lapsiin yhteyttä. On aika "erikoinen" ollut aina.. Varmaan jotain mt-ongelmaakin, en osaa sanoa, kun en ole asiantuntija, eikä hän ikipäivänä itse menisi päälääkäriin. On harras uskova, ja Raamattu ja rukoilu on aina riittänyt hänelle lääkkeeksi.
Jokatapauksessa, hän ei pidä oma-aloitteisesti mitään yhteyttä meidän perheeseen. Olen itse soittanut hänelle muutamia kertoja tämän vuoden aikana, ja olemme käyneet kylässäkin, kun hän on kutsunut. Asumme samassa kaupungissa. Olen siis jo pitkään ollut se joka soittelee, mutta nyt syksyllä minua alkoi ärsyttää se, kun tuntui siltä ettei häntä kiinnosta lapsenlapset tai oma lapsi yhtään, koska jos en soita, niin hänestä ei kuulu mitään. Ei vaikka menisi monta kuukautta aikaa.
Muuten äitini on kuitenkin melko sosiaalinen. Hänellä on laaja ystäväpiiri, hänen luona käy kylässä jatkuvasti porukkaa, ja on aktiivinen muun muassa seurakunnassa. Nyt emme ole muutamaan kuukauteen pitäneet mitään yhteyttä. Aikaisempina vuosina olemme jouluna käyneet kylässä, kun hän on kutsunut ja vaihtaneet lahjoja, mutta nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä, koska tuntuu kyllä siltä ettei häntä pahemmin kiinnosta tavata ei jouluna, eikä muutenkaan. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:06"]
Voisin olla äitisi. Minulla on asperger.
[/quote]
No eipä tuo miltään aspergerilta kyllä kuulosta:
Muuten äitini on kuitenkin melko sosiaalinen. Hänellä on laaja ystäväpiiri, hänen luona käy kylässä jatkuvasti porukkaa, ja on aktiivinen muun muassa seurakunnassa.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 21:14"]
Minun äitini on vähän tuollainen epäsosiaalinen. Pitää yhteyttä silloin kun sattuu huvittamaan, ilmoitti jo etukäteen ettei tule olemaan kotona jouluna ja sen jälkeen kun muutin kotoa, en ole koskaan mennyt kotiini kuin kotiin vaan vain harvoin vieraana. Olen ainoa lapsi ja äiti on ollut aina todella syrjäänvetäytyvä.
[/quote]
Niin, liekö sitten vain epäsosiaalisuutta? Mutta en voi olla ottamatta sitä itseeni, kun tiedän että muita ihmisiä käy hänen luonaan kylässä, ja muihin pitää yhteyttä. Siskollekin soittelee enemmän kuin minulle. Ei varmaan pitäisi välittää, mutta minulle väkisin tulee sellainen tunne, että hän väheksyy minua ja perhettäni. Ap