Kälyni mielestä joulu on joulupäivänä ohi!
Meillä on mieheni kanssa työpäivä aattona, joten juhlimme joulua joulupäivänä. Lapset saavat lahjansa tosin jouluaattoiltrana. Kälyni hämmästeli tätä kovin, hänen mielestään joyulupäivänä ei ole enää joulu...
Kommentit (17)
Joulupäivähän on nimensä mukaisesti se varsinainen juhlapäivä! Mutta on mun anoppikin tuollainen, aina se huokaisee aattoiltana kun lahjat on avattu: "siinä se joulu sitten oli". Mua ärsyttää tuo suunnattomasti, oma jouluni päättyy vasta loppiaisena.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:02"]
Joulupäivähän on nimensä mukaisesti se varsinainen juhlapäivä! Mutta on mun anoppikin tuollainen, aina se huokaisee aattoiltana kun lahjat on avattu: "siinä se joulu sitten oli". Mua ärsyttää tuo suunnattomasti, oma jouluni päättyy vasta loppiaisena.
[/quote]
Meillä joulu päättyy vasta juhannuksena.
Mun appiukko on samaa maata. Aattoiltana lahjojen avaamisen jälkeen aina toteaa, että se oli semmoinen joulu. Voi että mua ärsyttää se asenne.
No, hällä on oikeus mielipiteeseensä. Minusta Joulu alkaa Lucian päivästä ja kestää Loppiaiseen. Joku toinen on toista mieltä. Jokainen pitäköön sellaisen ja sen pituisen Joulun kun haluaa. Mutta Hyvää Joulua tielle kaikille.
Kaikesta te jaksatte stressata :D Ei kai nyt tuollaisesta tarvitse ylimääräisiä sydämentykytyksiä ottaa :P
Appeni sanoi jo aattona lajojen jaon jälkeen, että noh nyt on sitten joulu jo ohi.
Mulla joulu vasta alkaa joulupäivänä kun jouluruuat on syöty loppuun ja kaikki lähteneet ja talo hiljenee. Silloin katson leffaa ja syön suklaata ihan itekseni. Joulurauha tulee vasta silloin!
Minun äitini, nykyään yli 70 v., julisti myös joka joulu aattoiltana, ruoan ja lahjojen jaon jälkeen: Nyt on joulu ohi! Toinen jokajouluinen hokema oli: Olisi se kamalaa jos olisi joulu ainainen! Totuimme näihin äidin lausahduksiin eikä joulu olisi tuntunut joululta ilman niitä.
Naapurini riisuu joulukoristeet jo joulupäivänä.Joulun vietto loppuu siihen hänen mielestään.
Sama homma täälläkin. Aattona syödään jouluruokaa, mutta joulupäivänä palataan "arkeen" ja ruuaksi jotain muuta, joulukoristeetkin lähtee silloin pois. En tajua ihmisiä, jotka viettävät joulua "loputtomiin"
Joulupäivänä ärsyttää suunnattomasti kun kaikki on kiinni, ja vasta lauantaina suomi palaa "koomasta" ja palvelut avautuvat.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:10"]
Sama homma täälläkin. Aattona syödään jouluruokaa, mutta joulupäivänä palataan "arkeen" ja ruuaksi jotain muuta, joulukoristeetkin lähtee silloin pois. En tajua ihmisiä, jotka viettävät joulua "loputtomiin"
Joulupäivänä ärsyttää suunnattomasti kun kaikki on kiinni, ja vasta lauantaina suomi palaa "koomasta" ja palvelut avautuvat.
[/quote]
Milloin te oikein laitatte ne joulukoristeet? Me laitetaan suurin osa (mm. kuusi) vasta tänään.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:16"]
[/quote]
Milloin te oikein laitatte ne joulukoristeet? Me laitetaan suurin osa (mm. kuusi) vasta tänään.
[/quote]
Tänään.
kamala hössötys muutaman päivän tähden kyllä tapanin jälkeen on ihana palata normaaliin arkeen. Vuosi vuodelta ei jaksa tätä pakkojuhlintaa. Peukuttakaa vaan alas, lapsuuden joulut tuntuivat oikeilta jouluilta,nyt se on vaan suorittamista.
[/quote]
Mihin sä niitä palveluita vuoden jokaisena päivänä tarttet, relaa vähän!
Näihin törmää aina välillä.