Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tulkitsisit tilanteeni ja miehen käytöksen?

Vierailija
23.12.2014 |

Tapasin keväällä työkuvioissa mielenkiintoisen miehen, joka jäi voimakkaasti mieleeni ja salaa toivoin kohtaavaani hänet vielä jossain vaiheessa uudelleen. Tehtäväni oli määräaikainen, eikä uudelleen tapaamisen suhteen pitänyt olla toivoa, mutta kuin ihmeen kaupalla kohtasimme syksyllä uudelleen muissa työhön liittyvissä merkeissä. Jokin hänessä veti minua taas voimakkaasti puoleensa ja aloin huomaamattani hakeutua hänen seuraansa. Tuntui, että hänon täydellinen mies minulle. Vietimme paljon yhteistä aikaa syksyn mittaa ja vähitellen huomasin rakastuneeni häneen.

Lopulta kuukausien kuluttua tunnustin tunteeni ja ihmeekseni hän vastasi samoin. Suhteemme ei tuosta kuitenkaan kehittynyt pidemmälle ja tuon jälkeen tunteet tuntuivat ajoittain olevan ristiriitaiset sen suhteen, tulisiko meistä jotakin, sillä suhteemme edessä olisi monta ratkottavaa estettä. Välillä yritin epätoivoisesti unohtaa miehen, mutta vähitellen huomasin, että tunteeni eivät haalene, vaan päin vastoin voimistuvat. Tämän jälkeen koin, että lähenimme uudestaan ja aloin vakavissani pohtia suhdetta, jopa hulluimmissa ajatuksissani yhteistä elämää hänen kanssaan.

Nyt yht`äkkiä mies kuitenkin antoi ymmärtää, ettei hän ollutkaan suhteessa vakavissaan. Toisaalta välillä koin saavani signaalia, että ehkä sittenkin... Selkeää vastausta hän ei ole antanut.

Olin ja olen valitettavasti edelleen aivan umpirakastunut mieheen ja pelkään, että käsitykseni tunteistamme on perustunut valheeseen. Perustuiko? Vai kyllästyikö mies? Pelkäsi sitoutumista? Vai bootsasi omaa egoaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulkitsisitte miehen käytöksen? Olen tilanteesta todella hämilläni jaa katson sitä liian läheltä, enkä tiedä mitä minun pitäisi ajatella. Kertokaa suoraan omia kaunistelemattomia näkemyksiänne tilanteeesta. ap

Vierailija
2/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaa keskustella ihan asiallisesti ja rehellisesti tunteistansa.

Ihmissuhteelle on huono perusta, jos keskustelu korvataan oletuksilla, signaaleiden analysoinnilla ja erilaisilla tulkinnoilla. Olet nyt ylianalysoimassa tilannetta.

Ihan hyvin voi sanoa toiselle, että olen ihastunut ja haluaisin seurustella vakavasti. Jos toinen ei halua, niin voit siirtyä eteenpäin. Et häviä muuta luon epätietoisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:23"]

Mun mielestä kannattaa keskustella ihan asiallisesti ja rehellisesti tunteistansa. Ihmissuhteelle on huono perusta, jos keskustelu korvataan oletuksilla, signaaleiden analysoinnilla ja erilaisilla tulkinnoilla. Olet nyt ylianalysoimassa tilannetta. Ihan hyvin voi sanoa toiselle, että olen ihastunut ja haluaisin seurustella vakavasti. Jos toinen ei halua, niin voit siirtyä eteenpäin. Et häviä muuta luon epätietoisuuden.

[/quote]

Totta. Toinen tietää tunteeni, ja toivon että hän kertoo suoraan ajatuksensa. ap

Vierailija
4/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattu mies.

Vierailija
5/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttasarjaa, kirjoita puhtaaksi ja myy R-kioskiin

Vierailija
6/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne "suhteenne edessä olevat ratkottavat esteet" ovat?

Vierailija
7/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla täytyy viirata päässä pahasti! Painu vittuun täältä ap häiriköimästä muita!

Vierailija
8/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi niistä ratkottavista esteistä on miehen vaimo tai tyttöystävä, niin unohda koko juttu. Mies ihastui sinuun mutta ei ole pettäjä.

Vierailija
9/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:39"]

Mitä ne "suhteenne edessä olevat ratkottavat esteet" ovat?

[/quote]

mm. erotilanne. ap

Vierailija
10/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne monet ratkottavat esteet taitavat tarkoittaa miehen aviovaimoa ja lapsia?

Oletko haksahtanut ukkomieheen tyttöparka? Hän piti sinua hetken salarakkaanaan ja nyt kun mietit ja pohdit näitä, hän on mennyt aikoja sitten elämäsäsän eteenpäin. Mene sinäkin. Sinua varten on olemassa joku muu, sellainen, jonka kanssa ei ole näin vaikeaa säätämistä.

Vierailija
11/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:41"]

Jos yksi niistä ratkottavista esteistä on miehen vaimo tai tyttöystävä, niin unohda koko juttu. Mies ihastui sinuun mutta ei ole pettäjä.

[/quote]

Olen saanut käsityksen, että on tällä hetkellä sinkku. On tietysti mahdollista, ettei olekaan ollut rehellinen. ap

Vierailija
12/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne tuollaiset miehet on. Särkyneitä sydämiä ja katkeria mieliä jää matkan varrelle koko ajan. Välttämättä mies ei edes itse tajua mitä tekee. "En ole koskaan luvannut mitään."

Vierailija
13/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:46"]

Sellaisia ne tuollaiset miehet on. Särkyneitä sydämiä ja katkeria mieliä jää matkan varrelle koko ajan. Välttämättä mies ei edes itse tajua mitä tekee. "En ole koskaan luvannut mitään."

[/quote]

Näinhän se taitaa mennä. Odotan kuitenkin, että miehellä olisi sen verran asennetta, että puhuisi asiasta minulle suoraan ja rehellisesti, jotta pääsen tilanteesta paremmin jaloilleni. Sain kuitenkin hänestä ihmisenä äärimmäisen hienon kuvan, jonka haluaisin säilyttää mielessäni. ap

Vierailija
14/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "vietimme paljon yhteistä aikaa"?

Teitte töitä yhdessä vai vietitte vapaa-aikaa yhdessä? Oliko teillä suhde?

Ja sanoit, että käsittääksesi mies on tällä hetkellä sinkku. Ei siis ole ollut koko aikaa? Oliko esteenä suhteellenne miehen vaimo?

Ilman näitä tietoja ei oikein voi kommentoida.

Vierailija
15/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naisilla on niin vähän todellisia etenemis- ja vaikutusmahdollisuuksia elämässä, että koemme tosi helposti, että ainoa elämäntehtävämme on löytää "elämämme rakkaus". Sitä sitten metsästetään, luetaan enteitä, tulkitaan eleitä, katsellaan teen teen lehtiä, luetaan horsokooppeja ja ilmeitä ja pilataan elämämme sillä, mitähän se mies silläkin ja tälläkin ajoi takaa tajuamatta, että meidän elämämme tarkoitus olisi löytää elämäämme jokin todellinen tarkoitus, kuten itsetunnon löytäminen, omaisuuden kartuttaminen tai jokin muu sellainen, joka on meidän omaa omaisuuttamme. Vasta sitten, kun ei tarvitse kuvitella, että oma onni on toisen ihmisen taskussa ja sitä toista ihmistä on metsästettävä, jotta siltä saisi sen itseltä puuttuvan jonkin. Paradoksaalisesti vasta sitten, kun tuntee, ettei tarvitse keneltäkään mitään, kannattaa ryhtyä katselemaan ympärilleen sopivan puolison toivossa.

Kuulostat vähän sellaiselta tapaukselta, joka ei ole saanut kovin paljon rakkautta koskaan osakseen ja on seljällään hämmästyksestä heti, kun joku kaksilahkeinen antaa sitä pienen rippusenkin. Sitten pyörit ympyrää, valvot yösi ja elättelet hupsuja toiveita jostain, mikä ei ikinä toteudu. Ressukka. Koeta ensin päästä tosiaan johonkin omassa elämässäsi. Siinä vaiheessa, kun hohkat ympärillesi sellaista ihmisyyttä, että et ole epätoivoinen roikkuja, alat kiinnostaa miehiä toden teolla. Valitettavasti siinä vaiheessa, kun olet itse vahva, alat todennäköisesti saada entisen itsesi kaltaisia epätoivoisia roikkujia ympärillesi. Tämä on rakkauden valitettava paradoksi.

Vierailija
16/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:52"]

Mitä tarkoittaa "vietimme paljon yhteistä aikaa"?

Teitte töitä yhdessä vai vietitte vapaa-aikaa yhdessä? Oliko teillä suhde?

Ja sanoit, että käsittääksesi mies on tällä hetkellä sinkku. Ei siis ole ollut koko aikaa? Oliko esteenä suhteellenne miehen vaimo?

Ilman näitä tietoja ei oikein voi kommentoida.

[/quote]

Vietimme aikaa yhdessä sekä vapaalla että työssä. Suhteemme oli intiimi ja koin, että meillä oli vahva henkinen yhteys, joten määrittelisin että meillä oli suhde. Tuntui, että mies oli ajoittain hyvin valavissaan kanssani. Esteenä suhteen etenemiselle oli ainakin oma aiempi suhteeni, joka on päättymässä. ap

Vierailija
17/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:55"]

Meillä naisilla on niin vähän todellisia etenemis- ja vaikutusmahdollisuuksia elämässä, että koemme tosi helposti, että ainoa elämäntehtävämme on löytää "elämämme rakkaus". Sitä sitten metsästetään, luetaan enteitä, tulkitaan eleitä, katsellaan teen teen lehtiä, luetaan horsokooppeja ja ilmeitä ja pilataan elämämme sillä, mitähän se mies silläkin ja tälläkin ajoi takaa tajuamatta, että meidän elämämme tarkoitus olisi löytää elämäämme jokin todellinen tarkoitus, kuten itsetunnon löytäminen, omaisuuden kartuttaminen tai jokin muu sellainen, joka on meidän omaa omaisuuttamme. Vasta sitten, kun ei tarvitse kuvitella, että oma onni on toisen ihmisen taskussa ja sitä toista ihmistä on metsästettävä, jotta siltä saisi sen itseltä puuttuvan jonkin. Paradoksaalisesti vasta sitten, kun tuntee, ettei tarvitse keneltäkään mitään, kannattaa ryhtyä katselemaan ympärilleen sopivan puolison toivossa.

Kuulostat vähän sellaiselta tapaukselta, joka ei ole saanut kovin paljon rakkautta koskaan osakseen ja on seljällään hämmästyksestä heti, kun joku kaksilahkeinen antaa sitä pienen rippusenkin. Sitten pyörit ympyrää, valvot yösi ja elättelet hupsuja toiveita jostain, mikä ei ikinä toteudu. Ressukka. Koeta ensin päästä tosiaan johonkin omassa elämässäsi. Siinä vaiheessa, kun hohkat ympärillesi sellaista ihmisyyttä, että et ole epätoivoinen roikkuja, alat kiinnostaa miehiä toden teolla. Valitettavasti siinä vaiheessa, kun olet itse vahva, alat todennäköisesti saada entisen itsesi kaltaisia epätoivoisia roikkujia ympärillesi. Tämä on rakkauden valitettava paradoksi.

[/quote]

Minulla ei ole tarvetta roikkua miehessä, mutta tunteiden epäselvyys on tehnyt minusta epätoivoisen ja se saattaa vaikuttaa ripustautumiselta. Selkeässä tilanteessa toimin määrätietoisesti ja itsenäisesti ja olen enemmänkin se, johon ripustaudutaan. ap

Vierailija
18/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis panitteko?

Vierailija
19/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:07"]

Siis panitteko?

[/quote]