Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun eräs todella avuton sukulainen tunkee väkisin kylään :(

Vierailija
23.12.2014 |

Ilmoitti mulle vaan, että matkat on jo maksettu ja ostettu, tulee tänään ja poistuu huomenna.

Olisi ihan ok. jos olisin lomalla, MUTTA: Teen aika raskasta työtä ja jouluaatto on ainoa vapaapäiväni. Olisin halunnut tänään työpäivän jälkeen ottaa kunnon päikkärit ja sen jälkeen imuroida rauhassa.

Tämä sukulainen kuitenkin pitää hakea juna-asemalta klo. 16:30.. Pääsen töistä klo 16:30 ja saan varmasti kuunnella kitinää että mikä kesti.

Jouluaattona olisi kiva nukkua kunnolla, herätä rauhassa ja katsella vaikka televisiota suklaata mussuttaen, nyt joudun viihdyttämään tätä sukulaista.

Tää sukulainen on vielä sellainen, että syö ihan hirveät määrät ruokaa, sotkee paljon astioita eikä tiskaa omia sotkujaan. Myös sänky pitää hälle pedata valmiiksi ja ruoka kantaa nenän eteen.

Olen liian kiltti ihminen, kun en kehtaa vain laittaa häntä kadulle. Ärsyttää hirveästi tuollainen että vain ilmoitetaan "mä tuun sitten ylihuomenna, maksoin jo matkat ei voi peruu" -tyylinen tuleminen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt niin avuttomalta kuulosta, jos on se on ton vierailunkin järjestänyt noin tehokkaasti:-)

Vierailija
2/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en halua että kukaan on yksin. Periaatteessa yksineläjät ovat meille tervetulleita, vaan en jaksa enää kutsua, aikani tätiä kutsuin vaan ei hän osaa enää liikkua mihinkään, paitsi paikkoihin, joissa on aina käynyt, kuten velejelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:25"]

No itse en halua että kukaan on yksin. Periaatteessa yksineläjät ovat meille tervetulleita, vaan en jaksa enää kutsua, aikani tätiä kutsuin vaan ei hän osaa enää liikkua mihinkään, paitsi paikkoihin, joissa on aina käynyt, kuten velejelleen. 

[/quote]

siis yksin jouluna.

Vierailija
4/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ilmeisesti?

Vierailija
5/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:20"]

Äitisi ilmeisesti?

[/quote]

Ei ole edes äiti. Äitiä voisin passata. Serkku kyseessä.

Vierailija
6/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miespuolinen sukulainen? Meillä suvussa samanlaisia ja voi luoja että rasittaa. Sellaisia ne miehet nyt vaan on, ei ne oikein hoksaa että kaikki naiset eivät välttämättä mielellään palvele heitä.

Vierailija
7/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko sun se on luoksesi ottaa? Minä olisin sanonut suoraan, että sori, ei nyt käy, on töitä ja muuta.

Vierailija
8/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se tiskaamaan ja imuroimaan

Vierailija
9/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:20"]

Äitisi ilmeisesti?

[/quote]

Sitten ilmoitat hänelle, että nukut aamulla pitkään. Ja että jääkaappi on käytettävissä. Kauhean montaa astiaa hän ei ehdi puolssa vuorokaudessa käyttää. Jatkossa kerrot hänelle, että vieraisille tulosta kannattaa ilmoittaa hyvissä ajoin, koska sinulla on paljon menoja. Jos on tunkemassa silti väkisin, sanot ettei nyt sovi.

Ei ole edes äiti. Äitiä voisin passata. Serkku kyseessä.

[/quote]

Vierailija
10/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin makaa kuin petaa. En jaksa sääliä tai harmitella, kyllä aikuisen ihmisen pitäis osata sanoa "harmi, nyt ei onnistu". Varsinkin kun tiedät jo valmiiksi millainen tapaus kyseessä. Kasvata selkäranka!

Vierailija
11/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sukulainen voisi auttaa siivoamisessa. Kerro tuo tilanteesi, mikä se on. Mä olen nykyään ruvennut juuri noin itsekkääskí,mee tekee hyvää.

Ethän sä ole joku kenen yli mennään miten vaan. Onko sulla oma tahro?

ehkä kiva nähdä, mutta sun pitää vaan pistää se ihminen ymmärtämään, että tarvitset levon ensin ja sitten yhdessä siivoatte. Kerro sille tilanteesi..."kiva nähdä...kai se ihan kiva kuitenkin on...ja että haluat apua.

rohkeesti vaan. Hyvä paikka harjoitella. Kerro tilanteesi...oli niin yllätys tuo vierailu.

entä jos olisitkin tilannut jo menolipun etelään.... Olisitko senkin perunut tuon serkkusi retken takia?

ota itseäsi niskasta kiinni. Sinun elämä. Serkut on välillä rasittavia, mutta on ne kuitenkin rikkaus. Opettele ryhdikkyyttä pyydä apu. Tai älä ainakaan passaa. Nukut ne päiväunet ja imuroit. Kyllä se serkku siinä pärjää...sano vaikka, että tekee ruoan.

kyllä sä osaat. Ihmisiä tässä ollaan. Serkku vaan ei nyt osaa ajatella sinun puolestasi. Sinun pitää se itse tehdä ja ilmaista. Serkkusikin tekee niin omasta puolestaan. Välillä on vähän töksähtelevä, mutta ei se haittaa. Tule esiin sieltä nurkasta. :) olet hieno.

Vierailija
12/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä tarinaa. Jos ap on joulun töissä, hänellä on ollut vapaata muina päivinä. Mihin vieras lähtee aattona?

Joo, nyt seuraa ap:n lisäselvitys av-tyyliin. Ap on töissä sairaalassa, menossa kolmen viikon katkeamaton työputki. Serkku menee lentokentälle. Joopa joo.

Ihmettelen, miksi ap on jo aiemmin hyysännyt epämiellyttäväksi kokemaansa ihmistä, joka jättää tavarat levälleeen.

Hyvää marttyyrijoulua teille, jotka menette tähän tarinaan mukaan.

Vierailija
13/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:40"]

En usko tätä tarinaa. Jos ap on joulun töissä, hänellä on ollut vapaata muina päivinä. Mihin vieras lähtee aattona? Joo, nyt seuraa ap:n lisäselvitys av-tyyliin. Ap on töissä sairaalassa, menossa kolmen viikon katkeamaton työputki. Serkku menee lentokentälle. Joopa joo. Ihmettelen, miksi ap on jo aiemmin hyysännyt epämiellyttäväksi kokemaansa ihmistä, joka jättää tavarat levälleeen. Hyvää marttyyrijoulua teille, jotka menette tähän tarinaan mukaan.

[/quote]

Mikä ihmeen sääntö toi on, että jos on joulun töissä niin on sitten vapaata muina päivinä? Voitko vinkata munkin työnantajalle, että ei mene nyt ihan oppikirjan mukaan kun on pistänyt mulle tälle viikolle työvuorot niin, että vapaapäiviä ovat eillinen ja lauantai.

Vierailija
14/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan ilmoitusluontoisesti pistät sen tekemään kunnon joulusiivouksen, voipa olla ettei toiste pukkaa.

Vierailija
15/15 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:40"]

En usko tätä tarinaa. Jos ap on joulun töissä, hänellä on ollut vapaata muina päivinä. Mihin vieras lähtee aattona? Joo, nyt seuraa ap:n lisäselvitys av-tyyliin. Ap on töissä sairaalassa, menossa kolmen viikon katkeamaton työputki. Serkku menee lentokentälle. Joopa joo. Ihmettelen, miksi ap on jo aiemmin hyysännyt epämiellyttäväksi kokemaansa ihmistä, joka jättää tavarat levälleeen. Hyvää marttyyrijoulua teille, jotka menette tähän tarinaan mukaan.

[/quote]

No älä usko. Jouluviikko on monissa työpaikoissa ihan tavallinen työviikko; ei vain sairaaloissa,palo- ja poliisiasemilla, vanhainkodeissa, vaan myös ihan "normaaleissa" työpaikoissa: kaupat, lentokentät, baarit, ravintolat ovat auki myös jouluna ja kaikissa hotelleissa, kylpylöissä, matkakohteissa jne. täytyy henkilökunnan olla paikalla koko ajan, koska turistit/kävijät maksavat ja menevät sinne viettämään joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän