Kuka tekee siivoojan töitä 10e/h palkalla?
Eilen kävin työhaastattelussa siivoojan paikkaa. Muuten ihan hyvin meni koko haastattelu mutta palkkaus oli sitten mikä loksautti leukkani aki: 10,10e/h? Vaikka kyseessä olikin kokopäiväinen ja vakituinen työ niin nopsasti laskettuna palkka on vain reilu tonnikuussataa kuussa. Oma palkka pyyntöni oli niin kaukana tarjottu summasta, etten edes jäänyt vastatarjoilemaan mitään.
Varmasti tekijöitä olisi jonoksi asti mutta ne(ulkomaalaiset?) omaa oksaa sahaavat
Kommentit (242)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:48"]
Tyhmä...aivoton...tekee...
[/quote]
Näyttääkö hyvältä jos on ollut työttömänä kolme vuotta sen jälkeen, kun sai Nokialta monoa?
Minä neuvoisin menemään vaikka sinne kasvihuoneelle, ihan todisteeksi cv:ssä näkyy että työt kiinnostaa eikä loisiminen.
Minä teen töitä osa-aikaisena siivoajana 9,56e/h ja enimmäkseen tykkään työstäni. Rahat menevät kyllä yksinomaan vain säästöön koska asun vielä kotona opiskeluiden takia. Olisi vaikea kuvitella eläväni tuolla määrällä, tai ei se kovin mielekästä ole kun niska limassa painaa kuusi päivää viikossa ja saa käteen 1700€/kk (tein koko kesän lomituksia + omat työni). Pärjäähän sillä, jos on säästäväinen. Ei vain sovi minulle kovin hyvin kokopäiväiseksi hommaksi.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:31"]10 €/h on ihan hyvä palkka siivoustyöstä, voisi olla vähemmänkin eli vaikka 8€/h. Palkat pitää suhteuttaa työn vaativuuteen ja tuottavuuteen.
[/quote]Onkohan tämä kirjoittaja minun entinen esimies? Miksi ei samantien ilmaiseksi? Hyvää joulua nyt kuitenkin. Terv: siivooja
Veljeni apulaisvuoropäällikkö ravintolassa 3v jo samassa paikassa,10,90e/h. Et kyllä toi ihan hyvä/normipalkka siivoojalle on.
Mä elelisin herroiks 1600 jos kuussa saisin ja täällä vinetään et pitäis olla laitonta?! Jos palkka on ton verran ni suhteutetaan se kuluihin. Vuokea 600 ja laskt vaikka 200 ni tostahan on puolet jäljellä.
Mä en kans ymmärrä paljonko teidän mielestä koulutusta ja ihmeosaamista vaatimattomista hommista pitäis maksaa? Ja miten niin palkalla ei tule toimeen? Itse tienaan nettona 2400€, josta lyhennän lainaa 600€ ja 1000€ menee säästöön joka kuukausi, eli tulisin toimeen alle 1400€:lla.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:29"]
Mä oon just valmistunu maisteri toimisto töissä ja palkka 1700€kuussa
[/quote]
Enpäs usko, että olet maisteri, kun toi oikeinkirjoituskin on noin hakusessa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 08:31"]
Mä en kans ymmärrä paljonko teidän mielestä koulutusta ja ihmeosaamista vaatimattomista hommista pitäis maksaa? Ja miten niin palkalla ei tule toimeen? Itse tienaan nettona 2400€, josta lyhennän lainaa 600€ ja 1000€ menee säästöön joka kuukausi, eli tulisin toimeen alle 1400€:lla.
[/quote]
Et varmaan maksa lasten hoitomaksuja tuosta palkasta?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 08:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 08:31"]
[/quote]
Et varmaan maksa lasten hoitomaksuja tuosta palkasta?
[/quote]
No en toistaseks, mutta isähän maksaa niistä puolet, kuten kaikista muistakin yhteisistä kuluista, mutta tuo lainanlyhennys on ihan omani.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:19"]mä teen 8,76e/h. 40-45h/vko (kahteen firmaan) parempi sekin ku työttömyys.
[/quote] paljon jäi käteen
Huhhuh.... porukka valittaa 10e tuntipalkasta, että ei jää käteen mitää diipadaaa lälläslää ja niin edes.... Itsellä jää 200e kuukaudessa käteen asumismenojen jälkeen, "opintotuista", jos minä pystyn sillä elelemään, niin kuka prkl ei 1600eurolla kuussa pysty elämään (VAIKKA siitä menis 1200e asumiseen )
Kova on inflaatio tahti ollut?? Jos kerta 7,5e palkka noussut 10,1e. Sehän onki osimoilleen 34,7%:n inflaatio 8 vuodessa. Eipä siinä kai sitten mitään.
En suosittele kenellekään siivoustyötä isoissa firmoissa. Itse olin, tein töitä neljän ihmisen edestä, palkka pysyi samana, ylitöitä ei saanut tehdä, lopuksi hajosi selkä ja potkut tuli. Kaikille teille joilla on varaa valittaa 'kun suomalaisille ei kelpaa siivoustyö' - menkää itse kokeilemaan!
Jumakauta mä tein yhden kesän kaupungilla siivoushommia 7e/h!!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:58"]
Suomessa ei pitäisi olla noin hemmetin surkeasti palkattuja töitä. Vituttaa ajatellakin että siivoojasta veloitetaan melkein 40e/h ja sille jää käteen hyvä jos 9e. Bruttopalkkakaan ei välttämättä ylitä kymppiä.
[/quote]
Suomessa maksetaan alimmista duuneista erittäin hyvin kansainvälisesti verrattuna. Eli Suomessa se kaupankassa tai siivooja saa hyvää palkkaa ja insinööri taas huonoa.
Ja miten niin 10 Euroa/h ei elä? Ihmisillä on muodostunut sellainen käsitys, että työssäkäyvällä pitää olla varaa yhteen ja toiseen, vaikka todellisuudessa ei kaikista ammateista voi maksaa sen kummoisempaa palkkaa kuin, että tulee toimeen. Maailma pyörii työn päällä ja ei ole ilmaista lounasta. Tämä on vääristynyt sellaiseksi, että se perustoimeentulo pitää tulla tekemättä mitään ja sitten vääntäytyessä töihin pitääkin saada jo kaikkea luksusta. Ehei, perustoimeentulokin pitäisi tehdä työllä.
Ja tuo 10,10 Euroa/h tekee sen 1700, josta käteen 1400. Se on ihan hyvin. Jos asuu vaikka vuokralla ja vuokra 500, niin jää 900 Euroa/kk, jolla elää ihan hyvin. Eihän sillä matkustele JA pidä autoa samaan aikaan, mutta ei kai se oletuskaan voi olla, jos työskentelee vain siivoajana.
no eipä tuo ole poiikeukksellinen tuntipalkka myyjille, siivojille ja monelle muulle pienpalkkaselle. käsittääkseni siivoojan palkat lähtee josstakin 8 e tunti?
Eipä taida kovin suuri olla kyllä veroprosenttikaan tuolla palkalla?
Tyhmä...aivoton...tekee...