Miten kukaan voi käyttää MUOVIkuusta?
Parastahan joulukuusessa on se metsäinen tuoksu ja kuusen hakeminen metsästä ja sisääntuominen.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:56"]Parastahan joulukuusessa on se metsäinen tuoksu ja kuusen hakeminen metsästä ja sisääntuominen.
[/quote]
Miten kukaan voi käyttää oikeaa kuusta? Parastahan muovikuusessa on se, että ei tuoksu (=ei allergiaoireita) ja voi hakea omasta varastosta palelematta ja tuoda sisään.
Olihan tyhmä kysymys ap!
Muovikuusi-ihmiset eivät kyllä ymmärrä joulusta muutenkaan mitään. Niillä ei ole joulupöydässäkään oikeita jouluruokia vaan muovista valmistettuja jäljitelmiä: muovikinkku, muoviporkkanalaatikkoa, muovirosollia. Lapsille jaetaan muovisia lahjajäljitelmiä, jotka jakaa muovista valmistettu robottijoulupukki.
Muovikuusi on joulun tunnelman pilaamisen alku ja juuri. Pysy esi-isäin tavoissa ja ota oikea taianomainen metsän kuusi kotiisi ja tunne oikea joulun tunnelma.
No mitä helvetin väliä onko muovinen vai aito? Keskity sä ap vaan siihen omaan kuuseesi ja anna muiden tehdä niin kuin huvittaa. Ei ole sulta pois.
Meillä ei ikinä ole ollut oikeaa kuusta, eikä tule koskaan olemaan. Inhoan sitä hajua, ötököitä ja niitä neulasia.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:56"]
Parastahan joulukuusessa on se metsäinen tuoksu ja kuusen hakeminen metsästä ja sisääntuominen.
[/quote]
Allergian takia meilläkin jää kuuset metsään. Ja muutenkaan en pidä ajatuksesta,että kuusi olisi täällä sisällä kaikkine ötököineen ja varisevine havuineen..
enkä totta puhuessani nauti mistään "metsäisestä tuoksusta", muuta kuin metsässä. Meillä ei sisällä tuoksu kuin ruoka, ja se riittää.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 06:38"]
Meillä on muovikuuusi. Aina hyvän näköinen, ei ole aukkoja oksistossa tai vääntyneitä oksia... tai jos on vääntynyt niin voi taivutella suoraan. Hajua siinä tosiaan ei ole, joka on hyvä asia. Joskus muinoin ostettiin oikea kuusi joka haisi sulattuaan aivan kamalalle, jäi epäselväksi että mikä siinä haisi, oliko joku eläin virtsannut siihen (ehkä kettu), vai oliko se hajustettu kuusivarkaita varten tms.
Ei varistele neulasia, eikä tule satoja hämähäkkiä ja muuta ötököitä sisälle.
[/quote]
Ketun virtsa on aika yleinen kosto kuusivarkaille.
Terv. Yksi joka on sitä kuulsiin käynyt ruiskuttamassa. (Juu, tiedän, tosi ilkeää, mutta pakko varkaus on jotenkin kostaa.)
Allergian takia luovuttiin muutama vuosi sitten perinteestä tuoda kuusta sisälle. 3/4 perheestä aiemmin jouluisin aivan tukossa. Nykyään joulukuusi ilahduttaa pihalla, muovikuusta meille ei tule.
ei kuusi mikään muovikuusi sanan varasinaisessa merkityksessä ole. On tehty hyvästä ja tosi luonnolliselta näyttävästä materiaalista. Meillä oli tällainen kuusi monta vuotta ja olin siihen kuten muutkin perheessämme tosi tyytyväisiä. Antoi ihan oikeasti Joulun tunnelman, Kioristeleminen teki siitä joulukuusen. Taitaa oll anäin monessakin perheessä. En tiedä miksi sen joulukuusen ostaminen torilta muoviverkoss aolisi ythään jouluisempaa. En ole nähnyt pääkaupunkiseudulla yhtäkään lasta vielä valitsemassa sitä kuusta. Valtsijat ovat olleet aikuisia miehiä. Ihanhan sitä voi mennä niin pitkälle, että ajattelee ainoan oikean joiulukuusen tulevan sieltä metsästä itse hakattuna ja lasten vetämänä kotiin. Joulutunnelmaa voi luoda monin tavoin, ja Joulun tunnelma syntyy kyllä sieltä ihmisen omasta pääkopasta riippuen siitä miten sen haluaa tulevan. Onko kiinni tavarsta ja tavaran oikeasta laadusta vai jostain muusta.
Meillä käytetään muovikuusta koska äitini on allerginen aidolle kuuselle. :)
- Tyttö 14v
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 05:00"]Siksi voi käyttää että se on helvetin surullinen ajatus jos pari-kolme miljoonaa suomalaista pitää kuusta joka revitty luonnosta ja täten kuolee ja kuihtuu ajan kanssa ja menee roskiin. Ja tämä tapahtuu joka vuosi. Ei kuusien istuttaminen ja kasvattaminen ole nopeaa.
[/quote]
Sekopää. Ei nyt melkein jokainen suomalainen hanki omaa henkilökohtaista kuusta. Näin tapahtuisi jos niitä nyt kolme miljoonaa joka joulu kaadettaisiin. Kuusi ostetaan perheeseen tai laitokseen monen ihmisen iloksi, missä yksi kuusi ilostuttaa kymmeniä ihmisiä. Aito kuusi maatuu biojätteeksi ja näin on 100% kierrätettävissä toisin kuin muovihirvitys joka ei kaadu varmaankaan koskaan siellä kaatopaikalla.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 05:46"]Sen takia, että se muovikuusi on paljon kauniimpi, meillä lapset haluaa kuusen jo ajoissa joten se on koristeltu jo perjantaina. Oikeasta oli vain ranka jäljellä jouluna. Ja ne hemmetin neulaset mitä on sitten ihan jokapuolella ja viimeistään kun se kuusi pitää raahata ulos se tiputtaa viimeisetkin neulaset ympäriinsä.
Minä en näe luonnon kuusessa mitään hyviä puolia.
[/quote] Minun mielestäni aito on kauniimpi, kuin epäaito, muovonen hökötys. Kyllähän aidon kuusen voi ostaa ajoissa ja koristella ajoissa, niin mekin teimme. Ja mikset hoida/kastele kuusta? Silloinhan siitä onkin vakn runko jäljellä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:56"]Parastahan joulukuusessa on se metsäinen tuoksu ja kuusen hakeminen metsästä ja sisääntuominen.
[/quote]
Niin, nämä ovat SINULLE ne parhaat asiat kuusessa. Onko tullut mieleen että meitä ihmisiä on erilaisia ja tykätään eri asioista? Mulle muovikuusi on paras koska en halua siivoilla neulasia tai stressata että lapsi syö niitä. Mun mielestä muovikuusi on kauniimpi, mun mielestä se tuoksu ei ole niin hyvä. Meillä ei ole omaa metsää, enkä halua joka vuosi tuhlata rahaa kuuseen, kun riittää että ostaa sen muovikuusen yhden kerran ja sitä voi käyttää monta vuotta. Tähän mä voisin sanoa että MITEN JOKU VOI KÄYTTÄÄ OIKEAA KUUSTA. Ootko tyhmä vai provo?
[/quote] Rauhoitu, hyvä ihminen. Kuusen takia kauheat raget? Joulurauhaa...
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 05:05"]No muuta sinne metsään sit asumaan ja halaile ja haistele niitä kuusias siellä. Mä en aitoa hajun takia tarvitse. Muovinen näyttää paremmalta ja vähemmän vaivaa. Mitä se on sulta pois jos jollain on muovinen kuusi? Olkoot vaikka paperinen, niin se ei ap sulle kuulu paskan vertaa. Jatka kauhisteluas ihan rauhassa, mä en sen takia mieltäni muuta. Varo ettet saa slaagia :D
[/quote] No mene itse tavarataloon haistelemaan sitä ihanaa muovipaskaasi. Aito kuusi tuoksuu hyvältä = joulutunnelmaa. Kyllä, joulutunnelmaa saa myös joululauluista ja muista tuoksuista, mutta joulukuusi on kirsikka kakun päälle. Ja ei, minusta muovikuusi on ruma ja tuhat kertaa rumempi kuin aito, enkä sellaista koskaan tule omaan huusholliini hankkimaan. Puistattakin ajatus! Toki aito vie enemmän aikaa, mutta se kuuluu asiaan. Mitä se on sinulta pois jos muilla on aito kuusi ja he pitävät tästä vaihtoehdosta?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:56"]Parastahan joulukuusessa on se metsäinen tuoksu ja kuusen hakeminen metsästä ja sisääntuominen.
[/quote]
Miten kukaan voi käyttää oikeaa kuusta? Parastahan muovikuusessa on se, että ei tuoksu (=ei allergiaoireita) ja voi hakea omasta varastosta palelematta ja tuoda sisään.
Palelu? Lämmintä päälle.
Simple as that!
Olihan tyhmä kysymys ap!
[/quote] Ratkaisut:
Allergioita? Lääkkeet/ei ollenkaan kuusta/ tässä tapauksessa muovikuusi ok vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:44"]
On vain huonoa makua väittää, että muovikuusi näyttää paremmalta kuin luonnonkuusi. Persoonaton liukuhihnan tuottama muovihirvitys nurkassa - voiko olla mitään kammottavampaa? Ja luonnon säästämisestä ei muovikuusen yhteydessä kannata paljoa puhua. Yhteen muovikuuseen tarvitaan huomattava määrä öljyjalosteita, kemikaaleja ja prosessissa käytettävää vettä. Sitten se pitää vielä rahdata Eurooppaan jostain vinku-Intiasta. Lähimetsästä haettu kuusi on paitsi persoonallinen, myös kaunis sekä tuoksuu taianomaisesti ja loihtii kotiin sitä oikeaa joulun tunnelmaa.
[/quote]
Niin ja se metsän kuusi kasvaa pyhällä hengellä ja häviää joulun jälkeen avaruuteen...?
Meidän muovikuusessa voi oksia taitella haluamallaan tavalla, joinakin jouluina on ollut tuuheamman joinakin vähemmän tuuhean näköinen. Sen voi myös kierrättää joko seuraavalle omistajalle tai kierrätykseen:
PVC soveltuu erinomaisesti kierrätettäväksi. Paras
vaihtoehto on materiaalin uusiokäyttö. Toisena
vaihtoehtona on materiaalin kierrätys energiatuotantoon.