Mikä tässä joulussa on sinun kohdalla erilaista kuin ennen?
Multa puuttuu joulujuhlat :(
Lapsi meni yläasteelle ja heillä ei säästösyistä pidetty minkäänlaisia joulujuhlia, mikä pettymys kun tarhasta asti kuitenkin niissä saanut käydä tippa linssissä.
Enkä myöskään ole ehtinyt kuuntelemaan joululauluja ollenkaan, mikä sekin on muutos aikaisempaan elämään, jolloin työskentelin myyjänä ja joululaulut raikasivat jo marraskuusta.
Kommentit (55)
Joulu ilman miestä, ero tuli, mutta ensimmäinen joulu äitinä. Sekavat on fiilikset :)
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:53"]
Se ettei olla ulkomailla. :( Ollaan miehen kanssa vietetty viimeiset 11 joulua jossain lämpimässä maassa, mutta koska anoppi on sairaalassa, jäimme nyt Suomeen hänen "seurakseen".
"Paistaako sinun kommentistasi läpi vähättely anoppisi sairautta kohtaan. Syyllistätkö anoppia siitä, että et päässyt ulkomaille, koska miehellesi äiti on tärkeämpi." Lainaukset eivät toimi. :) Anopillani ei ole sairautta, hän katkaisi jalkansa ja on sen takia sairaalassa vielä muutaman päivän. Jäimme kotiin minun päätöksestäni. :) [/quote] Mutta anoppi on silti sairaana.[/quote]
Luulitko siis että minä syytän anoppiani siitä että katkaisi jalkansa ja jotenkin vastentahtoisesti häntä autan kun kotiutuu? Ehei, olemme anopin kanssa hyviä ystäviä ja vaikka hän ja mieheni sanoivat anopin kyllä pärjäävän kotonaan itsekseenkin, minä halusin jäädä tänne avuksi. Onhan anoppikin auttanut meitä joka joulu ja ottanut kissamme hoitoon kun olemme olleet matkoilla.
Ja mitä ulkomaille pääsyyn tulee, niin matkustelen jo työni puolesta niin paljon että ulkomailla oleminen ei ole millään tavalla uutta. Ainoastaan harmittaa että jouduimme perumaan lentomme ja loma-asuntomme ja että suunnitelma meni mönkään. Teemme kyllä korvaavan reissun jo helmikuun alussa. :)
Lapsi on 1v 2kk, joten on ihan erilailla mukana kuin vuosi sitten. Se on siis erilaista :)
Ei tarvii ostaa kallista lahjaa enää tyttöystävälle.
Ensimmäinen joulu ilman huolehtimista anopista. Hän kuoli kesällä.
Ensimmäinen joulu omassa talossa..
Ensimmäinen joulu neljästään ja uudessa kodissa, joka on paljon omempi kuin entinen vuokrakämppä. Ehkä siksi, että tämän mies omistaa.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:38"]
Ensimmäistä kertaa 13:een vuoteen olen yksin. Lapset on isällään, suku on hylännyt eron myötä ja kavereita ei ole.
[/quote]
Voi ei. :( Tuo on tietenkin aina riskinä lapsiperheen sulkeutuneessa elämäntavassa.
Olen ensimmäistä kertaa elämässäni sairaalassa raskausmyrkytysepäilyn takia. Hyvällä tuurilla pääsen jouluksi kotiin. Huonolla vietän joulun täällä. Onneksi mies tulee tänne huomenna niin ei tarvitse yksin kuulla huonoja uutisia. Mieli vähän maassa..
Olen hyvin ahdistunut ja mieli maassa... ei ole joulumieltä yhtään :(
Ensimmäinen joulu masennuksen ja itsemurha-ajatusten kanssa. Pitäisi olla onnellinen siitä, että kyseessä vasta ensimmäinen joulu, mutta en vain osaa. Ehkä keväällä helpottaa. Itsemurhasuunnitelma on valmiina, mutta en aio toteuttaa sitä ennen joulua, koska ilmeisesti muutama läheinen on, jotka välittävät. En tiedä, jaksanko odottaa lähes neljää vuotta, jotka pitäisi odottaa, että asiat selviäisi lopullisesti.
Pidä joulukinkusta. Ulkomailla asumisen vuoksi en ole syönyt sitä 14 vuoteen, koska perinteistä suomalaista kinkkua ei ollut saatavilla. Tänä jouluna meillä on pitkästä aikaa kinkku :)
Tyttäreni viettävät viimeistä jouluaan kotona. Ensi syksynä muuttavat pois.
Äidilläni todettiin syöpä elokuussa. Tänään sai terveen paperit, toistaiseksi.
Tässä joulussa on kaikki toisin.