Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko itsekäs kun jätän äitini jouluna yksin

Vierailija
22.12.2014 |

Olemme viettäneet lähes kaikki jouluaatot äitini luona, koska hän asuu yksin. Jouluaatto siellä on melko tylsä ja ankea. Äitini on aina ollut pihi ja nuuka, viime vuosina tarjottavia on ollut jo niin niukasti, ettei ruokia kehtaa kunnolla edes ottaa. Olen aina tarjoutunut viemään jotain, mutta ei kuulemma tarvi. Eikä hän muutenkaan enää juuri ole jaksanut panostaa jouluun tai mihinkään muuhunkaan. Mun veli asuu toisessa kaupungissa, eikä tule ikinä jouluna tai oikeestaan muutenkaan, ei ole äitini kanssa oikein väleissä.

Viime jouluna sitten menimmekin anoppilaan, olivat jo vuosia pyytäneet meitä sinne, mutta ei olla menty, juurikin siksi että mun äiti olisi muuten yksin. Ja meillä oli siellä hauskaa! Tarjoilut, koristelut, tunnelma viiimeisen päälle. Naurua, laulua, miehen veli perheineen, eli lasten serkut myös. Mun äiti sitten pyydettiin meille joulupäivänä. Äiti oli vähän närkästynyt, mutta yllättävän ok. Äiti sai itse päätätä minkä aikaa sietää lasten melua ja soitetaan sitten taksi. Meinataan tehdä sama tänä vuonna. Mitä mieltä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei äitiä voi roudata anoppilaan? Miksei joulua voi järjestää teillä ja pyytää sekä äitiä että miehen perhettä tulemaan? Kun tiedät joulun olevan äidin luona ankea ja tarjoomusten huonoja, mikset vie ruokia yms. kysymättä?

Vierailija
2/13 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä komppaan kakkosta. Järjestäkää joulu teillä niin kaikki mahtuu mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei tulis anoppilaan, eikä meille, jos tulee muitakin. Se on vähän erakkkoluonne.

Vierailija
4/13 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on erinomainen ratkaisu! Onko sillä nyt niin väliä näättekö joulu aattona vai päivänä? En mä koe että mun on "pakko" tehdä mitään

Vierailija
5/13 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuo ole ihan ok. Voitteko viedä vaikka kirjan tms lahjaksi aatonaattona niin on ajanvietettä?

Vierailija
6/13 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:15"]

Mun äiti ei tulis anoppilaan, eikä meille, jos tulee muitakin. Se on vähän erakkkoluonne.

[/quote]

No jos kieltäytyy lähtemästä muualle niin sitten on oma valintansa. Selkeesti on mielummin yksin kuin porukassa joten ei se kovin pahalta voi hänestä tuntua.

Vierailija
7/13 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko äiti ihan eri suunnassa, ettei voisi vaikka käydä siellä aamusta ja mennä sitten anoppilaan?

Vierailija
8/13 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:36"]

Asuuko äiti ihan eri suunnassa, ettei voisi vaikka käydä siellä aamusta ja mennä sitten anoppilaan?

[/quote]

Pitääkö aatto käyttää jokapaikassa ravaamiseen? Miksei ap saa viettää sellaista joulua kun haluaa?

Vierailija
9/13 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet paha ihminen, ja joudut limbukseen tuosta hyvästä

Vierailija
10/13 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi ei edes erityisesti vietä joulua, en näe mitään ongelmaa teidän järjestelyissänne.

Vierailija
11/13 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on viettänyt joulun yksin jo vuosia. Ennen yritettiin siskon kanssa pyytää yhteiseen joulunviettoon mutta enää ei edes pyydetä. Ei osta lahjoja, ei halua viettää joulua. Enää sillä ei ole merkitystä kun lapsetkin on jo isoja. Käydään kahvilla joulun pyhinä. Jokainen viettäkööt joulun miten haluaa. Ja äiti haluaa viettää sen yksin

Vierailija
12/13 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ok. Ei ole yksin sinun velvollisuus aina huolehtia aikuisen ihmisen joulusta. Veljesikin on kieltäytynyt, jos joku velvollisuus olisi, sama velvollisuus olisi hänellä. Jos äitisi ei edes teille tulisi yhdessä appivanhempiesi kanssa, niin ei kukaan voi vaatia, että aina iänkaikkisesti olette jouluna äidilläsi. Riittää, että joku päivä joulun aikaan näette, menette vaikka joulupäivänä tai tapanina käymään.

Vierailija
13/13 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samantyylinen ongelma eli vietetty lasten kanssa joulut mummolassa.Mutta panostus on minimaalinen eikä tykkää jos tuodaan omia ruokia. Esimerkiksi ei kinkkua juurikaan, ei hedelmiä (lapset tykkää), ei koristeita ei kynttilöitä ei suklaata (suklaastakin suutahti, kun toimme mukanamme tuliaisiksi) ei limsoja yms. Jouluaattona oli kalapihvejä. Joulupäivänä sitten ihan ok ruokaa, mutta niukalti. Lapsia meillä on kuitenkin kolme, joten kyllä he syövät ja vieläpä jouluruokaa. Rahasta ei ole pula. Tämä jouluna jäämme kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän