Meinasin kuolla nauruun: Adalmina ja aineeton lahja
Katsokaa kuvia =D =D =D
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:25"]
Kuvanlukutaitoa! Kyseessä on kuvasarja, josta ilmenee että paperikassit on tyhjiä. Sisältö aineetonta. Kassit on vanhoja.
[/quote]
Näin juuri. Vähänkö noloa avmammat. :D
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:30"]Kyse ei ole siitä, paljonko minä olen laittanut hyväntekeväisyyteen, vaan siitä, että on mautonta ja irvokasta mainostaa omaa luksuskassikokoelmaa samalla kun kertoo avustuskohteista. Ei kai kukaan Adalminaa siitä paheksu, ettei hän saisi tuoda noita asioita esiin tai että hän ei saisi ostaa luksuslaukkuja. Kuvasarja tuossa yhteydessä on vain mauton ja nolo, ja minä en ymmärrä mitä Adalmina on sillä halunnut sanoa.
[/quote]
mitä helvetin luksuskasikokoelmaa? Yhdessä kuvassa on pino lehtiä, toisessa pasi kassia ja kolmannessa blokkaaja kurkkaa kasseihin. Luultavasti kassit oli tyhkiä ja koko tilanne muutenkin lavastettu. Koska hänen kirjoituksensa koski joululahjoja joten omadta mielestäni kuvat oli ihan aiheeseen liittyviä.
(Muoti)bloggaajat ja heidän hyväntekeväisyytensä, anteeksi mutta aika koomista. Näistä asioista puhutaan ainoastaan joulun alla (koska trendikästä) tai kun joku portaali on lanseerannut jonkun sademetsäkampanjan huomiota herättääkseen. Tämäkin daami tuskin miettii kahta kertaa kun seuraavan kerran marssii kauppaan ja ostaa ensimmäisen eteentulevan rääsyn miettimättä kuka sen on tehnyt tai missä olosuhteissa. Pointsit tosin siitä että ylipäänsä hyväntekeväisyydestä puhuvat. Ehkä se herättää jonkun lukijoista toimimaan koska en jaksa uskoa että nämä sopulit asiaa pohtivat yhtään enempää kuin sen yhden postauksen verran.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:25"]
Kuvanlukutaitoa! Kyseessä on kuvasarja, josta ilmenee että paperikassit on tyhjiä. Sisältö aineetonta. Kassit on vanhoja.
[/quote]
Näin juuri. Vähänkö noloa avmammat. :D
[/quote]
Vähän noloo joo! Jos ei ole varaa tsäneliin niin ei tarvii silti kahdehtia!
u
Aineeton ei ole sama kuin tyhjä, en tajua. Jos/kun annan jonkun aineettoman lahjan, niin en minä sille lahjan saajalle mitään tyhjää paperikassia vie. En tajua miten ne nyt liittyi asiaan lainkaan. Päinvastoin noista kuvista tulee vähän hassu fiilis, olen muuten joskus ostanut itselleni näitä kalliita luksustuotteita, mutta sulle hankin kolmenkympin vuohen Afrikkaan, tässä on tämä tyhjä paperikassi symbolisena eleenä. Wtf?!
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:16"]
Otsikko taisi liittyä siihen viimeiseen kappaleeseen. Luitko edes tekstiä?
[/quote]
Juu. On niin paljon avuntarvitsijoita, ettei osaa valita. Ehkä kannattaakin ostaa itselle uus laukku vaikka.
[/quote]
Kertoiko aladmiina ostaneensa uuden luksuslaukun? Missä? Mä nään vaan kuvan missä on luultavasti tyhjä paperikassi.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:25"]
[/quote]
Aika kaukaa haettu =D Kirjoittaessani hyväntekeväisyydestä kuvitan tarinani esittelemällä merkkituotteideni paperikasseja...
[/quote]
Jaa. Musta taas Adalmiina kirkoitti joululahjoista (kuvat ihan asiaan liittyviä) ja viimeisessä kappaleessa mainitsi että aineetonkin joululahja (eli lahjoitus. Mistä päästään otsikkoon) on ihan kiva.
Huutonaurua! Ihan pikkaisen typerät kuvat ihan mistä tahansa aiheesta kirjoittamisen. *Kaivaa kaikki vanhat merkkipaperipussit esiin ja kuvaa itsensä niiden kanssa* Whaat? Kellä järkevällä normi-ihmisellä tulee edes mieleen tuollainen?
Villi veikkaus, ettei Adalmina keksi hyväntekeväisyyskohdetta ja siksi jää sekin tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:38"]
Aineeton ei ole sama kuin tyhjä, en tajua. Jos/kun annan jonkun aineettoman lahjan, niin en minä sille lahjan saajalle mitään tyhjää paperikassia vie. En tajua miten ne nyt liittyi asiaan lainkaan. Päinvastoin noista kuvista tulee vähän hassu fiilis, olen muuten joskus ostanut itselleni näitä kalliita luksustuotteita, mutta sulle hankin kolmenkympin vuohen Afrikkaan, tässä on tämä tyhjä paperikassi symbolisena eleenä. Wtf?!
[/quote]
Av mammat ei vaan tajua.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:37"]
(Muoti)bloggaajat ja heidän hyväntekeväisyytensä, anteeksi mutta aika koomista. Näistä asioista puhutaan ainoastaan joulun alla (koska trendikästä) tai kun joku portaali on lanseerannut jonkun sademetsäkampanjan huomiota herättääkseen. Tämäkin daami tuskin miettii kahta kertaa kun seuraavan kerran marssii kauppaan ja ostaa ensimmäisen eteentulevan rääsyn miettimättä kuka sen on tehnyt tai missä olosuhteissa. Pointsit tosin siitä että ylipäänsä hyväntekeväisyydestä puhuvat. Ehkä se herättää jonkun lukijoista toimimaan koska en jaksa uskoa että nämä sopulit asiaa pohtivat yhtään enempää kuin sen yhden postauksen verran.
[/quote]
Suositut muotibloggaajat tai ylipäänsä bloggaajat on aika suuria mielipidevaikuttajia ja musta on aika mielenkiintoista, että kukaan ei ole hyötynyt tästä hyväntekeväisyys mielessä. Lähestyyköhän hyväntekeväisyysjärjestöt heitä edes yhteistyön merkeissä.
Eikö se ollut just viime vuonna (vai sittenkin kaksi vuotta sitten) kun Unicef teki kamppiksen Mungon kanssa? Nyt en enää löytänyt sitä, mutta ideana oli siis se, että Mungo teki postauksen jossa kertoi Unicefin toiminnasta ja kehotti lahjoittamaan, ja sitten oli linkki lahjoitussivulle. Eipä sitten vaan huomannut mainita, että kyseessä oli yhteistyö ja Mungo-Anna sai huomattavan osan jokaisesta klikkauksesta, kaikki ei siis suinkaan mennyt Unicefille! Nyt en löytänyt enää postausta, ehkä se on poistettu kun siitä nousi sellainen paskamyrsky?
Etsiessäni huomasin myös, että Mungon joulun 2012 kalenterissa oli myös aineettomia lahjoja, mm. World vision ja WWF, ja tradedoubler-linkit näiden sivuille. Eli kyllä näköjään jossain määrin nuo hyväntekeväisyysjärjestöt tekevät myös yhteistyötä bloggaajien kanssa. (Onhan Unicefilla ollut muitakin kamppiksia muistaakseni esim. naisten lukutaitoon liittyen ja joku järjestö raijasi bloggaajia Nepaliin yms.)
Vähän juu "väärät" kassit valittu kuviin..
Mites jos alottaisi sen hyväntekeväisyyden karsimalla tajutonta kulutusta ja luontoa tuhoavan sekä halpatyömaiden ihmisten orjuuttamista ylläpitävän krääsän haalimista.
Ihan kuin voisit ostaa itsellesi glooriaa "hyväntekeväisyydellä" samalla, kun toisesta päästä osallistut niiden hyväntekeväisyyskohteittesi köyhdyttämiseen.
Laittaisivat nämä bloggaajat kuvitukseksi vaikka oman lahjoituskuittinsa niin voisi omakin arvostukseni näitä postauksia kohtaan "vähän" nousta.
Niin, mites te kriitikot, onko tullut paljonkin aineettomia lahjoja itse osteltua, niinku esimerkiks ikinä yhtään?
Olen ilmeisesti ainoa, jonka mielestä nuo kuvat oli juuri tarkoituksellisesti valittu, kenties jopa hieman ironisesti. Kuvat korostivat mielestäni ajatusta aineeton lahja vs. luksusmerkkeihin hautautuminen/tavaran paljous. Ehkä Chanelin paperikassien tilalla olisi pitänyt olla värikkäitä muovikasseja à la Halpa-Halli, Anttila ja Tiimari, niin olisi mammoillekin avautunut?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:03"]Olen ilmeisesti ainoa, jonka mielestä nuo kuvat oli juuri tarkoituksellisesti valittu, kenties jopa hieman ironisesti. Kuvat korostivat mielestäni ajatusta aineeton lahja vs. luksusmerkkeihin hautautuminen/tavaran paljous. Ehkä Chanelin paperikassien tilalla olisi pitänyt olla värikkäitä muovikasseja à la Halpa-Halli, Anttila ja Tiimari, niin olisi mammoillekin avautunut?
[/quote]
Toisaalta tämä on voinut olla se pointti, olet oikeassa. Mutta irvokasta tässä on hyväntekeväisyydellä keuliminen tuollaisessa kulutuskrääsäpilipaliblogissa.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:47"]
Niin, mites te kriitikot, onko tullut paljonkin aineettomia lahjoja itse osteltua, niinku esimerkiks ikinä yhtään?
[/quote]
Ööö, on? Ainakin mun tuttavapiirissäni aineettomia lahjoja ostetaan huomattavasti useammin kuin luksuslaukkuja.
Ironisessa mielessä valitut kassit? Varmaan joo. Siinä tapauksessa koko blogi on ironisessa mielessä kirjoitettu.
Kunpa hyväntekeväisyysjuttuja esiteltäisiin yhtä innokkaasti kuin "kotiutettuja ihanuuksia"
Aineettomia Chanelin ja Diorin kynsilakkojahan se osteli muistaakseni