Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhmaikäisen äiti, käytätkö kuulosuojaimia?

Vierailija
22.12.2014 |

Itse harkitsen ostavani radiolliset kuulosuojaimet kun minulla on herkät korvat, 2 ja 5 vuotiaat lapset kirkuvat, huutavat ja itkevät ruikuttaa jos jostain..

Onko sinulla käytössä? Milloin laitat ne päähäsi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin jo vauva-aikana, kun vauvalla oli tapana kirkua kaamealla diskantilla. Musta on parempi käyttää kuulosuojaimia kuin olla hoitamatta lasta siksi kun ei kestä meteliä. 

Vierailija
2/19 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan hoitotavassa ja ilmapiirin luomisessa jotain korjattavaa. Käykääpä uuden vuoden kunniaksi neuvolassa ja perheneuvolassa. 

Jos et ole vielä vanhempi, ja tämä kuulosuojainjuttu tuntuu hyvinkin mahdolliselta kohdallasi, niin älä hankikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän myös anustappia. Itsellä ja miehellä

Vierailija
4/19 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosilla oli koliikki ja myöhemmin uhmaikä ja pojista lähti muutenkin ääntä. Kamalia kailottajia tuli päiväkodissa. Lastenlääkärillä oli kaksoset ja suositteli meille laadukkaiden kuulonsuojainten hankintaa. Lapset oppivat nopeasti, että vain puheääni kuuluu. Koliikkiaikana nyt oli sitten muuten vaan itsellä rauhallisempi olo kanniskella kun itku ei tuonut itselle ahdistavaa ja hermostunutta oloa. Suosittelen. Jotkut peltorin kuulokkeet olivat.

Vierailija
5/19 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakakaa niitä kuulosuojaimia myös naapurelleinne!

Vierailija
6/19 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:03"]jakakaa niitä kuulosuojaimia myös naapurelleinne!
[/quote]

No jaa.. Ei munkaan naapurin nuori mies ole jakanut kuulosuojaimia kellekään ennen vappubileitään ja eläkeläisnaapuri, joka huudattaa radiota ja jonka koira haukkuu ja ulvoo ole tullut apuja tarjoamaan.

Vierailija
7/19 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta. Kukaan heistä ei huuda sen kummemmin, toki vauvoina itkivät, mutta yksikään ei ole koskaan saanut itkupotkuravareita uhmaiässö. 

Vierailija
8/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:51"]

Kyllä on jotain menossa pieleen kun vanhemman ratkaisu uhmiksen hoitoon on kuulosuojaimet. Voi surku.

[/quote]

Uhmiksen hoitoon en ajatellut kuulosuojaimia käyttää vaan suojatakseni korviani sekä hermojani. Olis melko kiva nähnä oma reaktiosi tähän kirkumiseen, huutoon, inttämiseen..kaipaisit varmaan itsekkin kuulosuojaimia.

Vierailija
9/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, korviaan ei saisi sulkea, myös omaan huoneeseen vieminen on tätä, lasta ei saa jättää yksin omien tunteiden kanssa selviämään vaan aikuisen tehtävä on auttaa lasta rauhoittamaan itsensä. Tässä ongelma, minun korvani eivät kestä vaan joudun poistumaan, poistamaan lapsen tai alan itse huutamaan koska lapsen kirkuminen on niin kovaa, tähän ratkaisuksi kaavailin kuulosuojaimia, jos olet koskaan käyttänyt sellaisia tiedät varmaan että kaikkia ääniä se sulje pois, ainoastaan vie ääneltä ikäänkuin kärjen jolloin pysyisin itse rauhallisena ja voisin auttaa lasta rauhoittomaan. Tai kun hän inttää ja väittää, kulkee perässäni kitisten jotain älytöntä mitä ei todellakaan tule saamaan voisin kuunnella radiota. AP

Vierailija
10/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:47"]

Se uhmaikäkin on yksi ihmisen kehitystehtävistä ja on vakavaa jättää se huomiotta oikealla tavalla :( älkää vain sulkeko korvianne :(

[/quote]

Pakko vielä kysyä mikä on huomiotta jättäminen oikealla tavalla? Itse en koe koko huomiotta jättämistä hyvänä ratkaisuna lapsen hallitsemattomiin tunteisiin ollenkaan.. ihan vähän varhaiskasvatukseen perehtyneenä. Ap

Vierailija
11/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:03"]jakakaa niitä kuulosuojaimia myös naapurelleinne!
[/quote]

No jaa.. Ei munkaan naapurin nuori mies ole jakanut kuulosuojaimia kellekään ennen vappubileitään ja eläkeläisnaapuri, joka huudattaa radiota ja jonka koira haukkuu ja ulvoo ole tullut apuja tarjoamaan.
[/quote]

tuskin ne sun naapurit itsekään on kotona olleet kuulosuojaimet päässä, toisin kuin ilmeisesti sinä olet kotona lapsesi kanssa.

Vierailija
12/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu vähämmän täällä netissä ja vietä aikaa lasten kanssa. Niin eipä tarvitte lapsen itkemällä ja kiukuttelemalla saada vanhempien huomiota.

Vierailija
13/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:46"]Istu vähämmän täällä netissä ja vietä aikaa lasten kanssa. Niin eipä tarvitte lapsen itkemällä ja kiukuttelemalla saada vanhempien huomiota.
[/quote]
Olen lasten kanssa 24/7 ulkoillaan kahdesti päivässä, teen ruokaa, siivoan leluja, vaatteita, pyykkiä, tiskiä, lapset saavat pikkukakkosen, käyn palstalla kun istun sohvalle hörppäämään kahvin, se minulle suotakoon. Viettäisin erittäin mielelläni aikaa enemmän lasten kanssa, mutta aikaa ei ole, ei vain ole. Tyttö on ruvennut jättämään päiväunet pois ja tämä kiukuttelu itku huomionhaku on kärjistynyt. Ap

Vierailija
14/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ostanut omia kuulosuojaimia, mutta pistin kyllä lapsen peltorit päähän joskus esikoisen pahimpien kinuvänyhuutokohtauksien aikana.

Lapsella on ollut johdonmukainen kasvatus, hän on saanut kuuntelemista ja hellyyttä yllin kyllin, eikä ikinä huutamalla ole saanut tahtoaan läpi. Mutta huusipa silti yhdessä vaiheessa noin kolmivuotiaana aivan järjettömästi kun huomasi, että kärsin siitä.

Muutamassa päivässä hävisi tuo tyhjän huutaminen. Riitti, kun sanoin että "jutellaanko vai panenko peltorit päähän". Eli lämpimästi suosittelen.

Ja palstan kasvatusguruille tiedoksi: lapsi huutaa edelleen kun satuttaa itsensä tai suuttuu, mutta tyhjän huutaminen ärsyttämistarkoituksessa loppui peltoreilla.

Vierailija
15/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:11"]

Meillä on neljä lasta. Kukaan heistä ei huuda sen kummemmin, toki vauvoina itkivät, mutta yksikään ei ole koskaan saanut itkupotkuravareita uhmaiässö. 

[/quote]

Kiva sulle. Minun tyttöni varsinkin on kamala kiljuja, haluaa sillä huomioo, mutta minun on vaikea lohduttaa häntä tai olla läsnä kun ääni ottaa korviini niin että tekisi mieli vain poistua tai poistaa tyttö tilasta. Nämä kirkumis itkuraivarit alkavat jos en anna piirrettyä, karkkia, keksiä, oikean värisiä sukkia, haarukkaa lusikan sijaan, lusikkaa haarukan sijaan. Lusikan ja haarukan, mikään ratkaisuni ei kelpaa vaan tyttö haluaa pompottaa ja muuttaa mieltään, kun lopulta sanon että ole syömättä ja poistu niin raivari alkaa.

Minulla on erittäin herkät korvat, ja se sattuu ihan fyysisesti, henkisesti tuntuu että räjähdän ja on vaikea olla rauhallinen siinä metelissä tai toimia järkevästi. Ja neuvolaan suosittelijalle, olemme menossa neuvolaan, ihan vain mittoja katsomaan, mutta tuskinpa heillä mitään apua on uhmaikäisen raivareihin antaa. Olen ihan tavallinen kasvattaja ja tytöllä on näitä uhmavaiheita, nyt juuri pahana, tarkoitus ei ole sulkea itseäni toiseen maailmaan vaan pienentää metelin desibelejä niin että pystyn itse olemaan rauhallinen ja rauhoittamaan tytön halaukselka sen sijaan että alan itse huutamaan tai vien tytön yksinään huutamaan omaan huoneeseen joka ei ole oikein lapsen tunteiden hallinnan kehitykselle eikä varsinkaan edistä asiaa. AP

Vierailija
16/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uhmaikäkin on yksi ihmisen kehitystehtävistä ja on vakavaa jättää se huomiotta oikealla tavalla :( älkää vain sulkeko korvianne :(

Vierailija
17/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:47"]

[/quote]

Kyllä siltä pahimmalta rääkymiseltä saa sulkea korvansa pelastaakseen mielenterveytensä. Sitten kun kersa alkaa rauhoittua ja volat laskee, voi korvat taas avata.

Vierailija
18/19 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on jotain menossa pieleen kun vanhemman ratkaisu uhmiksen hoitoon on kuulosuojaimet. Voi surku.

Vierailija
19/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyrakennuksetkin tuntuvat vahvistavan ääntä, kerrostalon kovat seinät jne. Ei ne kuulosuojaimet ääntä poista kokonaan vaan poistavat sen ahdistavan kovuuden. Itselläni on työssä yliherkistyneet korvat, joten on pakko käyttää kovien äänten kanssa eli myös lasten kanssa aamulla ennen uloslähtöä, jotta säilytän rauhallisuuden. Minusta tätä tulisi kannustaa. Tällainen nykytilanne jossa äidit ovat yksin monen lapsen kanssa on muutenkin epäluonnollinen, ennen olisi ollut yhteisöä läsnä, vanhuksia ym. Jotka joko lisähoidettavina mutta myös apunakin ehkä joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi