Ehdottakaa saman kokoluokan koirarotuja kuin Jackrusselin terrieri.
Olen ihastunut russelien ulkonäköön, mutta luonne taitaa olla mulle liian haastava.. Mitä muita samankokoisia rotuja on, mutta ei noin aktiivisia eikä itsepäisiä? Ei mitään puudelia kuitenkaan..
Kommentit (55)
Australianterrieri! Mahtava luonne.
Meillä on 2 suomenajokoiraa, ne on miehen metsäkoiria. Töhöjä.. :)
Haluaisin fiksun sylikokoisen koiran, joka olisi Minun.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:53"]Australianterrieri! Mahtava luonne.
[/quote]
Suloisen näköinenkin!
Ap
Westie tai Cairn? Ketuterrieri? Australianterrieri? Sheltti?
Itselläni kaksi ihanaa shelttinarttua ja äidilläni cairnnarttu
Sheltit on ihania, Westie voisi mennä myös...kääpiövillakoira? Skottia älä ainakaan ota, siinä sulle vasta luupää! :D
Lancashire heeler, maailman pienin paimenkoira.
Heeler itsekkin olin ehdottamassa :D
Kannattaa varmaan myös miettiä mitä rodulta haluaa. Haluatko seurakoiran vai haluatko harrastaa esim. agilitya tai tokoa?
Mites trimmattavuus? Haluatko koiran, jolle riittää harjaus, oletko valmis opettelemaan koiran nypintää tai viemään koiran nypittäväksi tai trimmattavaksi tietyin väliajoin?
Bostoninterrieri. Se luonne on vaan mahtava eikä räksytä lainkaan.
Griffon bruxellois/belge, petit brabancon - huipputyyppejä!
Tanskalais-ruotsalainen pihakoira. Löytyy samaa energisyyttä ja ulkonäköä kuin russelissa, mutta luonteen puolesta hieman pehmeämmässä paketissa. Luonne-eroja löytyy, mutta useimmat ihmisystävällisiä, aktiivisia, vilkkaita, leikkisiä... Oikea koira kompaktissa paketissa.
Jackrusseli on meillä, enkä muuhun rotuun vaihtaisi. Russelissa on luonnetta joka sopii meidän perheeseemme. Russeli on tarvittaessa aktiivinen ja osaa myös löhöillä ja ottaa rennosti. Paras rotu.
Eiks kaikki pienet oo räksyttäjiä?
Joku hieman isompi ois lempeämpi.