Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Oletko kuullut Kristusminästä?
22.12.2014 |
Uskovaiset, kertokaahan mielipiteenne.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Jeesus tuli opettamaan, miten mekin voimme löytää Kristuksen sisältämme, tulla samankaltaisiksi kuin hän oli, Jumalan lapsiksi. Tähän pääsemiseksi Jeesus antoi konkreettisia opetuksia.
Mutta sen sijaan ihmiset alkoivatkin palvoa Jeesusta, ja uskoa että palvonnalla saa kuolemanjälkeisen pelastuksen. Jeesus tarkoitti, että me oikeasti uudistuisimme niin, että tekisimme täällä maan päällä samoja tekoja kuin hän teki, parantaisimme sairaita ja ruokkisimme nälkäisiä "viidellä leivällä ja kahdella kalalla". Mutta me olemme jääneet vaan ruokittaviksi ja parannettaviksi, lukuun ottamatta harvoja mystikoita tai "valaistuneita".
Minä en muuten edes uskoisi näihin asioihin varmaan mutta kun tunnen livenä erään tällaisen "mystikon" ja hän on jotain uskomattoman vaikuttavaaa, selittämättömällä tavalla. Muutkin ihmiset kuin minä ovat oma-aloitteisesti kyselleet häneltä asioita ja jääneet tavallaan oppilaaksi, vaikkei hän itseään opettajaksi kutsukaan vaan kanssakulkijaksi... Minäkin olen tiellä toteuttaa Kristus itsessäni, tiellä itse pienentyä ja Kristus tulla suuremmaksi. En enää palvonnan ja pelkän järjellisen uskomisen tiellä.