Miehen siivellä elävät naiset
Onko tämäkin yksi heistä? http://hashtaglifeisasmile.com/
Jotenkin raivostuttaa että tehdään ne lapset eikä mennä ollenkaan työelämään. Mies maksaa. No, eläkepäivillä sen sitten viimeistään huomaa.
Kommentit (19)
Mitä se muille kuuluu, jos pariskunta on sopinut asian heille toimivaksi? Sitäpaitsi, joskus puolison "siivellä eläminen" on välttämättömiä, jos tulee elämässä hankalia aikoja, työttömyyttä tai sairastelua.
Mun äiti oli myös kotiäiti koko elämänsä isän tahdosta. Kun isä kuoli, äiti sai oikein hyvän leskeneläkkeen. Nauroi aina, että oli sen kyllä passaamaisesta ansainnut.
kotiäitinä olo ei kyllä ole mitään siivelläelämistä. Eikä kotirouvanakaan, jos se on pariskunnan yhteinen päätös ja talous on sen kokoinen (tyyliin uramies ja edustusvaimo), että vaimolle riittää mielekästä tehtävää. Itse en kyllä tuollaiseen ryhtyisi, ellei tulevaisuuttani (säästöjä mahdollisen eron varalta, eläkettä) järjestettäisi, mutta haiskahtaa pahasti kateudelta tämä ap:n postaus. Vituttaako, ettei jonkun tarvitse käydä töissä?
t. uranainen
Kyllä, juuri se vituttaa. Onneksi edes jotkut käy töissä. Minulla ei tuollaiselle ihmisille heru minkäänlaista arvostusta. Vaikka lapsia tehdäänkin niin se ei ole mikään este töissä käymiselle. Me työssä käyvät veronmaksajathan näitä kotona lusmuilevia mammoja elätetään sen miehen lisäksi. Sietäisi omatunto pikkusen kolkuttaa. Oma mieheni ei kyllä arvostaisi pätkääkään jos jäisin kotiin makaamaan.
Joillakin meistä on korkea työmoraali ja haluaa panostaa myös tämän yhteiskunnan pyörimiseen omilla verorahoillaan. Toisilla sitä moraalia ei ole ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:09"]
Kyllä, juuri se vituttaa. Onneksi edes jotkut käy töissä. Minulla ei tuollaiselle ihmisille heru minkäänlaista arvostusta. Vaikka lapsia tehdäänkin niin se ei ole mikään este töissä käymiselle. Me työssä käyvät veronmaksajathan näitä kotona lusmuilevia mammoja elätetään sen miehen lisäksi. Sietäisi omatunto pikkusen kolkuttaa. Oma mieheni ei kyllä arvostaisi pätkääkään jos jäisin kotiin makaamaan.
[/quote]
Siis miten työssäkäyvät elättää, siis sen jälkeen kun kotihoidontukea ei makseta?
terkuin työssäkäyvä
Lasten hoitaminen kotona säästää käsittääkseni yhteiskunnan varoja, kun kotihoidontuki on paljon vähemmän kuin mitä kunnalta menisi hoitopaikan järjestämiseen.
Itse menin liian aikaisin takaisin töihin, mitä kadun nykyään. Jos saisin tehdä kaiken uudelleen, hoitaisin lasta kotona eskariin saakka.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:09"]
[/quote]
Miehelläsi on siis päivätyö, ei pitkiä reissuja koti- tai ulkomailla. Mies on laittanut uransa jäihin ja tekee osansa lasten- ja kodinhoidosta. Hieno juttu, kaikilla ei ole noin. Jos toinen vanhemmista on viikot muualla töissä, niin kyllä se arki sille toiselle puolisolle voi olla mahdotonta varsinkin jos lapset sairastelevat paljon. Ainakin töissä tulee sanomista, jos joka toinen viikko joutuu olemaan pois töistä.
No eipä kyllä pahemmin elätetä. Pari vuotta saa kotihoidontukea, mutta päivähoitopaikatkin maksaa yhteiskunnalle. Sen jälkeen ei saa mitään, vaan mies elättää, mikä onkin ihan oikein, koska perheen omasta valinnasta on kyse. Enemmän yhteiskunnalle maksaa nämä äidit, jotka pomppivat äitiyslomalle, hoitovapaalle, töihin, äitiyslomalle, hoitovapaalle, töihin. Tulee työpaikalle tosi kalliiksi, kun pitää resurssoida ja kouluttaa sijainen, sitten tyyppi jo palaakin (paitsi on kaksi päivää viidestä hoitamassa sairasta lasta), sijainen lähtee ja oltuaan taas vuoden töissä tämä yhteiskunnan peruspilari on taas uudestaan paksuna. Maksimaaliset tuet minimaalisella työnteolla saa toki noin.
Eli nro 7:n oma mies ei arvostaisi pätkääkään kotona olevaa. Tiesittekö, että se kotona oleva vaimo on oikeutettu vielä leskeneläkkeeseen, ei hätäpäivää huomasitko nro 1:n kirjoittaja. Minä jäin työelämästä vapaaehtoisesti noin kymmenen vuotta ennen eläkeikää, eikä huolta mistään. Raatakaa, raatakaa, minäkin nauran tyhmyydellenne.
Kaikista kauheimpia ovat miehen siivellä elävät lapsettomat.
T: miehen siivellä elävä lapseton
Ärsyttääkö?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:51"]Onko tämäkin yksi heistä? http://hashtaglifeisasmile.com/
Jotenkin raivostuttaa että tehdään ne lapset eikä mennä ollenkaan työelämään. Mies maksaa. No, eläkepäivillä sen sitten viimeistään huomaa.
[/quote]
Siis haista iso pee. Kyllä ne kullan nuput ihan yhdessä tehdään. Ja Juu kumpikohan jää lapsia kotiin hoitamaan, jos nainen tienaan 2000 euroa ja mies 5000 euroa, että kiitos ja lopeta vanhan virren jauhaminen.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:21"]
Kaikista kauheimpia ovat miehen siivellä elävät lapsettomat.
T: miehen siivellä elävä lapseton
Ärsyttääkö?
[/quote]
Se on kateutta, ja aloittaja älä unohda leskeneläkettä, ei huolta eläkepäivistä. Hajotkaa vapaasti, ähä kutti.
Mä elätän mun kaikkia kavereita, jaan rahani pois. Se oli syy hankkiutua hyville rahoille, että koko porukalla olisi kivaa. En mä niitä yksin ehtisi käyttää millään. Raha on kivaa vain jos sillä voi auttaa ja ilahduttaa muitakin.
Mä olen kotona ja lapset on koululaisia, mies maksaa, mitään isotuloisia emme ole, mutta pärjätään ihan mukavasti. Asumme Belgiassa ja sitten tulevaisuudessa saan kyllä mieheni kanssa samaa eläkettä. Sille en voi mitään, että sinua raivostuttaa, yritä ajatella mukavia asioita ja nähdä posiitivisia asioita omassa elämässäsi
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:51"]Onko tämäkin yksi heistä? http://hashtaglifeisasmile.com/
[/quote]
Siis haista iso pee. Kyllä ne kullan nuput ihan yhdessä tehdään. Ja Juu kumpikohan jää lapsia kotiin hoitamaan, jos nainen tienaan 2000 euroa ja mies 5000 euroa, että kiitos ja lopeta vanhan virren jauhaminen.
[/quote]
Kaikki muu tässä on ok, mun näkökulmasta, mutta töissä käyvällä naisella se palkka voi joskus nousta tuolle miehen palkan tasolle. Tekemällä valinnan jäädä kotiin, hidastaa varmasti omaa tulokehitystään. Meillä nainen 5500, mies 3500. En ole kodinhengetär, mutta hyvin perhekeskeinen. Lapset ovat mennet pienenä hoitoon, mutta hoidossa ovat olleet 3 - 4 päivää viikossa 6,5 tuntia kerrallaan.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:51"]
Onko tämäkin yksi heistä? http://hashtaglifeisasmile.com/
[/quote]
Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi se muita ihmisiä raivostuttaa tai liikuttaa. Eikö se ole pariskunnan oma asia, miten asiat järjestää. Esim. itse olin 9 vuotta kotiäinä, ja mies maksoi. Tämä oli myös miehen tahto, ja hän nautti kovasti siitä että sai perheellisenäkin vapaasti keskittyä uraansa, kun minä hoisin lapset ja kodin. Hän mielellään maksoi siitä mahdollisuudesta.
Äitini oli peräti koko ikänsä kotirouva. Heilläkin se tilanne että isä tykkäsi kun kotona oli perinteisen roolin nainen, ruoat valmiina ja koti siivottuna kun hän tulee töistä. Molemmille sopi se rooli hyvin, varsinkin kun isä tienasi yksin niin hyvin että ei mitään talousvaikeuksia ollut vaikka toinen oli kotona. Päinvastoin, äitini sai elellä lasten vähän kasvettua melkoista luksusrouvan elämää matkusteluineen ja itseään kehittävine harrastuksineen. Kyllähän siitä varmasti jotkut naapurit pahaa puhuivat, mutta äitiä varmasti lähinnä nauratti, että eipä käy kateeksi teidän ties missä tehtaalla vuorotöissä käynti yhtään :D