Kenellä on (tai haluaisi hankkia) Joutsenen untuvatakki?
Onko laatu edelleen sitä mitä aiemmin? Minulla on vanhempi paksu pitkä untuvatakki, siinä logokin on vielä erilainen kuin nykyään. Pohdin, että hankkisin myös kevytuntuvatakin Joutsenelta, mutta hinta on kova, onkohan laatu myös edelleen? Vanha on todella hyvää laatua.
Kommentit (15)
Haluaisin mut ei ole rahaa noin kalliiseen takkiin.
Mulla on muutaman vuoden vanha. Todella hyvä ja korkealaatuinen.
Mun 2000-luvun alussa hankittu Joutsen-untuvatakki kesti hyvänä noin 15 vuotta. Laitoin se pois, koska täytteet oli jo ihan lytyssä ja kuluneisuuttakin oli, kun käytin paljon. Olisi myös kiva tietää kestääkö nykyiset,
Ostin puolitoista vuotta sitten paksun untuvatakin kevätalesta. 540 e ovh, alessa 199 e. Viime talven on takki ollut käytössä, toistaiseksi ainakin olen tyytyväinen.
Ne ovat todella hyviä! Ollut on. Mutta ilmastonmutoksen takia liian lämpimiä pääkaupunki alueet. Joten vein Kontin lahjoitsu,liian kuuma minulle.
Ostin alesta kevytuntuvatakin, olen muutaman kerran käyttänyt. Tuntuu laadukkaalta, olen tyytyväinen hankintaan. Minulla ei ole ollut aiemmin Joutsenen takkia.
Minulla on useampikin, kevyt, 2 normia ja yksi makuupussia muistuttava, että tarkenee juhlavaatteissa talvella. Eniten käytän kevyttä. Kaksi normitakkia, kun lihoin niin ettei entinen enää mahdu päälle, olisi pitänyt alunperin ottaa numeroa isompi. Jos mietit kahden koon välillä, niin ota isompi. Alesta ostettuja, ovat kalliita. Kävellessä tulee kuuma, jos on liian paksu, niin siksi on tullut hankittua useampi eri lämpötiloille. Kevyt ei kestä sadetta eikä räntäsadetta, kangas on niin ohut. Normitakissa on paksumpi kangas ja kestää paremmin myös muuten. Jos on hyvin kevyt asu, esim. hame talvella, niin täyspitkä on hyvä, tämä on ollut käytössä yleensä juhliin mennessä.
Nämä uudet joutsenet ovat kylmempiä kuin vanhat mallit. En ole ollut täysin tyytyväinen. Varsinkin hartoiden kohdalta oikein hohkaa kylmä läpi pakkasilla. Ehkä Etelä-Suomen talviin sopii paremmin kuin tänne pohjoiseen. Ja kyse ei siis ole kevyttoppatakeista vaan ihan normi untuvatakeista. Olen kuullut myös muilta samaa.
Kiitos näistä! Kyllä taidan ostaa Joutsenen takin, mun budjetti on maks 500€, haluaisin sellaisen pitkän mallin, että käy mekkojen kanssa. Milloin on aleja yleensä ollut? Nyt on vaan jotain poistotakkeja alessa.
Onko Joutsenen logo muuttunut? Milloin?
Poistotakki voi olla ihan hyvä, jos on sopiva koko ja väri. Ennen joulua tuskin kunnon alennuksia, tai olisiko Black Friday ostokampanjan aikaan.
3 kpl.
Ensimmäinen vuosimallia 1995, mallia tynnyrinpäällinen, paksu päällikangas, ei hajonnut millään ja siirtyi remppatakiksi, hävitin uretaanivaahdon tahraamana mutta ehjänä.
Toinen vm. 2010, edelleen käyttökelpoinen, päällikankaassa hieman kulumisesta kiiltäviä kohtia, muuten ehjä muttei mahdu enää päälle.
Kolmas vm 2019, pidempi malli, lämmin ja laaadukas, tykkään. Käytän vähän paremmissa menoissa, en tykkää villakangastakeista koska palelen niissä aina.
Onko 500 euroa maksava takki mielestänne kallis?
Eikö kukaan omista?