Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskas joulu tulossa, taas...

Vierailija
22.12.2014 |

Auttakaa mua tässä käsittämättömässä ketututuksessa! Meille on taas tänään tulossa miehen puolen suku viettämään joulua, ovat perjantaihin saakka. Tämä on muodostunut jo perinteeksi, jo kahdeksas vuosi peräkkäin. IHAN KIVA JOO. Mutta mua ahdistaa, vituttaa, stressaa ja kiukuttaa jo valmiiksi. Se vanhojen ihmisten ehdoilla eläminen ja monen päivän kattauksien järkkääminen. Kämpäkin tietty tarvii olla vimpanpäälle tiptop.... Auttakaa mua vähän että saan tsempattua nää päivät lävitse, hyväntuulisen oloisena hyvänä emäntänä. Ottakaa tää vitutus multa pois :( Sukulaiset on kultaisia ihmisiä,tosin vanhanaikaisia ja vaativia (meillähän tehdään kaikki itse=minä teen) se olen minä tässä vitutuksessani syypää. Haluaisin silti että kaikilla olisi mukava joulu täällä ja saisin jostain tsempit hoitaa tämän taas pulkkaan hyvillä mielin :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutustas voi lieventää se päätös ettet enää ensi vuonna suostu moiseen pelleilyyn. Ikinä en itse jaksais tuollaista KAHDEKSAA vuotta putkeen. Ehkä kerran kymmenessä vuodessa menis, olkoon vaikka kuinka kultaisia tahansa, mutta jos ite saa siitä vaivannäöstä palkaksi vain suurenluokan vitutuksen, ei ole sen väärti. 

Vierailija
2/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aseta itsellesi paineita siitä, että kaikki pitää tehdä alusta asti itse. Käytä surutta puolivalmiita juttuja ja osta jotain valmiina. Valjasta vähintään oma perhe auttamaan esim. kattamisessa, astioiden pois keräämisessä jne. Noin pitkällä vierailulla voisi minusta pikkusen odottaa, että vieraatkin auttelevat, mutta jos se ei ole ollut tapa, niin sitä voi olla vaikea nyt aloittaa.

Jos tosissaan ahdistaa, niin ensi vuonna kannattaa miettiä jo ajoissa jotain muuta joulunviettotapaa. Tuollainen perinne ei saa olle rasite kellekään.

Lähden välillä pyhinä kävelylleja ulkoilemaan, niin saat vähän omaa aikaa ja raitista ilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat nyt sellaisen yhdessä tehdään asenteen!! Sanot että noniin mummo nyt kattamaan pöytää! Näytäs miten se ennenvanhaa tehtiin! Jos sukulaisia kerran ovat niin ei ne niin vieraita ole etteivät voisi auttaa. Minusta se tuo ihanan tunnelman kun porukalla laitetaan joulua. Ei olla vieraita, vaan perhettä. Toivottavasti pääset pian vitutuksesta ja jaksat nauttia ihanasta joulusta. :)

Vierailija
4/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei auttakaa mua nyt kun mua ihan itkettää, että pilaan kaikkien joulun tällä omalla olollani, mulla on varmaan jotkut hormoonit pinnalla, kun olen näin superherkässä tilassa. Lisäksi omat henkilökohtaisessa elämässä olevat paineet (työn, opiskelun ja perheen yhdistäminen, työilmapiiri jne)Happi hyppy voisi kyllä auttaa.

Vierailija
5/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat alkaa haisemaan kolmannen päivän jälkeen on osuva sanonta. Mielestäni vierailu on kohtuuttoman pitkä etenkin jos kaikesta vastaat sinä.

Miksi miehesi ei ota suurempaa roolia joulujärjestelyissä ovathan  vieraat hänen sukuaan?

Miksi ei ole käytäntönä että vuoroin vieraissa?

Onko kenties niin että olette kesälomat näiden sukulaisten riesana? Monesti mennään mummolaan kesälomalla ja ollaan passattavana kuin hotellissa konsanaan.

Milloin sinä tapaat omaa sukuasi jouluna? Ehkä ensi vuonna?

Vierailija
6/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla kesäisin heidän riesana. Meillä joulun viettäminen on käytännöllistä, koska meillä on iso talo. 3 ylimääräistä makuuhuonetta. Omat sukulaiseni olen käynyt tervehtimässä viime viikonloppuna.

Vierailija
7/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin hölmö että lähdet mukaan tuohon minä teen kaikki itse-hommaan. Ihan itse saat sitten itseäsi ja vitutustasi syyttää. Ja pakkoko on kaikki jättää ihan viimetippaan? Kodin voi siivota jo hyvissä ajoin niin pikainen tavaroiden järjestys ja keittiön ja eteisen imurointi riittää aaton aattona. Koko perhe mukaan siivoukseen ja ruoan laittoon. Tee sellaisia asioita joista tulet hyvälle tuulelle. Pistä esim. joulumusiikkia soimaan, kynttilöitä palamaan ja yritä rentoutua. Jos mikään ei auta ja jatkuvasti vituttaa, niin miksi haluat pilata joulusi joka vuosi? Sanot että et halua tehdä enää niin. Itse olet vastuussa omasta elämästäsi, ei muut ihmiset.

Vierailija
8/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulevat noin pitkäksi aikaa??? Eikö yksi yö riittäisi? Me ollaan lapsuudessa oltu joka toinen joulu ulkomailla mummon luona ja silloinkin vanhemmat tajusivat muutaman vuoden jälkeen majoittua hotelliin. Voi viettää aikaa yhdessä, ilman että asuu toisen nurkissa. Säilyy varmasti paremmat välit!

Vierailija
9/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertit nauttii uusien ihmisten seurasta ja juhlista, introvertit stressaantuu. Joskus näkee ketjuja joissa ns. säälitään yksin jouluaan viettäviä. Introverttinä voin samaistua aloittajan stressiin ja vitutukseen ja olla tyytyväinen että parinkymmenenvuoden pakollisten sukujoulujen jälkeen olen saanut viettää pari joulua ihan rauhassa. Koita kestää :)

Perheellisillä nää päätökset on kuitenkin kompromisseja aina. Lisäksi pitää ottaa lapset huomioon eikä vaan tehdä just sitä mitä itse haluaa.

Vierailija
10/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vähän punkkua, kyllä se siitä. Olet suurisydäminen ihminen. Tuollainen sukulaisvierailu on tässä maassa harvinaisuus.

Vierailija
11/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ole joka vuosi vituttanutkaan. Suuren osan asioista olen jo onneksi tehnytkin (ruokia pakkaseen ja siivousta) On silti monta asiaa vielä tekemättä kun viikonloppuna oltiin mun sukulaisissa. Rahatilannekin on jo tosi tiukilla, uskon kuitenkin että saan vähän ruokiin avustusta jouluvierailta. Mies perinteisesti on seurustellut vieraiden kanssa kun minä järjestelen, täytyyhän sekin jonkun tehdä. Mua kuitenkin vähän jo helpotti, kun sain sylkäistä tätä ahdistusta tänne, en minä voi täällä alkaa mieltäni osoittamaan. Kiitos teille muutamille tsempeistä. Pieni breikki nyt, radio päälle, ja poistun hommiini. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi