Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Voiko endometrioosin "antaa vain olla"? Jos kuitenkin pärjää?
22.12.2014 |
Voiko siitä aiheutua jotain haittaa?
Minulla ei siis ole mitenkään diagnosoitu, vaan gyne sanoi että todennäköisesti on.
Oireina siis ihme vihlontaa alavatsassa, joskus vetää suonta kovasti peräsuolessa jne.
Gyne sanoi, että pitäisi aloittaa minipillerit, vaan en haluaisi mitään hormooneja itseeni, en enää e-pillereiden jälkeen (käytin 7 vuotta ja sivuoireita tuli, meni 2 vuotta että keho "palautui").
Voiko ton vain antaa olla....?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:59"]
Minulla oli täysin kivuttomat kuukautiset. Tunsin kipua ehkä viitisen kertaa. Ristiselkäni kipeytyi jossain vaiheessa. Kipua hoidettiin työterveysasemalla selkäkipuna ja sain tainnuttavat lääkkeet. Viimein hakeuduin gynekologin tutkimuksiin. Endometrioosi oli ympäröinyt mm. virtsarakkoni ja suolistoni. Toinen munasarjani jouduttiin poistamaan tähystysleikkauksessa kiinnittymien lisäksi. Jäin lapsettomaksi.
Suosittelen, että hoidat endometrioosisi.
[/quote]
Mulla siis gyne ultrasi ja mitään ei näkynyt. Menkkakivut eivät ole pahat, en syö särkylääkettäkään niihin. Ainoastaan tuo ihme vihlominen (nyt ei ole taas pariin kk:n ollut) ja välillä outo tiputteli (2-3vrk, ei ilmeisesti menkat) on ainoita "oireita" endosta.
Muuten hoitaisin mutta gyne kirjoitti mulle cerazette-minipillereihin reseptin ja niistä ei löydy mitään muuta kuin negatiivista infoa :( Lasten hankkiminen ei ole ajankohtaista vielä moneen vuoteen, alla tuore suhde (alle vuoden) ja ikääkin minulla vasta 24.
-ap
[/quote]
Mulla on cerazetestä vain positiivisia kokemuksia. Tai siis kaikkeen muuhun kokeilemaani verrattuna nää on ihan ykköset, toki parempi olisi olla ilman. Kuukautisia ei ole lainkaan, ja kun vähensin pillerimäärän puoleen, eli otan joka toinen ilta tabletin, poistui masentunut mieli ja haluttomuuskin, ja olen lähes ennallaan. Ehkäisynä kortsu.
[/quote]
Mulla e-pillereistä kuivu alakerta täysin, seksi sattui, olin haluton.. En haluaisi kokea sitä enää :(
-ap
[/quote]
Niin mullakin. Mutta cerazeten kanssa ei ole ollut sitä ongelmaa, ei varsinkaan tällä puolikkaalla annoksella.