Poika 6v aina kuumeessa ja oksentelee etäisältä tullessaan :(
Miten ihmeessä? Poika ei ole ikinä kipeä, nyt kuumeilee ja oksentelee aina kotiintullessaan. Kestää yhden illan, seuraavana päivänä on vain väsynyt. Saattaa oksentaa kotiintulomatkalla bussissa :( Etäisällä on koira, voiko koira-allergia aiheuttaa näin pahoja oireita? Entäs home? En keksi selitystä :(
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:05"]hyväksikäyttöä?
[/quote]
Tuskin se kuumetta nostaa.
Koira tuli talouteen pari kuukautta sitten. Ap
Mun pojalla oli sama, oli kylläkin yli kymmenen silloin kun tätä oli. Aina kuumetta kun tuli isältään. Isä poltti asunnossa, ehkä valvoikin niin että lapsi nukkui huonosti, ehkä kärsi savusta ja vedostakin, kun isä tupakoi ikkunasta. Ihan sama, lopetin ne yökyläilyt sitten, ovat tavanneet lyhyemmin päiväseltään enää.
Paljonko sitä "kuumetta" sitten on?
Voi olla psyykkisiä oireita.Mun pojalle nousee aina lämpö kun jännittää oikein kovasti jotain.
Koira-allergiassa mun pojille nousi aina kuume ennen, kun oltiin mummolassa, jossa on koira. Nykyään osaan varautua allergialääkkein ja astmalääkkeen tuplaamisella, niin harvoin enää kuumeilevat sen koiran takia. Oksentelua en kyllä muista olleen tämän takia, mut voihan sekin kai olla mahdollista. Tutkikaa allergiat.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:14"]Voi olla psyykkisiä oireita.Mun pojalle nousee aina lämpö kun jännittää oikein kovasti jotain.
[/quote]
No way.
Kova väsymys voi aiheuttaa lapselle kuumetta ja oksentelua. Minkälainen päivärytmi isän luona on? Saako lapsi riittävästi ruokaa, unta ja läsnäoloa? Meneekö lapsi isälle mielellään?
Tuttavaperheessä lapset on kuumeessa joka toinen viikko ja joka toinen viikko on "oksennustauti". Talo on ihan selvä hometalo, haisee tosi karmeelle. En käsitä mikseivät muuta mahdollisimman äkkiä pois, lapset saavat kohta jonkun elinikäisen sairauden, astman tms.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:05"]Home.
[/quote]
Home voi todellakin aiheuttaa kuumeilua ja oksentelua aikuisellakin. Kannattaa tämä vaihtoehto selvittää (tuleeko oireet aina tuossa asunnossa).
Home tuli mieleen mutta myös stressi ja psyykkinen oireilu. Onhan siellä isän luona varmasti kaikki hyvin?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:05"]Home.
[/quote]
Home voi todellakin aiheuttaa kuumeilua ja oksentelua aikuisellakin. Kannattaa tämä vaihtoehto selvittää (tuleeko oireet aina tuossa asunnossa).
[/quote]
Meillä kävi niin, että lapselle tuli kuumepiikkejä ihan yllättäin, vaikka ei flunssaa. Flunssiakin oli tiheään. Talo paljastui hometaloksi. Ja lapselle ehti tulla astma ennenkuin pois päästiin :(.
Itse lapsena reagoin koulukiusaamiseen ja siitä johtuvaan stressiin kuumeilemalla ja voimalla pahoin. Kyllähän aikuisillakin stressi aiheuttaa vaikka mitä fyysisiä oireita, miksei muka lapsellakin?
Itse lapsena reagoin koulukiusaamiseen ja siitä johtuvaan stressiin kuumeilemalla ja voimalla pahoin. Kyllähän aikuisillakin stressi aiheuttaa vaikka mitä fyysisiä oireita, miksei muka lapsellakin?
No huhhuh... Olisin kyllä jo huolissaan. Ihan hyvin voi oksentaa jos esim isä tai sen kaverit kosketelleet, pakottaneet katsomaan seksiä, koskemaan tms... Älä ole sokea!
hyväksikäyttöä?