Miten tuo HSL:n mobiili on noin kökkö?
En löydä sieltä mitään helposti ja hinnatkin ovat nousseet. Arvolatausta ei ole? Matkakortin käyttö on paljon helpompaa, mutta siitä halutaan luopua.
Vuorokausilippuja ostaessa ei pysty vieläkään valitsemaan päiviä joita lipulle haluaa joten maksan ABC:tä viikonlopun turhaan.
Kommentit (16)
Suomessa kaikki joukkoliikenteen mobiilisovellukset ovat enemmän tai vähemmän sieltä minne aurinko vähemmän paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaikki joukkoliikenteen mobiilisovellukset ovat enemmän tai vähemmän sieltä minne aurinko vähemmän paistaa.
Toista se on teillä ulkomailla.
Kokisin keikkaduunarina, että olisi helpompi ladata matkakortille jokin tietty summa jota käyttää niinä päivinä kun on töissä, mutta kun en ole maksan turhaan koko kuukaudelta tai ostan vuorokausilippuja joissa en voi blokata pois tarpeettomia päiviä.
Eli tavalla tai toisella on maksettava tyhjästä. Lienee tarkoituskin että asiakas antaa HSL:lle ilmaista rahaa ja hoitaa senkin itsepalveluna.
Ap
En näe mitään syytä käyttää mobiilia, matkakortti riittää toistaiseksi omiin tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Toista se on teillä ulkomailla.
Jos käy jossakin oikeassa joukkoliikennemaassa (ei siis Suomessa), niin huomaa miten kaikki on organisoitu paremmin lippujen hankkimisesta alkaen.
Minä otin tuon mobiilin, kun tarjosivat kuukauden puoleen hintaan. Erehdyin myös ottamaan sen jatkuvana, kun oli halvempi. Sen jälkeen ongelmia on riittänyt.
Lipun tulo näytölle kestää. Nyt otan sitä esille pari minuuttia ennen bussin lähtöä. Kerran esiin tullut lippu saattaa korvaantua jollain blogilla tai mainoksella.
Kännykkä pitää ottaa aina mukaan. Läpyskä on helpompi kuljettaa.
Yhden kerran kävi, että "istunto loppui" ja olin matkalla enkä tietenkään muistanut salasanaa. Lippu jäi näyttämättä.
Kaiken huipuksi perjantaina tuli ilmoitus, että uuden kuukauden maksaminen epäonnistui. Viestissä sanottiin että yrittävät uudelleen sunnuntaina klo 1:30 ja jos ei onnistu silloinkaan, joutuisin maksamaan 40 euroa.
Miksiköhän tätä itse kuukausimaksamista voinut toteuttaa läpyskälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin tuon mobiilin, kun tarjosivat kuukauden puoleen hintaan. Erehdyin myös ottamaan sen jatkuvana, kun oli halvempi. Sen jälkeen ongelmia on riittänyt.
Lipun tulo näytölle kestää. Nyt otan sitä esille pari minuuttia ennen bussin lähtöä. Kerran esiin tullut lippu saattaa korvaantua jollain blogilla tai mainoksella.
Kännykkä pitää ottaa aina mukaan. Läpyskä on helpompi kuljettaa.
Yhden kerran kävi, että "istunto loppui" ja olin matkalla enkä tietenkään muistanut salasanaa. Lippu jäi näyttämättä.
Kaiken huipuksi perjantaina tuli ilmoitus, että uuden kuukauden maksaminen epäonnistui. Viestissä sanottiin että yrittävät uudelleen sunnuntaina klo 1:30 ja jos ei onnistu silloinkaan, joutuisin maksamaan 40 euroa.
Miksiköhän tätä itse kuukausimaksamista voinut toteuttaa läpyskälle.
Taidanpa hakea sitten uuden läpyskän. Tänään ei kerennyt kun noitakaan ei saa kuin junamatkan päästä. Ankeaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otin tuon mobiilin, kun tarjosivat kuukauden puoleen hintaan. Erehdyin myös ottamaan sen jatkuvana, kun oli halvempi. Sen jälkeen ongelmia on riittänyt.
Lipun tulo näytölle kestää. Nyt otan sitä esille pari minuuttia ennen bussin lähtöä. Kerran esiin tullut lippu saattaa korvaantua jollain blogilla tai mainoksella.
Kännykkä pitää ottaa aina mukaan. Läpyskä on helpompi kuljettaa.
Yhden kerran kävi, että "istunto loppui" ja olin matkalla enkä tietenkään muistanut salasanaa. Lippu jäi näyttämättä.
Kaiken huipuksi perjantaina tuli ilmoitus, että uuden kuukauden maksaminen epäonnistui. Viestissä sanottiin että yrittävät uudelleen sunnuntaina klo 1:30 ja jos ei onnistu silloinkaan, joutuisin maksamaan 40 euroa.
Miksiköhän tätä itse kuukausimaksamista voinut toteuttaa läpyskälle.
Taidanpa hakea sitten uuden läpyskän. Tänään ei kerennyt kun noitakaan ei saa kuin junamatkan päästä. Ankeaa. Ap
Minulla on aina läpyskä mukana varajärjestelmänä, jos kännysovellus ei toimi. Hsl Salasanan muistan nykyään. Se on "vitunlippu"
Kännykkäsovellus lisää vielä ikävää sosiaalisuutta matkaan. Pitää katsoa kuskia ja kuskin pitää jotenkin nyökätä. Rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toista se on teillä ulkomailla.
Jos käy jossakin oikeassa joukkoliikennemaassa (ei siis Suomessa), niin huomaa miten kaikki on organisoitu paremmin lippujen hankkimisesta alkaen.
Kuten?
Vierailija kirjoitti:
Kännykkäsovellus lisää vielä ikävää sosiaalisuutta matkaan. Pitää katsoa kuskia ja kuskin pitää jotenkin nyökätä. Rasittavaa.
Olen tottunut normaalielämässä jo moikkaamaan ihmisiä joten tämä ei ole ongelma. Se on, että hyvin toimineesta matkakorttijärjestelmästä halutaan luopua kun viimeksi luovuttiin lipunmyynnistä junissa.
Samalla pitäisi ostaa joka kerran erikseen kertalippuja enkä luota siihen, että pankit ja lippumobiili pelittävät kumpikin vaikka pakkasilla.
Tässä pitää olla myös maksettuna puhelinliittymässä netin käyttö...mitä jos joku haluaa käyttää tulevaisuudessa vanhanaikaista puhelinta?
Hinnat nousevat, itsepalvelun määrä kasvaa, aivan järjetöntä. Joudun näyttämään lipun kahdessa eri liikennevälineessä kaksi kertaa päivässä, mitä sitten jos sovellus ei toimikaan tai puhelin itse? Ap
Osaisikohan Hsl varautua siihen, että tulee nopeasti 140000 uutta mobiililipun käyttäjää. Sen verran hias se on. Ja jos haluaa vain näyttää lipun niin saa katsella joskus tietoja vaikka kaupunkipyöristä ja muita uutisia. Tällainen tietojen turha haku vie sekin palvelinkapasiteettia. Polkupyörätietoa voi katsella erikseen.
Se on ihan hyvä.