Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tuo HSL:n mobiili on noin kökkö?

Vierailija
20.10.2021 |

En löydä sieltä mitään helposti ja hinnatkin ovat nousseet. Arvolatausta ei ole? Matkakortin käyttö on paljon helpompaa, mutta siitä halutaan luopua.

Vuorokausilippuja ostaessa ei pysty vieläkään valitsemaan päiviä joita lipulle haluaa joten maksan ABC:tä viikonlopun turhaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hyvä. 

Vierailija
2/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki joukkoliikenteen mobiilisovellukset ovat enemmän tai vähemmän sieltä minne aurinko vähemmän paistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki joukkoliikenteen mobiilisovellukset ovat enemmän tai vähemmän sieltä minne aurinko vähemmän paistaa.

Toista se on teillä ulkomailla.

Vierailija
4/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakortti toimii

Vierailija
5/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin keikkaduunarina, että olisi helpompi ladata matkakortille jokin tietty summa jota käyttää niinä päivinä kun on töissä, mutta kun en ole maksan turhaan koko kuukaudelta tai ostan vuorokausilippuja joissa en voi blokata pois tarpeettomia päiviä.

Eli tavalla tai toisella on maksettava tyhjästä. Lienee tarkoituskin että asiakas antaa HSL:lle ilmaista rahaa ja hoitaa senkin itsepalveluna.

Ap

Vierailija
6/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä käyttää mobiilia, matkakortti riittää toistaiseksi omiin tarpeisiin.

Vierailija
7/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy jossakin oikeassa joukkoliikennemaassa (ei siis Suomessa), niin huomaa miten kaikki on organisoitu paremmin lippujen hankkimisesta alkaen.

Vierailija
8/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin tuon mobiilin, kun tarjosivat kuukauden puoleen hintaan. Erehdyin myös ottamaan sen jatkuvana, kun oli halvempi. Sen jälkeen ongelmia on riittänyt.

Lipun tulo näytölle kestää. Nyt otan sitä esille pari minuuttia ennen bussin lähtöä. Kerran esiin tullut lippu saattaa korvaantua jollain blogilla tai mainoksella.

Kännykkä pitää ottaa aina mukaan. Läpyskä on helpompi kuljettaa.

Yhden kerran kävi, että "istunto loppui" ja olin matkalla enkä tietenkään muistanut salasanaa. Lippu jäi näyttämättä.

Kaiken huipuksi perjantaina tuli ilmoitus, että uuden kuukauden maksaminen epäonnistui. Viestissä sanottiin että yrittävät uudelleen sunnuntaina klo 1:30 ja jos ei onnistu silloinkaan, joutuisin maksamaan 40 euroa.

Miksiköhän tätä itse kuukausimaksamista voinut toteuttaa läpyskälle.

Vierailija
9/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin tuon mobiilin, kun tarjosivat kuukauden puoleen hintaan. Erehdyin myös ottamaan sen jatkuvana, kun oli halvempi. Sen jälkeen ongelmia on riittänyt.

Lipun tulo näytölle kestää. Nyt otan sitä esille pari minuuttia ennen bussin lähtöä. Kerran esiin tullut lippu saattaa korvaantua jollain blogilla tai mainoksella.

Yhden kerran kävi, että "istunto loppui" ja olin matkalla enkä tietenkään muistanut salasanaa. Lippu jäi näyttämättä.

Kaiken huipuksi perjantaina tuli ilmoitus, että uuden kuukauden maksaminen epäonnistui. Viestissä sanottiin että yrittävät uudelleen sunnuntaina klo 1:30 ja jos ei onnistu silloinkaan, joutuisin maksamaan 40 euroa.

Taidanpa hakea sitten uuden läpyskän. Tänään ei kerennyt kun noitakaan ei saa kuin junamatkan päästä. Ankeaa. Ap

Vierailija
10/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siinä ostaa kertalipun.

Vierailija
11/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa hakea sitten uuden läpyskän. Tänään ei kerennyt kun noitakaan ei saa kuin junamatkan päästä. Ankeaa. Ap

Minulla on aina läpyskä mukana varajärjestelmänä, jos kännysovellus ei toimi. Hsl Salasanan muistan nykyään. Se on "vitunlippu"

Vierailija
12/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäsovellus lisää vielä ikävää sosiaalisuutta matkaan. Pitää katsoa kuskia ja kuskin pitää jotenkin nyökätä. Rasittavaa.

Vierailija
13/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
14/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käy jossakin oikeassa joukkoliikennemaassa (ei siis Suomessa), niin huomaa miten kaikki on organisoitu paremmin lippujen hankkimisesta alkaen.

Kuten?

Vierailija
15/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkäsovellus lisää vielä ikävää sosiaalisuutta matkaan. Pitää katsoa kuskia ja kuskin pitää jotenkin nyökätä. Rasittavaa.

Olen tottunut normaalielämässä jo moikkaamaan ihmisiä joten tämä ei ole ongelma. Se on, että hyvin toimineesta matkakorttijärjestelmästä halutaan luopua kun viimeksi luovuttiin lipunmyynnistä junissa.

Samalla pitäisi ostaa joka kerran erikseen kertalippuja enkä luota siihen, että pankit ja lippumobiili pelittävät kumpikin vaikka pakkasilla.

Tässä pitää olla myös maksettuna puhelinliittymässä netin käyttö...mitä jos joku haluaa käyttää tulevaisuudessa vanhanaikaista puhelinta?

Hinnat nousevat, itsepalvelun määrä kasvaa, aivan järjetöntä. Joudun näyttämään lipun kahdessa eri liikennevälineessä kaksi kertaa päivässä, mitä sitten jos sovellus ei toimikaan tai puhelin itse? Ap

Vierailija
16/16 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisikohan Hsl varautua siihen, että tulee nopeasti 140000 uutta mobiililipun käyttäjää. Sen verran hias se on. Ja jos haluaa vain näyttää lipun niin saa katsella joskus tietoja vaikka kaupunkipyöristä ja muita uutisia. Tällainen tietojen turha haku vie sekin palvelinkapasiteettia. Polkupyörätietoa voi katsella erikseen.