Minkälaisella pyörällä pysyy pystyssä loska kelillä?
Omassa pyörässä ns tavalliset renkaat, hieman normaalia paksummat. Viime talvella pystyi ajamaan ihan hyvin, mutta loskassa ja jäällä ei pysynyt pystyssä. Tänään katsoin niin oaa ihmisistä talutti pyöriään ja muutama ajoi ilman että pyörä huojui yhtään. Itse kaaduin kahdesti 100m matkalla ja kävelin loppumatkan.
Riittääkö että vaihtaa nastarenkaat vai pitääkö talveksi olla jokin erikoispyörä?
Kommentit (28)
Tasapainon kehittäminen auttaa. Olen ajanut tavispyörällä (ei mummo- eikä mikään himourheilupyöräkään) kesät talvet joskus ja ainoat kerrat (1-2) olen kaatunut sileällä peilijäällä. Eihän loskassa ajo edes ole paha, sit se on jo pahempi kun jäätyy urille mut silloinkin olen onnistunut pystyssä pysymään.
Ehkä nastat auttaa jonkun verran mut ei ne tasapainoa korjaa.
loska kelillä pysyy pystyssä polku pyörällä
On sitä mankeloitu ja kaikenlaisilla pyörillä, mutta läski nastakumeilla on kyllä ollut loskassa ja lumessa hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä ei ole liikkumisratkaisu tämän maan ilmastossa. Ajattelu nyt 60-70 vuotiasta mummoa pistelemässä menemään loskassa taikka -20 pakkasessa. Ei mitään järkeä.
Minä kyllä ajan koko talven kelissä kuin kelissä t. Mummo 72 v
Jospa sitten joskus vuosien päästä hankin paremman pyörän. Nastarenkaat ei välttämättä nykyisessä auttaisi koska pyörä ja ajaja molemmat kevyitä. Täällä pikkupaikkakunnalla pyöräteiden kunto ei aina ole paras mahdollinen. Kerrankin oli vielä iltapäivällä puoli metriä lunta.
Hanki pyörääsi ns. oravarekaat. Niillä pysyy pystyssä vaikka peilijäällä. Tosin, jonnet ei tiedä mitkä oravarenkaat ovat, mutta en tiedä minäkään.
On tarpeeksi humalassa niin ei satu kun kaatuu.
Tuus kattoon tänne Ouluun, miten mummot ja pikkulapset ja kaikki siltä väliltä vinttaa polkypyörällä ympäri vuoden.