Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästynyt köyhyyteen

Vierailija
21.12.2014 |

Ensin lasten kanssa kotona, sitten opiskelijana, sitten työttömänä/ pätkätöissä. Alkaa todella hajota pää jatkuvaa köyhyyteen ja säästämiseen. Rahat loppu kokoajan ja aina saa pelätä yllättäviä kuluja. Sossun asiakas en ole, en saa myöskään asumistukea, sen verran rahaa saan sijaisuuksista eli juuri niillä rajoilla mennään kokoajan. Asuminen onneksi halpaa koska omistuasunto.

Miten ihmeessä muut jaksavat köyhyyttä? Itse tekiisin töitä, mutta en työllisty kokoaikaisesti. Uutta alaa ei jaksa, eikä tosin ole varaa alkaa opiskella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan keksi omaa bisnestä/liiketoimintaa? Ei palkkatyössä rikastu.

Vierailija
2/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt mitä alkaisin tehdä :/
Yrittäjyys kävisi oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:19"]

en saa myöskään asumistukea, sen verran rahaa saan sijaisuuksista eli juuri niillä rajoilla mennään kokoajan. Asuminen onneksi halpaa koska omistuasunto.

[/quote]

Miksi saisit asumistukea, jos asuminen on halpaa???

Vierailija
4/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:19"]

en saa myöskään asumistukea, sen verran rahaa saan sijaisuuksista eli juuri niillä rajoilla mennään kokoajan. Asuminen onneksi halpaa koska omistuasunto.

[/quote]

Miksi saisit asumistukea, jos asuminen on halpaa???

[/quote]

Pointti oli, että AP:n tulot ovat 1500 euron luokkaa. Siitä kun maksetaan vastikkeet, lainat, lainan korot, vakuutukset, sähkö, netti ja vesi niin eipä juuri tuloissa ole kehumista. 

Vierailija
5/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Selvitin vain, etten ole tukiaisilla elävä, mutta olisi kiva jos voisi vaikka joskus matkustaa lasten kanssa.

Vierailija
6/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla AP opistoaste/amk-tutkinto? Silloinhan ansiosidonnaisella maksettaisiin harkinnanvaraisesti opinnotkin. Korkeakoulututkinnon omaaville samaa mahdollisuutta ei ole. Mikäli täytät työssäoloehdon, sinun kannattaisi tehdä sen 300 euron edestä kuukaudessa sijaisuuksia, niin saisit TE-tuen täytenä. Kolme sataa kuitenkin vastaa useamman viikon ruokamenoja, jos itse tekee safkansa. 

Vierailija
7/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse opiskelemaan, koska minulla ei katsota olevan koulutustarvetta, te-toimiston mielestä olen vain työpaikkaa vailla. Ja ihan oikeasti virkailija ilmoitti noin.

Vierailija
8/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:48"]

En pääse opiskelemaan, koska minulla ei katsota olevan koulutustarvetta, te-toimiston mielestä olen vain työpaikkaa vailla. Ja ihan oikeasti virkailija ilmoitti noin.

[/quote]

Niin, mihin sä uutta alaa tarviit, sä tarviit töitä. Ja harmi, että olet alalla, jossa palkka on näemmä pieni.

Vierailija
9/9 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei olisi pieni jos olisi kokoaikatyö. Tekninen ala.