Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijöiden löytäminen osa-aikatyöhön?

Vierailija
21.12.2014 |

Ollaan alkuvuodesta laajentamassa yritystä ja tähän asti on pärjätty ilman ulkopuolista työvoimaa. Nyt tarve on ainakin kahdelle osa-aikaiselle. Työvuorot olisi iltaa tai viikonloppua enimmäkseen, sovittavissa. Työtuntimäärä luokkaa 10, max. 20 viikossa, lomakaudella ehkä enemmän. Työ sinällään siistiä ja kevyttä myyntityötä. (vähän kuin karkkikiska -työtä, muttei karkkikiskalla eli ei mitään provikkaa tai pakkokauppausta) Työn oppii nopeasti. Tuolla tuntimäärällä just opiskelija tai vaikka kotiäiti voisi olla hyvä, koska tässä vaiheessa elantoa tuosta ei varsinaisesti saa vaan lisäansioita lähinnä.

Nyt alkaa pelottamaan, etten löydä mistään työntekijöitä. Vielä en voi alkaa hakemaan niitä, mutta kun tavallaan lasken sen varaan tämän muutoksen. Kuinka hyvin tuollaiseen työhön saa tekijöitä? Kaupunki on Turku eli ainakin opiskelijoita on paljon.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:26"]

Riippumatta toteutuneesta tuntimäärästä vaadin täyden palkan maksuun.

[/quote]

Tietenkin työnantaja maksaa jokaisesta tehdystä tunnista.

[/quote]

Työnantaja maksaa täydet tunnit riippumatta siitä kykeneekö teettämään niitä tai ei.

[/quote]

TYönantaja maksaa tehdyistä työtunneista sopimukseen kirjatuin edellytyksin. Työnantajan ei onneksi tarvitse palkata niitä, joista ei ole tekemään töitä.

[/quote]

Sopimukseeni kirjataan aina täydet tunnit, ja minulle maksetaan ne riippumatta mistään muusta.

[/quote]

Ja sinä teet ne täydet tunnit tasan tarkkaan sitä työtä, mitä työnantaja käskee. Jos ei ole muuta tekemistä niin peset hammasharjalla wc:n kaakeleiden saumoja. Sinulle maksetaan täydet tunnit, sinä teet täydet tunnit etkä valita. Jos työnantaja käskee sinut pihaan esittämään patsasta, niin menet ja esität, koska olet itse ilmoittanut, että palkka maksetaan "riippumatta mistään muusta".

[/quote]

Bingo! Kyllä vain, olen työnantajan käytettävissä ne täydet 40 tuntia viikossa ja teen työtä käskettyä.

Bro-tip. Patsasta esittämällä voi tienata vähän laittamalla jonkun vähän paremman hatun ylösalaisin taiteilijan viereen. Tällainenkin tapaus on bongattu itseasiassa Turussa tuomiokirkon edessä, tosin se taisi esittää jotain 3CPO:ta eikä patsasta.

Vierailija
22/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin kauppakeskuksien käytävillä tapahtuvaan tyrkyttämis "myynti"työhön on kyllä vaikea löytää työntekijöitä. Varsinkin jos tuote on joku naurettava vitamiini valmiste tai vastaavaa... Onnea AP:lle "työn"tekijöiden etsimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Turusta ja olisin kyllä ikionnellinen tuollaisesta työstä. Olen opiskelija. Mutta 20 tuntia viikossa on kyllä ihan liikaa, max 10 pystyisin tekemään. Koulu vie ihan hirveästi aikaa. Meil on todella paljon läsnäolopakkoa ja siihen lisäksi vielä itsenäisiä tehtäviä.

Vierailija
24/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:14"]

Mikset palkkaa yhtä kokoaikaista tekemään sen 40 h viikossa?

Saisi joku oikean työn ja elannon.

[/quote]

Jää enemmän pelivaraa työvuorojen järjestelyyn, oletan.

Vierailija
25/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:20"]

[/quote]

[/quote]

Työnantaja maksaa täydet tunnit riippumatta siitä kykeneekö teettämään niitä tai ei.

[/quote]

TYönantaja maksaa tehdyistä työtunneista sopimukseen kirjatuin edellytyksin. Työnantajan ei onneksi tarvitse palkata niitä, joista ei ole tekemään töitä.

[/quote]

Sopimukseeni kirjataan aina täydet tunnit, ja minulle maksetaan ne riippumatta mistään muusta.

[/quote]

Ja sinä teet ne täydet tunnit tasan tarkkaan sitä työtä, mitä työnantaja käskee. Jos ei ole muuta tekemistä niin peset hammasharjalla wc:n kaakeleiden saumoja. Sinulle maksetaan täydet tunnit, sinä teet täydet tunnit etkä valita. Jos työnantaja käskee sinut pihaan esittämään patsasta, niin menet ja esität, koska olet itse ilmoittanut, että palkka maksetaan "riippumatta mistään muusta".

[/quote]

Bingo! Kyllä vain, olen työnantajan käytettävissä ne täydet 40 tuntia viikossa ja teen työtä käskettyä.

Bro-tip. Patsasta esittämällä voi tienata vähän laittamalla jonkun vähän paremman hatun ylösalaisin taiteilijan viereen. Tällainenkin tapaus on bongattu itseasiassa Turussa tuomiokirkon edessä, tosin se taisi esittää jotain 3CPO:ta eikä patsasta.

[/quote]

Luuletko olevasi kovinkin vitsikäs? Nimittäin noilla vaatimuksilla et tule koskaan pääsemään osa-aikatyötä hakiessa edes sopimuksen kirjoitukseen.

Vierailija
26/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ne on työnantajan rahoja, jos työaikana niitä keräät! Vai onko niin, että sinulle pitää maksaa palkkaa, vaikka teet samaan aikaan omia töitä? Aijaijai - tuohan olisi laitonta.

Vierailija
27/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämän porukan vuoksi työntekijöiden työehdot tulevat tulevaisuudessa huonontumaan!!

Vierailija
28/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vähän kuin karkkikiska -työtä, muttei karkkikiskalla eli ei mitään provikkaa tai pakkokauppausta"

Siis mitä? Missä karkkikiskalla olisi provikka tai pakkokauppausta??? Meinaatko että ärrän myyjät on provikalla?