Pidättekö karjalanpaistista?
Minua aina vähän säälittää, kun joku on suurella vaivalla tehnyt karjalanpaistia. Kyllä minä sitä kohteliaisuudesta syön, mutta mieluummin olisin syömättä. Sitten joku on tuntikausia sitä väsännyt.
Pidättekö te?
Kommentit (24)
Ihan liian rasvaista ruokaa minun makuun. Ennemmin tykkään vihanneskeitoista ja salaateista.
Pidän, mutta aika harvoin tulee tehtyä.
Tottakai pidän ja mieluiten itsetehdystä. Eikä sen tekeminen vaadi muuta vaivaa kuin sen, että hommaa kunnolliset ainekset. Helpompaa se on teko on kuin kasviksista tehdyn keiton teko, vie vaan aikaa enemmän.
Miten niin tuntikausia??? Vartissa uuniin.
Viimeksi oon syönyt noin kakskyt vuotta sitten. Hyvää on.
Pidän todella paljon. Tosin harvoin tulee tehtyä, kun tulee niin kalliiksi, ei ihan sovi työttömän budjettiin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri joku sanoi toisessa ketjussa, että sitä tehdään 6-8 tuntia.
Karjalanpaisti on hautajaisruokaa ja minun lempparia. Hautajaasia on aika harvoin.
Hyvää on! Ja yksi helpoimmista ruuista. Lihat ja sipulit pataan ja uuniin. Pippuria ja suolaa perään. Se on siinä.
Kyllähän sitä syö, ja kai se hyväksi on luokiteltava, mutta ei mikään semmoinen erityinen herkku.
En kyllä pääse kenenkään pöytiin syömään, se itsessäänkin voisi olla jo luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Pidän todella paljon. Tosin harvoin tulee tehtyä, kun tulee niin kalliiksi, ei ihan sovi työttömän budjettiin.
Minäkin aina kaupassa mietin, että onpa kallista, mutta eihän se edes oikeasti ole, siitä saa tosi monta annosta ruokaa.
Kyllä se hakkaa mennen tullen kaikki itämaiset ruoat, missä maistuu vain mausteet ja kookos. Näissä aasialaisissa ruoissa saa vain arvuutella, mikä olikaan se perusraaka-aine, eli oliko kyse liha- vai kalaruoasta vai oliko kenties pelkkä vege. Hyvä esimerkki tuosta on Puikkosen thai-makuiset härkäpapupalat. Karjalanpaisti maistuu sentään oikeasti lihalta.
Ihana perinteinen syys- ja talvipäivien ruoka. Pitkällä haudutusajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vartissa laitat sen uuniin. Vaikea ymmärtää? Vai tönötätkö uunin edessä, vai mitä teet? Helppo ruoka.
Perunamuusin kanssa taivaallista. Varsinkin leivinuunissa pitkään haudutettu. Nyt tuli nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ymmärtänyt pointtia eli et taida ymmärtää ruoanlaitosta. Varsinainen tekeminen kestää sen max vartin ja uuni hoitaa loput. Sen voi työntää vaikka leivinuunin jälkilämmölle yöksi.
En aina. Mutta esim. mieheni tekemästä todella paljon