Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankala 1v9kk vaatii koko ajan!

Vierailija
21.12.2014 |

Ehkä vähän pahasti sanottu tuo hankala, mutta siltä nyt tuntuu! Poika on koko ajan vinkumassa jotain. Haluaa pastillin tai piparin tms. Niitäkään kun ei voi koko ajan antaa. Lapsen kanssa ulkoillaan ja leikitään kyllä, mutta välillä on pakko tehdä ruokaa, tiskata, pestä pyykkiä ja siivota. Onko tämä joku ohimenevä vaihe vai onko tämä edes normaalia? Tuntuu että lapsi kitisee ja huutaa jatkuvasti.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin niin, että laskeutuisin lapsen tasolle ja sanoisin napakasti, mutta lempeästi ettei nyt ole herkkuhetki. Jos kitisee edelleen, toistaisin. Jos tosiaan herkkuja kitisee, niin ei mikään estä huomioimasta häntä ja ottamasta syliin hetkeksi tms. Toki joku rajakin tässä. Jos mankuu sittenkin enemmänkin huomiota ja saa sitä muuten reilusti, mutta nyt on vaan tehtävå joku asia, niin sanoisin lapselle tekeväni tämän asuan loppuun, sitten voisimme vaikka lukea yhdessä tms mistä lapsi pitää ja ohjaisin tekemään muuta "leikihän odottaessasi tällä jutulla/piirrä jotain tms"

Vierailija
22/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vaarallista. Mutta, jos omat hermot menee niin voi olla.

pitäö vaan opettaa ja jutella Mariasta...ettei marinalla saa tahtoaan läpi. Pitää puhua normaalisti.

jotain huomiota hakee.

tai ehkä marisemalla saa tahtonsa läpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Toista lasta olemme miettineet ja näillä näkymin emme tee enempää lapsia. Voisihan se helpottaakin mutta enemmän silti pelottaa jaksaminen vauvan ja taaperon kanssa.
Ap

Vierailija
24/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]

Anna lapsen mahdollisuuksien mukaan osallistua / tehdä leikkinä samaa vieressä. Onko lapsella esim. leikkiastioita ja ruokia? Voisiko ne ottaa keittiöön, että hän kokkailisi sinun kanssasi samaan aikaan? Piirretyt /tabletti hyötykäyttöön - meillä ainakin minä teen kotihommia sillä aikaa kun lapset katsoo pikkukakkosen. Onko sisarusta ajateltu hankkia? Kaikillehan se ei ole niin helppoa, joten tätä ei ole tarkoitettu loukkauksena. Mutta itselleni oli aina selvää, että haluan kaksi lasta pienellä ikäerolla, jotta heistä on seuraa toisilleen. Nyt meillä on 5v ja 3v lapset ja olen todella tyytyväinen päätökseeni!

[/quote]

Piirretyt/tabletti alle kaksivuotiaalle? Ap;lla menee äitinä hyvin jos toi on sun vastaukses hänen  ongelmaan. Pilataan lapsi jollain tabletilla. =(

Vierailija
25/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:00"]

Eikö vauvapalstalla kukaan osaa neuvoa tai kertoa miten itse on vastaavissa tilanteissa toiminut? Helpottaako kun lapsi oppii puhumaan ja kommunikoimaan paremmin? Ap

[/quote]

No enpä tiedä, meidän 2,5v. osaa jo melko hyvin puhua mutta samanlainen vinkuja on.

Vierailija
26/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]

Anna lapsen mahdollisuuksien mukaan osallistua / tehdä leikkinä samaa vieressä. Onko lapsella esim. leikkiastioita ja ruokia? Voisiko ne ottaa keittiöön, että hän kokkailisi sinun kanssasi samaan aikaan? Piirretyt /tabletti hyötykäyttöön - meillä ainakin minä teen kotihommia sillä aikaa kun lapset katsoo pikkukakkosen. Onko sisarusta ajateltu hankkia? Kaikillehan se ei ole niin helppoa, joten tätä ei ole tarkoitettu loukkauksena. Mutta itselleni oli aina selvää, että haluan kaksi lasta pienellä ikäerolla, jotta heistä on seuraa toisilleen. Nyt meillä on 5v ja 3v lapset ja olen todella tyytyväinen päätökseeni!

[/quote]

Piirretyt/tabletti alle kaksivuotiaalle? Ap;lla menee äitinä hyvin jos toi on sun vastaukses hänen  ongelmaan. Pilataan lapsi jollain tabletilla. =(

[/quote]

Pilataan lapsi tabletilla :D Mitä ihmettä?!

Vierailija
27/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]

[/quote]

[/quote]

Miksi lapsi menee pilalle, jos pelaa sillä aikaa tabletilla pelejä kun äiti tekee kotitöitä? Varsinkin jos hän pelaa kehittäviä ja ikätasolleen sopivia pelejä.

Vierailija
28/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1,8 vuotias voimakastahtoinen poika. Täällä myös kitinäkausi meneillään ja ainakin ite oon huomannu sen, että kun "ensaanutperiksi-kohtaus" on meneillään, on parempi mennä ns. pois lapsen näkyviltä jos mahollista. Meillä ainakin rauhottuu näin. Toinen juttu mikä rauhottaa on saaha lapsen ajatukset muualle esim kysymällä missä jokin lelu on tai muuta vastaavaa. Näin meillä. Tsemppiä taaperoaikaan! :)

Vierailija
29/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:48"]Kiitos vastauksista! Toista lasta olemme miettineet ja näillä näkymin emme tee enempää lapsia. Voisihan se helpottaakin mutta enemmän silti pelottaa jaksaminen vauvan ja taaperon kanssa.
Ap
[/quote]

Niin, eipä se vauva helpota yhtään tämän hetkistä vaihetta. Sitten teillä olisi vauva ja mustasukkainen uhmaikäinen. Ja kun heistä olisi oikeasti seuraa toisilleen niin esikoinen viihtyisi jo muutenkin itsekseen.

Vierailija
30/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:13"]

Meillä 1,8 vuotias voimakastahtoinen poika. Täällä myös kitinäkausi meneillään ja ainakin ite oon huomannu sen, että kun "ensaanutperiksi-kohtaus" on meneillään, on parempi mennä ns. pois lapsen näkyviltä jos mahollista. Meillä ainakin rauhottuu näin. Toinen juttu mikä rauhottaa on saaha lapsen ajatukset muualle esim kysymällä missä jokin lelu on tai muuta vastaavaa. Näin meillä. Tsemppiä taaperoaikaan! :)

[/quote]

Minkä ikäinen on 1,8 vuotias? Vuoden ja 9,6 kuukautta?

Vierailija
31/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama ja samanikäinen poika. Sanon kyllä sen että kannattaa miettiä toista lasta suunnitellessa omia voimavaroja eikä sitä että kuinka helppoa on kun niistä on seuraa toisilleen!
Tuplahomna tokikin kahdessa lapsessa on!
Meillä on isosisko ja leikkivät keskenään mutta nuorempi vinkuu mun jalassa koko ajan! Niinkuin esikoinenkin teki. Tähän ei auta kuin aika. Taitaa olla temperamentti/luonnekysymys.

Vierailija
32/32 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille muovikippa ja vatkain ja tilkka vettä ja pari leegoa ja käske tehdä leegosoppaa siinä keittiön lattialla. Kokkaushuivi vielä päähän ja patakinnas käteen.