Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako se sitä, että olen musikaalinen jos alan rallatella kuulemiini kappaleisiin sävelharmonioita?

Vierailija
20.10.2021 |

Tai kehittää niitä?
Ilman musiikin teorian tuntemusta tai koulutusta siis.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tavallaan stemmoja, bassolinjaa tai vain harmonioita? Olet varmaan muutenkin musikaalinen, kun ymmärrät sanan sävelharmonia. Moni on musikaalinen ilman musiikillista koulutusta. Ihan hyvin voit olla musikaalinen ja varmaan oletkin. Ajattelitko, ettet ole? Tietokoneella voi muuten testata, laulaako puhtaasti. Se kertoo musikaalisuudesta paljon. Voit myös pyytää jotain muusikkokaveriasi tekemään sinulle taputustestejä eli rytmintoistotestejä. Muusikkokaverilta kuulet muutenkin pian, oletko musikaalinen.

Vierailija
2/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tavallaan stemmoja, bassolinjaa tai vain harmonioita? Olet varmaan muutenkin musikaalinen, kun ymmärrät sanan sävelharmonia. Moni on musikaalinen ilman musiikillista koulutusta. Ihan hyvin voit olla musikaalinen ja varmaan oletkin. Ajattelitko, ettet ole? Tietokoneella voi muuten testata, laulaako puhtaasti. Se kertoo musikaalisuudesta paljon. Voit myös pyytää jotain muusikkokaveriasi tekemään sinulle taputustestejä eli rytmintoistotestejä. Muusikkokaverilta kuulet muutenkin pian, oletko musikaalinen.

Kiitos kommentista! Mikä se ohjelma on, jolla voin testata, laulanko puhtaasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein musikaalisuuden indikaattori on se, nauttiiko musiikista. Jos nautit harmonioiden laulelemisesta, olet musikaalinen.

Vierailija
4/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista! Mikä se ohjelma on, jolla voin testata, laulanko puhtaasti?

Pitch detection. Antoisaa laulelua!

Vierailija
5/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaasti laulaminen ei itse asiassa kerro musikaalisuudesta, vaan puhtaasti laulamisesta. Se on harjoittelulaji.

Vierailija
6/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni tykkäsi kanssa tenavana keksiä sivustemmoja. Nyt hän on ammattimuusikko. Minä tein sitä ekan kitarani kanssa kun en jaksanut oikeasti opetella soittamaan. Olen musiikillisesti lahjakas mutta laiska, en siis koskaan ruvennut muusikoksi. Se onkin aika vaativa ammatti.

Vierailija
7/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhtaasti laulaminen ei itse asiassa kerro musikaalisuudesta, vaan puhtaasti laulamisesta. Se on harjoittelulaji.

Kiitos tästä tiedosta. Olen hyvin tarkkakorvainen ja musiikin suurkuluttaja ja mielestäni musikaalinen, mutta lauluääneni on aivan kauhea, ohut ja epäpuhdas, ja kurkkuun sattuu liika laulaminen. Olen teknisesti mahdollisimman huono laulaja. Hyvä tietää että nämä eivät välttämättä ole ristiriitaisia havaintoja.

Vierailija
8/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä tiedosta. Olen hyvin tarkkakorvainen ja musiikin suurkuluttaja ja mielestäni musikaalinen, mutta lauluääneni on aivan kauhea, ohut ja epäpuhdas, ja kurkkuun sattuu liika laulaminen. Olen teknisesti mahdollisimman huono laulaja. Hyvä tietää että nämä eivät välttämättä ole ristiriitaisia havaintoja.

Tosiaankaan ne eivät ole ristiriitaisia havaintoja. Musiikin kuuntelu ja kokeminen ovat älyllis-emotionaalisia prosesseja, laulaminen on lihasten hallintaa.

Ajattele muusikkoa, joka niin sanotusti menettää äänensä vaikkapa äänihuulten kyhmyjen tai vaikka syöpäleikkauksen vuoksi. Traaginen tapahtuma, mutta ei se tee hänestä hiukkaakaan vähemmän musikaalista.

Itse olen Karman testillä musikaaliseksi todettu, mutta en pysty laulamaan. Tunnen muitakin kaltaisiani, myös ammattimuusikoiden joukossa.

Vierailija
9/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt laulaa eri artisteja? Adele, Paula Koivuniemi, Chisu, Anssi Kela?

Miten kurkkuusi voi sattua? Kuinka paljon olet silloin yrittänyt laulaa? Ehkä et ole löytänyt lainkaan itsellesi sopivia lauluja.

Minä laulan karaokea ja voin rallatella pari tuntia tai enemmän erilaisia kappaleita ilman mitään ongelmia. Vaikea ajatella, että mitenkään haluaisin käyttää ääntä epäluonnollisesti. Luonnonmukaisuus kunniaan.

Vierailija
10/10 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ei ollut ap mutta kivaa keskustelua täällä.

Olen vain amatööri, joka miettii, miten musikaalisuutta mitataan:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän