Aurallisesta migreenistä kärsivät: oletteko ottaneet rokotteen?
Onko lääkäri suositellut rokotetta teille? Onko migreenin oireet pahentuneet tai muuttuneet tai onko tullut jotain täysin uusia migreeniin liittymättömiä sairauden oireita?
Kommentit (48)
Todellakin olen ottanut rokotteen. En halua edes kuvitella tilannetta, jossa saisin migreenikohtauksen (aurallisen tai aurattoman, mulla on molemmat) ja koronan yhtä aikaa, kun jo migreeni vetää ihan koomaan.
Niin eikä kummallakaan kerralla tullut piikistä mitään sivuvaikutuksia (vaikka suorastaan odotin, kun niistä puhutaan niin paljon).
Vierailija kirjoitti:
Sellanen rokoteketju sitten. Voi teidän kanssa.
Koronafaktaa | Voiko koronarokotteista ilmetä haittoja vielä vuosien jälkeen? ”Haittaprofiili alkaa olla jo hyvin tiedossa”, ylilääkäri sanoo: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008249802.html?share=5a20b67236d3c375…
Ole hyvä ja kerro mikä ketjussa on vialla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Koronafaktaa | Voiko koronarokotteista ilmetä haittoja vielä vuosien jälkeen? ”Haittaprofiili alkaa olla jo hyvin tiedossa”, ylilääkäri sanoo: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008249802.html?share=5a20b67236d3c375…
"Alkaa olla" onkin tismalleen sama asia kuin "on".
Minulla auraton, mutta migreenikohtaukset on alkaneet tulla yöllä kun nukun! Kun ylipäätään pystyn nukahtaa.
Kärsin myös unettomuudesta rokotusten jälkeen. Aiemmin nukuin 7 tuntia putkeen, nyt herään 2-3 tunnin välein.
Vähän enemmän hiustenlähtöä ollut myös verrattuna aiempiin syksyihin (hiustupot uudistuu keväisin ja syksyisin) ja toisessa silmässä elohiiri nykinyt päivittäin 5-15 kertaa, siitä lähtien kun otin tokan rokotteen elokuun lopulla.
Aurallinen migreeni itsellä ja tyttärellä. Olemme molemmat ottaneet kaksi rokotusta jo aikaa sitten ja ei ole ollut mitään vaikutusta.
Ei tuo rokote nyt vaikuta kehenkään mihinkään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auraton, mutta migreenikohtaukset on alkaneet tulla yöllä kun nukun! Kun ylipäätään pystyn nukahtaa.
Kärsin myös unettomuudesta rokotusten jälkeen. Aiemmin nukuin 7 tuntia putkeen, nyt herään 2-3 tunnin välein.
Vähän enemmän hiustenlähtöä ollut myös verrattuna aiempiin syksyihin (hiustupot uudistuu keväisin ja syksyisin) ja toisessa silmässä elohiiri nykinyt päivittäin 5-15 kertaa, siitä lähtien kun otin tokan rokotteen elokuun lopulla.
Itsellä elohiiri usein vasemmassa silmässä, jossa jatkuvasti auraoireita myös ("valoviivoja"). En ole ottanut rokotetta, mutta aurallinen migreeni tosiaan on. Yhdessä vaiheessa sain heti molemmissa silmissä näkyvät valoviivat kunnolla välkkymään kun pidin päätä pari sekuntia alaspäin. Se vaiva on onneksi poistunut, oli aika ikävää kun jatkuvasti välkkyi kun laittoi kenkiä jalkaan yms.
En ole ottanut enkä ota, koska aurallisessa migreenissä voi olla itsessään tukosvaaraa.
Mulla tuli kaksi vuotta sitten influenssarokotteesta jotain outoja migreenioireita. Kärsin ajoittain aurattomasta migreenistä, mutta tuolloin kun otin influenssarokotteen, niin seuraavana päivänä iski elämäni tähän asti ainut raju aurallinen migreeni. Näköhäiriöt olivat sen tasoisia, että kaikki näkökentässä oli pelkkää sumeaa puuroa, jossa siisti kirkkaita sahalaita kuvioita. Voin pahoin, oksensin pari kertaa ja alkoi kova päänsärky. Vapisin ja olo oli todella heikko, soitin päivystykseen, koska tuntui jonkin aikaa, etten selviä ilman apua, mutta langan päässä kuitattiin vain, että migreeniä tuo vain ja kiellettiin yhteys influenssarokotteeseen. Että sillä lailla. Jännä tuo ajoitus ja ei ole enää toistunut tuollainen kohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut eikä rokotteella ollut asiaan mitään vaikutusta. Ei myöskään tyttärellä, jolla aurallinen migreeni.
Sama, tai siis meidän perheessä kaikilla neljällä on aurallinen migreeni ja kaikki tuplarokotettuja. Itse varasin juuri ajan kolmanteen rokotukseen, olen riskiryhmään kuuluva toisen sairauden takia. Ei tullut edes mieleen keskustella rokotuksesta lääkärin kanssa migreenin takia. Ei ole ollut rokotuksilla mitään vaikutuksia migreeniin. Viime aikoina tosin migreeni oleellisesti helpottunut ihan muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut enkä ota, koska aurallisessa migreenissä voi olla itsessään tukosvaaraa.
No kyllä se koronataudin sairastaminen paljon suuremman tukosvaaran aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut. Aurallisen migreenin lisäksi syön yhdistelmäehkäisyä sairauteen (neurologin luvalla) joten on tuplariski. Olen työtön erakko joten tuskinpa tämä ketään haittaa.
Aiotko hakeutua sairaalaan/teholle jos sairastut vakavasti koronaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun sanot ettei ketään haittaa?
Kaikenmaailman esteitä ihmiset kuvittelevat koronarokotteelle. Todellisuudessa vain 1% ihmisistä ei voi lääketieteellisistä syistä sitä ottaa. Joten menkääpäs hakemaan se rokote.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut enkä aio ottaa. Tätä pakolla tuputettavaa piikkiä mainostetaan pelolla ja syyllistämällä yksilöitä samaan aikaan, kun valmistajat pesevät selkänsä kaikesta vastuusta.
Pfizeria ei voi vetää oikeuteen haitoista eikä heillä ole mitään korvausvelvollisuutta. Samalla mainitsevat, että heidän ei tarvitse päivittää rokotteiden haittavaikutuksia jälkikäteen, vaikka jotain tulisi ilmi. Myyvät tuotettaan hölmöille omien, lyhyiden testien perusteella.
Suomen valtio kattaa rokotehaitat. Tämän maksaa veronmaksajat, kuten myös piikkien hankkimisen. Jos tämän kusetuksen joku toteaa normaaliksi ja ihanteelliseksi, on kriittisessä ajattelussa jotain vikaa.
Veronmaksajat kustantavat myös ne täysin tarpeettomat tehohoitojaksot, joita rokottamattomat tehohoitopotilaat aiheuttavat.
Olen ottanut, ei mitään muutoksia migreenissä.
En ole edes kuullut, että migreeni liittyisi mitenkään rokotteeseen tai sen vähäisiin sivuvaikutuksiin.
Niin kuin ei liitykään.
On aurallinen migreeni, otin molemmat rokotteet, ei mitään vaikutusta päänsärkyihin. Tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut. Aurallisen migreenin lisäksi syön yhdistelmäehkäisyä sairauteen (neurologin luvalla) joten on tuplariski. Olen työtön erakko joten tuskinpa tämä ketään haittaa.
Aiotko hakeutua sairaalaan/teholle jos sairastut vakavasti koronaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun sanot ettei ketään haittaa?
Ei kiinnosta, kuolema on ihan tervetullut. Voin vaikka tehdä asiasta hoitotahdon. En tupakoi, bmi 19, perusterve pl. munasarjat, ikää 30v. Mitkähän on mahdollisuudet kuormittaa terveydenhuoltoa saati kuolla?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo rokote nyt vaikuta kehenkään mihinkään mitenkään.
Suomessa 2982 vakavaa rokotehaittaa käsitelty, vammautumiset, kuolemat, hengenvaara jne.
Euroopassa 27 000 rokotekuolemaa.
Ei vaikuta mihinkään ei.