Aurallisesta migreenistä kärsivät: oletteko ottaneet rokotteen?
Onko lääkäri suositellut rokotetta teille? Onko migreenin oireet pahentuneet tai muuttuneet tai onko tullut jotain täysin uusia migreeniin liittymättömiä sairauden oireita?
Kommentit (48)
Olen ottanut, ei tullut mitään muutoksia.
Olen ottanut, ei vaikutusta migreeniin.
Minulla oli migreenikohtaus päällä kun kävin ottamassa 2. rokotteen, eikä tullut oikeastaan juuri minkäänlaista jälkioiretta. On auraton, lääkkeenä sumatriptan.
Kärsin aurallisesta mikreenistä ja en ole uskaltanut ottaa rokotetta. Itseasiassa pitäisi keskustella lääkärin kanssa kannattaako. Aurallinen mikreeniin liittyy suurempi tukosvaara.
Olen ottanut molemmat rokotteet. Ei mitään vaikutusta migreeniin. Eikä muuhunkaan kuin siihen, että immuunipuolustukseni tunnistaa nyt koronan piikkiproteiinit.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin aurallisesta mikreenistä ja en ole uskaltanut ottaa rokotetta. Itseasiassa pitäisi keskustella lääkärin kanssa kannattaako. Aurallinen mikreeniin liittyy suurempi tukosvaara.
Koronatautiin liittyy huomattavasti korkeampi tukosvaara kuin koronarokotteeseen.
Deltavariantti on niin herkästi leviävä ja tarttuva, että jossain kohtaa jokainen altistuu sille. Itse voi valita vain sen, kohtaako altistuksen rokotettuna vai rokottamattomana.
Olen ottanut molemmat rokotteet, toisesta aikaa parisen viikkoa. Ei vaikuttanut mitenkään migreeniin, eikä nyt olekaan yhtäkään kohtausta onneksi tullut.
Anopilla, minulla ja tyttärellä aurallinen. Kaikki otettu, eikä kellekään tullut mitään muutosta migreeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatautiin liittyy huomattavasti korkeampi tukosvaara kuin koronarokotteeseen.
Deltavariantti on niin herkästi leviävä ja tarttuva, että jossain kohtaa jokainen altistuu sille. Itse voi valita vain sen, kohtaako altistuksen rokotettuna vai rokottamattomana.
Taas tuota jokainen saa taudin sontaa. En eläessäni ole sairastanut yhtään influenssaa ja yhtään influenssa piikkiä en ole ottanut. 1.7 vuotta mennyt koronahysteriaa ja ei vieläkään koronaa.
En ole ottanut enkä aio ottaa. Tätä pakolla tuputettavaa piikkiä mainostetaan pelolla ja syyllistämällä yksilöitä samaan aikaan, kun valmistajat pesevät selkänsä kaikesta vastuusta.
Pfizeria ei voi vetää oikeuteen haitoista eikä heillä ole mitään korvausvelvollisuutta. Samalla mainitsevat, että heidän ei tarvitse päivittää rokotteiden haittavaikutuksia jälkikäteen, vaikka jotain tulisi ilmi. Myyvät tuotettaan hölmöille omien, lyhyiden testien perusteella.
Suomen valtio kattaa rokotehaitat. Tämän maksaa veronmaksajat, kuten myös piikkien hankkimisen. Jos tämän kusetuksen joku toteaa normaaliksi ja ihanteelliseksi, on kriittisessä ajattelussa jotain vikaa.
En ole ottanut. Aurallisen migreenin lisäksi syön yhdistelmäehkäisyä sairauteen (neurologin luvalla) joten on tuplariski. Olen työtön erakko joten tuskinpa tämä ketään haittaa.
Mullakin aurallinen. Ekasta piikistä jomotti kättä pari päivää, tokasta myös, ja lisäksi tuli semmoinen alkavan flunssan/kuumeen olo yhdeksi päiväksi. Migreeni ei asiasta hetkahtanut suuntaan tahi toiseen.
Ystäväni, joka on 31v ja raskaana otti rokotteen koska pelkäsi tietysti lapsensa ja itsensä puolesta. Kärsinyt aurallisesta migreenistä satunnaisesti. Välittömästi rokotteen ottamisen jälkeen menetti näön toisesta silmästä ja kärsi huimauksesta. Piikki ei laukaissut migreeniä, vaan aihettu näön "harmaantumisen", jota kesti 2 päivää. Lääkäri sanoi välittömästi, että ei johdu rokotteesta ja asiasta ei kuulu tehdä haittailmoitusta. Syy oli kuulemma potilaassa oleva vika, mutta ei rokotteen.
Kohtuu pelottavaa, että lääkäri ilman mitään tutkimuksia toteaa välittömästi, että mikään oire ei johdu rokotteesta. Jos haittavaikutuksia tulee, onko tämä myös virallinen lääkärin lausunto ja oireista kärsivä jää yksin asiansa kanssa, kuten sikapiikin aikaan?
En todellakaan ota itse rokotetta tuotakin sivusta seuranneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tuota jokainen saa taudin sontaa. En eläessäni ole sairastanut yhtään influenssaa ja yhtään influenssa piikkiä en ole ottanut. 1.7 vuotta mennyt koronahysteriaa ja ei vieläkään koronaa.
Miksi ihmisillä on näin hassuja käsityksiä? Suurimmalla osalla ei VIELÄ ole ollut koronaa. Kun se sitten vihdoin saat jossain vaiheessa, niin turha ihmetellä sitä rokotusta enää siinä vaiheessa. Se miten kehosi on puolustautunut influenssaa vastaan ei kerro mitään koronan vastustuskyvystäsi, koska sitä sinulla ei ole kuten ei kenelläkkään muullakaan 2 vuotta sitten. Jos saat koronan sinulla on samat numerot kuin muilla, n 3-4% kuolee, noin 30% saa pitkän koronan.
Ei migreeniin vaikuttanut. Itse asiassa luin Britanniasta, että joillakin rokotteen ottajilla on (ainakin tilapäisesti) jotkut taudit, kuten nivel- ym vaivat selvästi parantuneet. Tutkijat pitivät sellaista reaktiota mahdollisena.
Omiin nivel- ja lihavaivoihini en huomannut parannusta, ehkä viikon verran olivat hiukan enemmänkin kipeinä.
Juu enemmän pelkään koronatautia kuin rokotetta. Eli on rokote jännittänyt kovasti muutaman vaivani takia. Ja vissiin kohta pitää mennä kolmannelle. Toivottavasti saan sen influenssarokotteen kanssa, menisi kertarutinalla mahdolliset sivuoireet.
Vähän mietityttää tosiaan tuon rokotteen ottaminen kun haittavaikutuksia ei oikein ääneen myönnetä.
Toki olen ottanut. Ei ole ollut migreenikohtauksia rokotteiden ottamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisillä on näin hassuja käsityksiä? Suurimmalla osalla ei VIELÄ ole ollut koronaa. Kun se sitten vihdoin saat jossain vaiheessa, niin turha ihmetellä sitä rokotusta enää siinä vaiheessa. Se miten kehosi on puolustautunut influenssaa vastaan ei kerro mitään koronan vastustuskyvystäsi, koska sitä sinulla ei ole kuten ei kenelläkkään muullakaan 2 vuotta sitten. Jos saat koronan sinulla on samat numerot kuin muilla, n 3-4% kuolee, noin 30% saa pitkän koronan.
No itse asiassa kuolemanriski on rokottamattomilla suurempi.
Olen ottanut eikä rokotteella ollut asiaan mitään vaikutusta. Ei myöskään tyttärellä, jolla aurallinen migreeni.